Gå til innhold

Hvordan hadde du tatt det om barnet ditt ville bytte yrke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det voksne barnet ditt har noe som ser ut som en strålende karriere, eller kanskje han eller hun følger familietradisjonen. Så springer bomben: Dette er ikke noe for meg, jeg vil skifte beite! Hvordan skal man forholde seg til det? Ens egen identitet er jo litt knyttet opp til hva avkommet tar seg til. Og hva vil folk si?

Anonymkode: 2980b...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra for deg! Hva annet er det å si?

Min identitet er ikke knyttet til hva barna mine gjør 

Anonymkode: 496ff...1ef

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt opp til barnet å bestemme, dette er jo helt vanlig, og om foreldrene forventer noe i forhold til yrke for sine barn,så er det foreldrene som har et problem,ikke barna.

Anonymkode: d6e3b...b8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg faktisk ikke lagt meg opp i i det hele tatt, og jeg forstår ikke at det er en problemstilling en gang 🤔 Så lenge det voksne barnet kan forsørge seg selv så er det ikke min sak i det hele tatt. Så jeg tror jeg hadde reagert med: «Så fint. Har du funnet ut hva du ønsker å jobbe med?».

Det viktigste er jo at «barna» trives med det de gjør, og kan forsørge seg selv. 

Anonymkode: 86c89...787

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i akkurat den situasjonen nå, bare at jeg er «barnet».

Foreldrene mine sa bare «har du lyst, så skal du gjøre det! Man angrer mer på det man ikke har gjort enn det man har gjort!» :) 

Anonymkode: bf477...902

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min identitet springer ikke it fra hva barnet foretar seg. Barnet skal gjøre det h*n ønsker for å bli lykkelig, så om det betyr å feks flytte 1000 mil unna for å skaffe seg drømmejobben så for all del! 

Anonymkode: 90e8c...640

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs? Hva vil folk si? 

Tenker at barnet mitt får gjøre akkurat det hun vil, så lenge det er bra for henne, og hun er glad. Om det er lege, skuespiller, bygningsarbeider eller sminkør. Jeg vil at hun skal være glad, vi bor i et fritt land. 

Anonymkode: 6cfce...c7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En del folk i USA som går igjennom en "identitskrise" grunnet hjemmekontor, og hva jobben faktisk består i:

Sånn sett, så har jo epidemien fått folk til å åpne øynene for hva som faktisk betyr noe. Hjelper ikke å ha god lønn hvis jobben ikke gir deg noe.

Anonymkode: 4689a...545

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan skal man forholde seg til det? 

Være glad for vedkommende, og la barnet ta egne valg, og leve sitt eget liv.

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva vil folk si?

Det finnes ganske mange mennesker i verden, og sjansen er derfor stor for at du kan få høre alle mulige varianter, inkludert de som sier at dette sier noe om deg. Men så har det ikke noe med deg å gjøre, så hvorfor bry seg om hva folk sier? 

Skrevet

Du støtter selvfølgelig barnet ditt og heier på det. Noe annet ville vært rart. Og "hva vil folk si"?? Tror folk heller synes det er tøft at noen velger en annen vei og gjør det de selv blir lykkelig av å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det voksne barnet ditt har noe som ser ut som en strålende karriere, eller kanskje han eller hun følger familietradisjonen. Så springer bomben: Dette er ikke noe for meg, jeg vil skifte beite! Hvordan skal man forholde seg til det? Ens egen identitet er jo litt knyttet opp til hva avkommet tar seg til. Og hva vil folk si?

😂😂😂 om din identitet er avhengig av at barnet ditt har gjort suksess i yrkesvalget, har en strålende karriere og kanskje også fulgt i familiens yrkes-fotspor har du problemer, for å si det mildt! Og hvorfor skal barnet ditt bry seg om hva folk sier? Det er da virkelig ingen andre enn den voksne personen selv som skal ha noe som helst å si når det kommer til å bytte yrket!

Anonymkode: d7faa...162

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...