Gå til innhold

Lav hcg stigning?Dårlig tegn? billigstrimler fra normal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 5+1. Har tatt strimmeltester fra normal, bare for å se at streken ble sterkere.

Streken idag er litt mindre enn halvparten så synlig som kontrollstreken. Teststreken fra idag er helt lik den jeg tok for 2 dager siden. 

Burde ikke strekene (test+kontrollstrek) være like sterke nå? :( Har ikke vært gravid før, og mange som skriver at hcg skal stige så så mye ellers kan det være tegn på SA. 

Anonymkode: 7be7c...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike tester er ikke laget for å se hcg-stigning. Tester du på samme tid av døgnet? Du har ingen garanti for at urinen er like konsentrert hver gang du tester. Kjenner ikke til testene til normal, så vet ikke hvor gode/stabile de er. Normalt ville nok teststreken vært ganske så sterk når man har bikket uke 5. 

Jeg vet ville ha lagt fra meg testene og stolt på at du er gravid. Skulle det skje noe, så får du dessverre ikke gjort så mye fra eller til uansett.

Lykke til på veien videre 😊

• Liker 2
Gjest BethD
Skrevet

Normal testene er rævva. Bare et tips. 

bruk digital 👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme situasjon og fant ut at du ikke kan stole på billigstrimler. Jeg tok en digital etter jeg fikk en svak positiv billigstrimmel, den viste gravid 1-2. To dager senere sto det gravid 2-3 Men billigstrimmelen var like svak.

Anonymkode: d3911...e86

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke test med sånne tester. Fører bare med seg unødvendig stress for deg

Anonymkode: 3c58a...54e

Skrevet

Måling av hCG med urin er upålitelig siden du ikke alltid skiller ut like mye, avhengig av hvor mye du har drukket, hva du har spist og hvor lenge det er siden du har tisset sist. Det fører bare til unødvendig stress. Ta heller kontakt med lege så du kan få målt blodverdiene istedet. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine tester fra normal ble aldri spesielt sterke 😅 og er 21 uker på vei nå, så gravid er jeg hvert fall!

Dropp å teste mer nå. Særlig med strimler. Hvis du absolutt vil teste, kjøp heller en digital :)

Anonymkode: c52b6...a25

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...