AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Noen som har opplevd dette og har gått bra? Ble veldig bekymret når jeg så litt brun utflod på staven jeg bruker for å sette lutinus. Gravid uke 7 takk nemlig for svar Anonymkode: 8c316...863
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Jeg kan ikke relatere direkte til din problemstilling ettersom jeg har spottet fra og til siden positiv test (er 6+0). Tenker at litt spotting er normalt i første del av svangerskapet. Legen sa til meg at så lenge det ikke er ferskt blod og koagler kombinert med smerter, så skal en være rimelig sikker. Når en er gravid så har en kjørere slimhinner der nede, samt Lutinus i seg selv kan også bidra til det. Bruker du applikator? Den kan også være irriterende. Har fått vite at det ikke er anbefalt å bruke applikator når en er gravid. Dette står feks om Canesten på felleskatalogen :" ...bør du unngå bruk avapplikator, da den kan gi irritasjon i livmorhalsen. Under graviditetforetrekkes derfor behandling med vaginaltabletter fremfor vaginalkrem, da vaginaltablettene kan føres inn med fingrene (uten bruk av applikator)". Har spottingen din økt? Anonymkode: bc822...078
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 På 5.7.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev: Ingen?! 🙁 Anonymkode: 8c316...863 Hvordan går det ? Anonymkode: bc822...078
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 takk for svar jenter .. Spottingen har ikke økt nei. Flere mener det er mer hygienisk å bruke applikatoren derfor unngår jeg å bruke fingeren. Anonymkode: 8c316...863
Ginny Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 Lutinus har ganske skarpe kanter så det er ikke uvanlig å få litt farge på utfloden av den, slimhinnene er litt skjørere og. Jeg syns det var mer hygienisk å vaske hendene skikkelig godt før innsett, framfor den applikatoren (som også var skarp i kantene) som jeg ikke visste om jeg fikk vasket godt nok.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 På 5.7.2020 den 13.42, AnonymBruker skrev: Ingen?! 🙁 Anonymkode: 8c316...863 Da jeg brukte Lutinus og fikk sånn utflod, så fikk jeg mensen. 😟 Ble aldri gravid altså. Anonymkode: 04cde...0f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 Har du fått ultralyd? Hvis du tar lutinus må du ha veldig tidlig ultralyd, siden det kan "hindre" en spontanabort av et foster som ikke utvikler seg. Jeg brukte lutinus 3x daglig frem til uke 11. Brukte applikatoren hver gang. Den er helt trygg å bruke. Men noen kan ha slimhinner som blør lett. Aldri opplevd det selv derimot. Anonymkode: b86c8...ea2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #10 Skrevet 15. juli 2020 Oppdatering: Takk jenter. Var på ul idag. Alt var bra. Har ikke fått mere brun utflod heller. Gyn mente også at det kan være pga såre slimhinner Anonymkode: 8c316...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå