Gå til innhold

Smitterådene for kollektivtransport oppdateres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For hente i barnehagen er den eneste viktige man kan ha å gjøre. 🙄

Anonymkode: ae456...4a1

Nei, men det eneste som stenger og kan gi deg bot/ melde deg til barnevernet? 😬

Anonymkode: 44c79...ae5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, men det eneste som stenger og kan gi deg bot/ melde deg til barnevernet? 😬

Da skal jeg begynne å ta med en bamse på bussen så alle tror jeg er en superviktig mamma. 😊

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle som ikke må stille til et presist klokkeslett eller hente i barnehagen får bare vente. 

Jeg er glad vi har en arbeidsgiver som gir oss hjemmekontor ut året.

Jeg jobber sentralt i Oslo, og bor øverst oppe i Groruddalen. Jobber 8-16, uten rom for fleksibilitet. Skal jeg stå og vente på en bane med mindre folk så kan jeg måtte vente i halvannen til to timer, så bare tanken er helt latterlig.  Lokaltogene mellom oslo og Lillestrøm kunne faktisk vært et alternativ for mange langs min rute, men i sommer har Vy kuttet halvparten av avgangene + at de ofte kjører med ett vognsett i stedet for to 😏  Stinn brakke der og, med andre ord

Anonymkode: d11b0...3f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber sentralt i Oslo, og bor øverst oppe i Groruddalen. Jobber 8-16, uten rom for fleksibilitet. Skal jeg stå og vente på en bane med mindre folk så kan jeg måtte vente i halvannen til to timer, så bare tanken er helt latterlig.  Lokaltogene mellom oslo og Lillestrøm kunne faktisk vært et alternativ for mange langs min rute, men i sommer har Vy kuttet halvparten av avgangene + at de ofte kjører med ett vognsett i stedet for to 😏  Stinn brakke der og, med andre ord

Anonymkode: d11b0...3f8

Heller vente enn å bryte anbefalinger? Sett deg en plass og vent. Eller snakk med arbeidsgiver?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Heller vente enn å bryte anbefalinger? Sett deg en plass og vent. Eller snakk med arbeidsgiver?

Tror faktisk du skal lete veldig lenge etter noen som hadde prioritert å vente halvannen til to timer ekstra hver dag, hver vei, fremfor å stå litt nærmere på banen. Det må være realisme i tiltak som skal gjennomføres. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På toget jeg pleier å ta er tiltakene stort sett bare tull.

Annethvert sete er ledig, mens folk står tett i tett ved dørene...

Anonymkode: d6d20...015

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si meg, dere som mener folk skal sitte i temesvis og vente hver eneste arbeidsdag, gjør dere dette selv?

Anonymkode: 3c174...131

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor inntil videre, men arbeidsgiver klør etter å få oss på kontoret igjen. I august er det nok ingen bønn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg må rekke barnehage og kan ikke bruke flere timer hjem. Så har jeg underliggende sykdom og er usikker på hvor lurt det er å få en koronainfeksjon. Tenker litt på å kjøpe sykkel ... 

Anonymkode: a1205...179

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, dere som mener folk skal sitte i temesvis og vente hver eneste arbeidsdag, gjør dere dette selv?

Anonymkode: 3c174...131

De gangene jeg har tatt kollektivtransport har jeg gjort det, ja. Ellers har jeg gått over en mil, syklet eller blitt kjørt for å ikke øke smittefare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hjemmekontor inntil videre, men arbeidsgiver klør etter å få oss på kontoret igjen. I august er det nok ingen bønn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg må rekke barnehage og kan ikke bruke flere timer hjem. Så har jeg underliggende sykdom og er usikker på hvor lurt det er å få en koronainfeksjon. Tenker litt på å kjøpe sykkel ... 

Elsykkel kan være en god investering 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/4/2020 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

Passasjerer i Oslo gir jo faen uansett. Det eneste "smitteverntiltaket" som ville hjulpet i Oslo er hvis Ruter hadde makset ut kapasiteten, hver dag, største delen av døgnet. Sett inn tre busser når det vanligvis går én. 

Men det har de ikke råd til. 

Jeg unngår kollektivtransport i det store og hele. Problemet løst for min del. 

Passasjerer i Oslo gir ikke faen i det hele tatt, så der har du nok lest litt for mye i tabloidpressen og erfart litt for lite selv. 

Ja takk til nye retningslinjer.

Anonymkode: a51be...6b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Passasjerer i Oslo gir ikke faen i det hele tatt, så der har du nok lest litt for mye i tabloidpressen og erfart litt for lite selv. 

Jeg bor i oslo og synes ofte det er for fullt på bussene og andre steder 

Anonymkode: 12ea7...3b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor i oslo og synes ofte det er for fullt på bussene og andre steder 

Anonymkode: 12ea7...3b2

Jeg pendler hver dag og har kun opplevd én full buss. Det endte med at flere frivillig gikk av og ventet på neste.

Poenget mitt er uansett ikke at det ikke skjer. Poenget mitt er at du ikke har grunnlag for å si at passasjerer i Oslo gir faen uansett. For det er det veldig mange som ikke gjør.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pendler hver dag og har kun opplevd én full buss. Det endte med at flere frivillig gikk av og ventet på neste.

Poenget mitt er uansett ikke at det ikke skjer. Poenget mitt er at du ikke har grunnlag for å si at passasjerer i Oslo gir faen uansett. For det er det veldig mange som ikke gjør.

Hvorfor gikk folk av bussen for å vente på neste?

Anonymkode: fd611...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gikk folk av bussen for å vente på neste?

Anonymkode: fd611...11a

Det var mye folk på bussen og meg selv og tydeligvis mange andre syntes det ble ubehagelig pga langt strekke med kø mellom to holdeplasser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at tiltakene er urealistiske for mange. Spesielt folk i lavtlønnede yrker har ikke mulighet for alternativ transport og heller ikke mulighet for forskjøvet arbeidstid. Jeg tror ikke folk har lyst til å stå sild i tønne på buss og t-bane, men hvis alternativet er å få sparken så skjønner jeg det.

Helt latterlig at folk mener man «selvfølgelig» skal vente opptil 2 timer både til og fra jobb på en buss eller bane med ledig kapasitet. Disse menneskene lever i en drømmeverden, vil jeg si. (Det gjør jeg for så vidt selv også, jeg kan velge hjemmekontor hvis jeg vil, har mulighet for forskjøvet arbeidstid og kan sykle til jobb. Men jeg evner å se lenger enn min egen nesetipp)

Anonymkode: dafa9...3ae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Passasjerer i Oslo reiser når det passer dem. Er bussen til Huk full sier du? Drit i det, jeg skal på stranda! 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70blp3/amper-stemning-paa-buss-fra-badeplass-i-oslo-folk-maa-skjerpe-seg

Jeg bare må til Tønsberg i dag, jeg. Det er jo fint vær. 

https://www.nrk.no/norge/stappfulle-busser-og-tog_-ber-passasjerene-ta-mer-ansvar-1.15056984

Stadig flere avganger er fulle. 

https://nab.no/byrad-hermstad-refser-regjeringen/19.21399

Jeg bor i Oslo og kjenner igjen dette. Jeg har sluttet å ta kollektivt, for det er nesten like fullt som til vanlig. 

Jeg står på mitt, det eneste som ville hjulpet er hvis Ruter (og Vy og alle de andre) fikk økt bevilgninger til øke tilbudet vesentlig. 

For folk reiser når de vil / må og bryr seg katta om smittevern. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tatt buss i det siste etter at rådene ble oppdatert? Er det lov å sitte ved siden av hverandre igjen nå eller er annethvert fortsatt sperret? Trenger å ta nattbuss til helgen, og det er ikke bare å vente på neste buss når det er den siste...

Skrevet

Påby bruk av masker på transport heller.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Random said:

Påby bruk av masker på transport heller.

Jeg tror det tvinger seg frem, ja. Det er lov å sitte ved sidene av hverandre i flere timer på fly, men ikke ti minutter på bussen. Nå er det jo selvsagt større smittefare om man reiser kollektivt hver dag hele året på vei til jobb, enn på en enkelt flytur, men dog. Prinsippet er litt vanskelig å forstå, som hvorfor konsertsalene må ha to ledige seter mellom og flyene ingen. 

• Opprett ny...