AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Jeg er 25 år og 16 uker på vei. jeg har ingen familie som kan støtte meg gjennom svangerskapet eller en barnefar siden han kan aldri få vite fordi han er en fare for ungen, han har visst en historie med å misshandle unger. han kan aldri få vite og jeg skal aldri se han igjen han bor heldigvis i kristiansand og jeg bor i stavanger. Jeg har ingen utdannelse jeg jobber som renholdere og tjener veldig lite.Har null venner som kan støtte meg. tror dere at kommunen vil støtte meg og la meg få beholde ungen? Jeg er veldig redd for at barnevernet tar ungen min bare fordi jeg er alene og har en liten inntekt og det skremmer meg. Anonymkode: 0c7e1...ce4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Ingen grunn til at barnevernet skal ta ungen din! Klem til deg fra en annen 100% alenemor. Anonymkode: 27042...34f 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Det er ikke inntekten som sier noe om omsorgsevnen din. Uansett, råder deg til å ta kontakt med Amathea, de er der for kommende mammaer som er/blir alene under graviditet og når barnet kommer. Der er det fagpersoner du kan prate med. Håper det vil gå bra med deg og den lille ❤️ Anonymkode: bcf61...7d1 4
Gjest DislayName Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Er du sikker på at du vil beholde et barn i en sånn situasjon??
Kittykat Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 Barnevernet kommer ikke og tar fra deg barnet ditt bare fordi du er alene med barnet. Så lenge du klarer å dekke barnets behov og gjør det du kan for at dere har mat på bordet, tak over hodet, en seng å sove i og klær på kroppen, så skal du ikke bekymre deg. Har du jobbet lenge nok til at du vil få svangerskapspermisjon/foreldrepenger? Som en annen nevner, så ville jeg kontaktet Amathea. Du kan snakke med fagfolk og de kan sikkert hjelpe deg med informasjon om hva du har rett på, som permisjon, engangsstønad/foreldrepenger osv. Jeg håper det går bra med deg og den lille som kommer
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 2 timer siden, DislayName skrev: Er du sikker på at du vil beholde et barn i en sånn situasjon?? Hun er 16 uker på vei, så det toget har jo gått. Anonymkode: 2dff7...a6c 1
Gjest DislayName Skrevet 4. juli 2020 #7 Skrevet 4. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Hun er 16 uker på vei, så det toget har jo gått. Anonymkode: 2dff7...a6c Nei. Man kan søke om senabort frem til uke 18. Blir nesten alltid innvilget.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 3 timer siden, DislayName skrev: Er du sikker på at du vil beholde et barn i en sånn situasjon?? Ts er redd barnevernet tar barnet. For meg virker det som om ho ønsker å beholde barnet. Seinabort av eit friskt barn må vere ein forferdelig påkjenning. Eg synes det er unødvendig å nevne denne muligheiten. Ts er bekymra nok fra før. Anonymkode: 6145a...d27 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 Eg er åleine med ein treåring, men er heldig som har familie i nærleiken. Ts, det kommer til å bli tøft uten nettverk og låg inntekt, men det er aldri for seint å bli kjent med andre for støtte og avlastning. Kontakt Amathea, helsestasjon, Home start eller andre .Eg er ikkje kjent med tilbudet i Stavanger, men stor sjanse for at der er open barnehage,babysang og kanskje andre gratis aktiviteter for mor og baby, der du kan møte andre i samme situasjon, eller i det miste fått tatt ein kaffikopp og trilletur med andre småbarnsmødre. Babyutstyr og ting barnet treng er dyrt, men mykje kan kjøpast brukt (eg reknar med det går greitt å få tak i det meste du treng brukt, sidan du bur i ein by) Har du snakka med nav om muligheit for støtte til utdanning? Eg tenker jobben som reinholder må vere tungt fysisk. Ikkje ver redd for barnevernet! Å vere åleine med barn barn er ikkje grunn nok for at barnevernet skal gripe inn, viss det da ikkje er grunn til å mistenke at barnet ikkje får god omsorg (emosjonelt og materielt). Og det er nok fornuftig å holde seg borte fra barnefar ja. Anonymkode: 6145a...d27 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, DislayName skrev: Nei. Man kan søke om senabort frem til uke 18. Blir nesten alltid innvilget. Men det er ikke alle som ønsker å ta senabort. Anonymkode: 16105...acb 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #11 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, DislayName skrev: Nei. Man kan søke om senabort frem til uke 18. Blir nesten alltid innvilget. Nå må du slappe av. TS ønsker barnet, hun tenker bare på at hun trenger støtte, og det finnes hjelp. Anonymkode: cb950...134 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå