AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Skrevet 4. juli 2020 Min familie møtte plutselig på noen lenger ut i familien som vi ikke har sett på en stund. De overøste oss med klemmer. Da jeg minnet på og kommenterte korona bare lo de og sa at det var større sjanse å vinne i lotto. De ignorerte at vi forsøkte å holde avstand og kom tett opp i fjeset på barnet og samboeren min som ikke klarte å gå bort så fort som meg. Selv hadde de nylig vært på reise Norge rundt uten å ha brydd seg om korona. Dette var ubehagelig og jeg er overrasket over den manglende respekten over vårt synspunkt og vårt ønske om å holde litt avstand. Det er også spesielt at de faktisk utsetter oss for mulig smitte når vi selv hele tiden har vært forsiktig i alle sammenhenger. (Vi arbeider med sårbare grupper så det er en årsak utover oss selv til at vi vil være forsiktige) Er det noen andre som har opplevd dette? Anonymkode: 1149a...278 12
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Min familie møtte plutselig på noen lenger ut i familien som vi ikke har sett på en stund. De overøste oss med klemmer. Da jeg minnet på og kommenterte korona bare lo de og sa at det var større sjanse å vinne i lotto. De ignorerte at vi forsøkte å holde avstand og kom tett opp i fjeset på barnet og samboeren min som ikke klarte å gå bort så fort som meg. Selv hadde de nylig vært på reise Norge rundt uten å ha brydd seg om korona. Dette var ubehagelig og jeg er overrasket over den manglende respekten over vårt synspunkt og vårt ønske om å holde litt avstand. Det er også spesielt at de faktisk utsetter oss for mulig smitte når vi selv hele tiden har vært forsiktig i alle sammenhenger. (Vi arbeider med sårbare grupper så det er en årsak utover oss selv til at vi vil være forsiktige) Er det noen andre som har opplevd dette? Anonymkode: 1149a...278 Ja, flere ganger, og det er helt grusomt. Jeg unngår fullstendig utvidet familie/ bekjentskaper nå. De nærmeste vennene vet, respekterer og forstår smittevern. Heldigvis. Anonymkode: aa514...0b4 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Folk gir blaffen her. Jeg kjefta på 2 idioter i går. Anonymkode: 5177b...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Det som alltid fungerer er å spørre : er du sikker på at jeg er smittefri?" da rygges det 😆 Anonymkode: a5d3d...b24 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 Det er sånne som dem som gjør at forkjølelsesvirus spres som ild i tørt gress nå, og som garanterer at vi får en koronabølge 2 😡😡😡 Anonymkode: 97914...adb 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Min familie møtte plutselig på noen lenger ut i familien som vi ikke har sett på en stund. De overøste oss med klemmer. Da jeg minnet på og kommenterte korona bare lo de og sa at det var større sjanse å vinne i lotto. De ignorerte at vi forsøkte å holde avstand og kom tett opp i fjeset på barnet og samboeren min som ikke klarte å gå bort så fort som meg. Selv hadde de nylig vært på reise Norge rundt uten å ha brydd seg om korona. Dette var ubehagelig og jeg er overrasket over den manglende respekten over vårt synspunkt og vårt ønske om å holde litt avstand. Det er også spesielt at de faktisk utsetter oss for mulig smitte når vi selv hele tiden har vært forsiktig i alle sammenhenger. (Vi arbeider med sårbare grupper så det er en årsak utover oss selv til at vi vil være forsiktige) Er det noen andre som har opplevd dette? Anonymkode: 1149a...278 Slik adferd er straffbar og bør anmeldes. Ring politiet! Anonymkode: 8be81...113 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Skrevet 4. juli 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Min familie møtte plutselig på noen lenger ut i familien som vi ikke har sett på en stund. De overøste oss med klemmer. Da jeg minnet på og kommenterte korona bare lo de og sa at det var større sjanse å vinne i lotto. Anonymkode: 1149a...278 Inkluderer de 4 rette + tillegg da? I overkant av 100 tester positivt hver uke, hvor mange har 7 rette i Lotto? Anonymkode: afecc...da3 3
Gjest Warrior Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 Folk kan ikke unngå all avstand. Hvordan ellers kan man ha sex f.eks😂 Det er også greit å klemme venner og familie, men når folk nylig har vært på reis burde de vite bedre. Så det er tydelig at de familiemedlemmene deres gir faen i smitte. Hadde kjeftet skikkelig jeg. Holdt den 1 m jævla avstanden. Samme med tullinger i butikker som driter i avstand og gjør alt for å smitte deg for de synes det er spennende😡
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 6 minutter siden, Warrior said: Folk kan ikke unngå all avstand. Hvordan ellers kan man ha sex f.eks😂 Det er også greit å klemme venner og familie, men når folk nylig har vært på reis burde de vite bedre. https://www.nrk.no/norge/fhi-og-helsedirektoratet_-_-de-samme-reglene-for-klemming-gjelder-fremdeles-1.15078478 "Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet bekrefter imidlertid overfor NRK at deres felles råd fortsatt er at klemming bør begrenses til dem man bor sammen med." Anonymkode: afecc...da3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/norge/fhi-og-helsedirektoratet_-_-de-samme-reglene-for-klemming-gjelder-fremdeles-1.15078478 "Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet bekrefter imidlertid overfor NRK at deres felles råd fortsatt er at klemming bør begrenses til dem man bor sammen med." Anonymkode: afecc...da3 👏👏👏 Anonymkode: aa514...0b4
Gjest Warrior Skrevet 4. juli 2020 #11 Skrevet 4. juli 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/norge/fhi-og-helsedirektoratet_-_-de-samme-reglene-for-klemming-gjelder-fremdeles-1.15078478 "Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet bekrefter imidlertid overfor NRK at deres felles råd fortsatt er at klemming bør begrenses til dem man bor sammen med." Anonymkode: afecc...da3 Må da gå an å klemme sine nærmeste som er friske selv om ikke bor sammen, og de ikke har vært på utlands reis/reist rundt hele Norge, eller vært med smitta folk. Er ikke mindre smittsomme de folk bor sammen med. Så det der skjønner jeg ikke. Begrenses ja. Skal ikke rundt å klemme på alle man ser og ikke grei oppførsel av de dere møtte på Ts. Endret 4. juli 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #12 Skrevet 4. juli 2020 4 timer siden, Warrior skrev: Folk kan ikke unngå all avstand. Hvordan ellers kan man ha sex f.eks😂 Det er også greit å klemme venner og familie, men når folk nylig har vært på reis burde de vite bedre. Så det er tydelig at de familiemedlemmene deres gir faen i smitte. Hadde kjeftet skikkelig jeg. Holdt den 1 m jævla avstanden. Samme med tullinger i butikker som driter i avstand og gjør alt for å smitte deg for de synes det er spennende😡 All avstand er mulig og bør lovfestes. Sex bør forbys og straffes. Dette løser samtidig mye av overgrepsproblematikken. Sex er alltid et overgrep mot kvinnen. Barn bør bare lages ved inseminering eller IVF. Anonymkode: 8be81...113
Gjest Warrior Skrevet 4. juli 2020 #13 Skrevet 4. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: All avstand er mulig og bør lovfestes. Sex bør forbys og straffes. Dette løser samtidig mye av overgrepsproblematikken. Sex er alltid et overgrep mot kvinnen. Barn bør bare lages ved inseminering eller IVF. Anonymkode: 8be81...113 Sex er ikke akkurat den verste smittekilden. Folk flest blir smittet pga folk ute ikke holder avstand, de går rundt og hoster uten å holde seg for munnen, ikke minst den forbanna håndhygienen. Å sånne folk som er beskrevet i HI som går rundt å klemmer når de nettopp har vært på reis. Sex kan aldri forbys😂 og hva har det der med saken å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #14 Skrevet 4. juli 2020 5 timer siden, Warrior skrev: Må da gå an å klemme sine nærmeste som er friske selv om ikke bor sammen, og de ikke har vært på utlands reis/reist rundt hele Norge, eller vært med smitta folk. Er ikke mindre smittsomme de folk bor sammen med. Så det der skjønner jeg ikke. Begrenses ja. Skal ikke rundt å klemme på alle man ser og ikke grei oppførsel av de dere møtte på Ts. Man vet jo aldri områder man har vært med smittede folk eller selv er smittet og uten symptomer slik ca 30%-60% av de smittede er? I Danmark kan alle som vil teste seg nå, mange "friske" som får sjokk når de tester positivt... Anonymkode: aa514...0b4
Krantz95 Skrevet 4. juli 2020 #15 Skrevet 4. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo aldri områder man har vært med smittede folk eller selv er smittet og uten symptomer slik ca 30%-60% av de smittede er? I Danmark kan alle som vil teste seg nå, mange "friske" som får sjokk når de tester positivt... Anonymkode: aa514...0b4 Så hvis man er frisk og tester positivt så er man syk? Er det ikke slik at er man frisk så er man frisk? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #16 Skrevet 4. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik adferd er straffbar og bør anmeldes. Ring politiet! Anonymkode: 8be81...113 🤦♀️😂😂 Anonymkode: cbf75...0ba
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #17 Skrevet 4. juli 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Så hvis man er frisk og tester positivt så er man syk? Er det ikke slik at er man frisk så er man frisk? La du merke til at det sto «frisk» og ikke frisk. Du forsto vel at ho mente at de ikke hadde symptomer men likevel bører viruset. Eller er du bare ute etter å kverulere som vanlig? Anonymkode: b1cc7...875 5
Hulderen Skrevet 4. juli 2020 #18 Skrevet 4. juli 2020 11 minutter siden, Krantz95 skrev: Så hvis man er frisk og tester positivt så er man syk? Er det ikke slik at er man frisk så er man frisk? Selv om du føler deg frisk, så kan du ha svake symptomer som du ikke har vektlagt, eller være smittet og smittebærende og enda ikke fått symptomer. Å føle seg frisk er ingen garanti mot å være smittebærer. 2
Krantz95 Skrevet 4. juli 2020 #19 Skrevet 4. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: La du merke til at det sto «frisk» og ikke frisk. Du forsto vel at ho mente at de ikke hadde symptomer men likevel bører viruset. Eller er du bare ute etter å kverulere som vanlig? Anonymkode: b1cc7...875 Ja, jeg la merke til det. Er man frisk så er man frisk. Man er jo ikke syk selv om man er smittebærer... 2
Tension Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 6 hours ago, Warrior said: Må da gå an å klemme sine nærmeste som er friske selv om ikke bor sammen, og de ikke har vært på utlands reis/reist rundt hele Norge, eller vært med smitta folk. Er ikke mindre smittsomme de folk bor sammen med. Så det der skjønner jeg ikke. Begrenses ja. Skal ikke rundt å klemme på alle man ser og ikke grei oppførsel av de dere møtte på Ts. De man bor med er det nærmest umulig å unngå å bli eksponert for, da kan man like gjerne klemme de. De man ikke bor med er det enkle metoder for å redusere smitterisiko fra. Hold minst 2 meter avstand og bruk åndedrettsvern. 1
Anbefalte innlegg