Gå til innhold

Helsesekretær - jobb uten utdannelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt ledig etter krisen i oljebransjen. Ser det utlyses en del stillinger som helsesekretær på sykehuset i byen jeg bor i. Dette er stillinger som ikke innebærer å ta blodprøver etc, men man sitter i luka, registrerer timer etc. 

MÅ man ha utdannelse som helsesekretær for å få slike jobber? Er det i det hele tatt vits i å søke? 

Jeg er utdannet og har jobbet innen innkjøp. Så hverken bakgrunn eller utdannelse er spesielt relevant, men jeg tror jeg har mange av de personlige egenskapene som er nødvendig( serviceminded, effektiv etc)

Anonymkode: 04b1a...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jobber som legesekretær (helsesekretær er en beskyttet tittel som krever autorisasjon) på et legekontor for en privat lege. Jeg tar heller ikke blodprøver, men har blant annet ansvaret for å ta bilder/scans som legen bruker til diagnostisering.

Jeg er egentlig utdannet økonom.

Det er mulig det er strengere krav på (offentlige) sykehus?

Anonymkode: ff44e...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er i Oslo og rundt der (Ahus). Så sliter til og med helsesekretærene med å få jobb.. 

Anonymkode: 9781d...21c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle helsesekretærer kommer til å gå før deg. Du kan selvfølgelig søke, men om du får jobben er noe annet 

Anonymkode: 2a4b8...aa3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet i mange år som helsesekretær  på sykehus og sykehusene blir mer og mer opptatte av å kun ta inn autoriserte helsesekretærer så tror det blir vanskelig å få jobb uten utdanningen 

Anonymkode: 1dff1...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de søker etter helsesekretær og ikke har åpning for andre i annonsen (sannsynlig) er det ingen vits. 

Anonymkode: ee5f9...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...