Gå til innhold

Bør du få vite hva samboer gjør på nett?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvis din samboer/mann/kjæreste har div. profiler på nett, bør du vite om det da? Med profiler så mener jeg så klart på disse bli-kjent sidene, møt-mennesker sidene, treff-den-rette-idag sidene.

Hva ville du tenke var HANS (eller hennes for den del) motiv for å ikke fortelle det til deg? Ville det spilt noen rolle? Eller er det slik at så lenge han/hun vet hvor grensene går så er det ikke så farlig?

Jeg tenker at så lenge en person IKKE har noe å skjule, så vil han fortelle til meg hvor han har profiler, hva han er ute etter og hvordan det hele går. Hvis han IKKE forteller det til meg, så har han jo en eller flere grunner til å ikke gjøre det, og jeg lurer på HVILKE??

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sånne ting vil jeg ikke ha noe av. Greit hvis det var for å finne nye kompiser, men det har han ingen problemer med å finne ute i den virkelige verdenen, så her hadde jeg blitt mistenksom.

For det var nemlig sånn jeg møtte ham :ler:

Greit å snakke med folk av begge kjønn IRL, men å drive intens chatting/sjekking på nettet gir meg vondt i magen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, chatting vil ikke jeg ha noe av heller. Det er enormt mye sjekking, sexprat/tilbud at et treff vil kunne bli svært fristende selv om det ikke var meningen i utgangspunktet. Når jeg var singel hadde jeg profil på nettet, og jeg ble helt betatt flere ganger av folk jeg ikke engang hadde truffet. Hvorfor sette seg selv i en posisjon der hvor man kan bli så fristet? Personlig tror jeg det mangler noe i et forhold om den ene absolutt må chatte med andre... og det er stort sett det andre kjønn som svarer på en henvendelse uansett hvordan den blir formulery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at dere ikke stoler på partneren's evne/vilje til å motstå "fristelser"?

Tja..jeg og hadde blitt litt mistenksom om min samboer/kjæreste hadde hat flere profiler på sjekkesider o.l :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg møtte en jente som var innflytter og hadde lite venner/kontaktnett rundt seg, ville jeg helt klart ha akseptert at hun kanskje forsøkt å få noen venninner på denne måten. Altså profiler ala typen: "jente søker venninne/er" der det klart og tydelig kom frem hva hun var på jakt etter.

Jeg innbiller meg at dersom hensikten hennes var å få venninner, ja da ville hun heller ikke hatt noen problemer med å fortelle meg at at hun hadde lagt ut noen profiler på nettet.

Hadde jeg derimot funnet ut at hun hadde profiler som: "jente søker spenning" ol. og ikke hadde fortalt om det, ville jeg ha blitt betenkt.

Når det gjelder dette med å chate, som jeg ser flere er skeptiske til, så kan jeg bare si at det desverre ikke alltid er ubegrunnet. Det kryr av personer som skriver at de er gift og søker spenning på et slikt sted, og jeg vet selv om flere som faktisk har forhold på si som de styrer via chaten. Disse personene skjuler det de driver med og kan ofte slenge dritt om kjærestene sine som plutselig dukker opp for å se hva de foretar seg. Så i stedenfor å ha dårlig samvittighet for forholdet de har på si, så flytter de fokuset over på hvor nysgjerrig den som blir bedratt er og irriterer seg over dette.

Men som ved alt annet her i livet handler dette om moral og selvsagt er det ikke slik at alle gifte/samboere/kjærester som chater har svin på skog eller driver med noe muffens. Veldig mange gir klar beskjed om at de bare er der inne for å slå ihjel noen timer, og hygge seg med venner/bekjente de har fått via chaten. Jeg tviler på om disse som klart viser en slik holdning har behov for å skjule for partneren sin at de chater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider trolig av en smule begrepsforvirring her; trodde dere sikta til nick når dere snakka om profiler. Hva er en profil?

Kristian:

Det kryr av personer som skriver at de er gift og søker spenning på et slikt sted, og jeg vet selv om flere som faktisk har forhold på si som de styrer via chaten. Disse personene skjuler det de driver med og kan ofte slenge dritt om kjærestene sine som plutselig dukker opp for å se hva de foretar seg. Så i stedenfor å ha dårlig samvittighet for forholdet de har på si, så flytter de fokuset over på hvor nysgjerrig den som blir bedratt er og irriterer seg over dette.

Om man har en person med et slikt potensiale som partner, så er vel ikke problemet selve chattinga, men at h*n er en generell drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandix, dette er et par eksempler på profiler fra sjekkesteder på nettet (har funnet på dem selv):

NICK (f.eks The_good_guy eller Kåtmann34)

Hei alle jenter, jeg er en mann på *alder* som leter etter en jente som kjeder seg og vil noe mer. Sivilstand ikke av noe betydning da jeg kun er ute etter litt spenning i hverdagen. *Osv osv osv*

(Og så kommer det opp en e-mailadr. eller en annen mulighet til å kontakte denne personen.)

NICK (f.eks Musa_19 eller Tanya-75)

Jeg er ei jente på *alder* år som søker kjekke og greie gutter/menn. Jeg er pen, slank, blond og blåøyd, og har lite erfaring med gutter. Du må like sex, trening, filmer, sykling og hunder. (osv osv osv, også med mulighet til å kontakte personen.)

På sjekkesider finnes det mange TUSEN profiler av denne typen, og andre typer (søker elskerinne/elsker, par søker par, bijente søker venninner osv osv osv ).

For meg ser det ut til at det er svært få slike steder som IKKE inviterer til virkelighetstreff med sex og sexprat på nett!!

DERFOR er jeg voldsomt skeptisk til forhold der den ene parten har slike profiler på nett. Og har ikke inne sånne profiler selv heller. Hadde det når jeg var singel, men disse er deaktivert/slettet nå. Hans er også borte.

Tror det har mye med respekt å gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider trolig av en smule begrepsforvirring her; trodde dere sikta til nick når dere snakka om profiler. Hva er en profil?

Slik jeg tolker en "profil" i denne sammenhengen så er det en kontaktannonse på en eller flere sider for "finne en venn/kjæreste".

Kristian:

Om man har en person med et slikt potensiale som partner, så er vel ikke problemet selve chattinga, men at h*n er en generell drittsekk.

Enig sandix, dette er drittsekker, og jeg mener altså ikke at det er no galt med at man chater, men......... Spørsmålet i hoved innlegget var jo:

"Hva ville du tenke var HANS (eller hennes for den del) motiv for å ikke fortelle det til deg? Ville det spilt noen rolle? Eller er det slik at så lenge han/hun vet hvor grensene går så er det ikke så farlig?"

Jeg kan bare svar for meg selv, men ja jeg ville blitt meget skeptisk dersom kjæresten min fant det nødvendig å holde slik aktivitet skjult for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga: Da er den biten oppklart.

Kristian: Tilbake til spørsmålet; Nei, det ville ikke spilt noen rolle. Jeg har selv et meget sterkt behov for privatliv, og hadde respektert fullt ut hans ønske om å holde visse ting for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man bare er ute etter venner så burde man snakke med partneren om det og evt. inkludere litt slik at det ikke oppstår uenigheter.

Selv om man selvfølgelig burde stole på partneren så er det nå engang så mye utrohet der ute, og chatting har gjort det enda enklere å være utro. En uskyldig chat med en hyggelig person kan fort komme inn på betroelser, sex osv. deretter et uskyldig treff.... og så er man igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har en profil som jeg vet om hvor det går tydelig frem at han er samboer og ønsker mail venner. I den andre jeg fant vil han ikke opplyse sin sivil status, men søker fremdeles bare mail venner. Jeg har slett ikke hatt noe i mot at han ønsker noen å maile med, det som gjør meg skeptisk er jo at han ikke har fortalt om begge profilene sine, og at han ikke vil oppgi sin sivile status i den "hemmelige". Jeg har nå konfrontert ham med det jeg har funnet ut, men han vil slett ikke snakke med meg om det. Han vrir det rundt til å være MITT problem. At jeg er en kontroll freak.

Vil bare tillegge at vi to møttes via nett, og nettopp det skaper kanskje litt av konfliktene med hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel enig med sandix her.

Man har krav på privatliv, og grunnen til å lese/poste på slike sider KAN likegodt være et resultat av en fantasi som et reèlt ønske om kontakt.

Vel, det spørs jo hvor grundig man går til verks, selvfølgelig :ler:

Men dette er jo et prinsipielt standpunkt, at man skal la det være rom for privatliv i et forhold - og ikke nødvendigvis en aksept av alt dette privatlivet medfører :blunke:

Og man stiller seg jo lagelig til for hugg hvis samboeren oppdager det man driver med, så moralen må være å ikke poste noe som ikke går hjem, ..æh..hjemme :ler:

En annen ting er jo hvor patetisk det er heldig å være for sin egen selvrespekts skyld...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan finner dere ut om typen har profiler rundt om da?

Har dere felles maskin hvor slike ting bare popper opp av seg selv?

Eller leter dere etter det?

Jeg har ærlig talt ikke aning om mannfolket har profiler rundt om, maskinen hans ligger åpent fremme, om jeg hadde hatt behov for det kunne jeg bare slått den på, kunne sikkert klart å funnet ut hva han har vært inne på også...

Men jeg gjør jo ikke det!!!!!!!!!!!! Om jeg hadde hatt misstanker om at han var på utkikk etter noen andre, eller trodd han kanskje var utro, ja da hadde jeg vel heller tatt en alvorsprat med mannen, fremfor å snoke i sakene hans!!

Man bør få ha sin private sfære! Er man usikker på partner så kommer man vel mye lenger med å prate med mennesket, en ved å snoke rundt i sakene hans/hennes? Og dersom dere ikke klarer å prate, eller dere tror h*n lyver når dere prater, bør ikke det gi ett lite hint om at kanskje hele forholdet bør revurderes? Sett kniven på strupen, og gå dersom ting ikke funker! Snoking er en uting uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt annen vinkling på dette:

Hva med alle de som utleverer sine partnere på diverse diskusjonssider?

Hvis jeg hadde oppdaget at min samboer la ut om intime detaljer om meg/oss på Internett hadde jeg følt meg veldig støtt. Selv om han tilsynelatende gjør dette helt anonymt.

Mange tror visst også at man er så veldig anonym på Internett, men det er ofte ikke SÅ vanskelig å finne identiteten til folk på nettsider som feks KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...