xmelanie Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Noen her som har tatt laseroperasjon for øyne? Har tenkt å ta operasjonen men har ikke funnet ut hvor jeg vil ta det akkurat. Har sjekket ut litt om Argus syn men leste litt hva folk skrev om dem så er litt skeptisk😬
-jk- Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, xmelanie skrev: Noen her som har tatt laseroperasjon for øyne? Har tenkt å ta operasjonen men har ikke funnet ut hvor jeg vil ta det akkurat. Har sjekket ut litt om Argus syn men leste litt hva folk skrev om dem så er litt skeptisk😬 Jeg tok lasik på Argus for drøye 10 år siden, korrigerte -1,75 på ett øye. Resultatet ble perfekt, er fortsatt perfekt og har aldri hatt noen som helst bivirkninger. Kona har også gode erfaringer fra Argus. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Jeg tok begge øynene på Memira juli 2015, og høyre øye på nytt igjen i november 2019. Hadde -1.75 på venstre og -4.25 på høyre, så korrigerte på nytt siden det var gått tilbake til -1. Kjempefornøyd begge gangene, litt mer vondt de første dagene den andre gangen, men alt i alt har det gått veldig fint. Anbefaler det virkelig 😊 Anonymkode: d4498...a12
FlyBabe Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Jeg tok operasjon på begge øynene. Hadde problem hele tiden etterpå, klaget, men fikk beskjed om at det skulle gå seg til... Var uten linser i et par år, så måtte jeg ha linser igjen pga. skjev hornhinne. Har fremdeles store smerter i øynene til tider (når jeg åpner de for fort om morgenen, for eksempel) etter operasjonen. Angrer veldig! Penger rett ut vinduet for min del + smerter på kjøpet... 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok begge øynene på Memira juli 2015, og høyre øye på nytt igjen i november 2019. Hadde -1.75 på venstre og -4.25 på høyre, så korrigerte på nytt siden det var gått tilbake til -1. Kjempefornøyd begge gangene, litt mer vondt de første dagene den andre gangen, men alt i alt har det gått veldig fint. Anbefaler det virkelig 😊 Anonymkode: d4498...a12 Blir ikke det veldig dyrt om man må ta flere ganger? Eller det bare holder noen få år. Er det større sannsynlighet for tilbakegang jo dårligere man ser i utgangspunktet? Anonymkode: 99efe...976
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Skrevet 4. juli 2020 1 time siden, FlyBabe skrev: Jeg tok operasjon på begge øynene. Hadde problem hele tiden etterpå, klaget, men fikk beskjed om at det skulle gå seg til... Var uten linser i et par år, så måtte jeg ha linser igjen pga. skjev hornhinne. Har fremdeles store smerter i øynene til tider (når jeg åpner de for fort om morgenen, for eksempel) etter operasjonen. Angrer veldig! Penger rett ut vinduet for min del + smerter på kjøpet... Takk for at du delte. Anonymkode: 99efe...976
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Skrevet 4. juli 2020 Vær veldig, veldig forsiktig. Dere risikerer å miste synet. Selvom det skal veldig mye til å bli helt blind, risikerer dere å få nedsatt syn, tåkete, slørete syn, tørre øyne, vansker med å endre fokus fra fjernt til nær, samsynsproblemer m.m. Å ha synsproblemer er svært slitsomt. Jeg fikk mine øyne ødelagt da jeg var ung, og må leve resten av livet med en del av de plagene jeg listet opp her. Kan ikke jobbe fordi jeg har så store vansker. Anonymkode: e47c7...f85 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #8 Skrevet 4. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær veldig, veldig forsiktig. Dere risikerer å miste synet. Selvom det skal veldig mye til å bli helt blind, risikerer dere å få nedsatt syn, tåkete, slørete syn, tørre øyne, vansker med å endre fokus fra fjernt til nær, samsynsproblemer m.m. Å ha synsproblemer er svært slitsomt. Jeg fikk mine øyne ødelagt da jeg var ung, og må leve resten av livet med en del av de plagene jeg listet opp her. Kan ikke jobbe fordi jeg har så store vansker. Anonymkode: e47c7...f85 Ødelagt av laser? Anonymkode: 99efe...976
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Skrevet 4. juli 2020 Jeg har -9,5 og -10, men har blitt frarådet laser. Anonymkode: 73a96...4c5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Skrevet 4. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke det veldig dyrt om man må ta flere ganger? Eller det bare holder noen få år. Er det større sannsynlighet for tilbakegang jo dårligere man ser i utgangspunktet? Anonymkode: 99efe...976 Siden det var innenfor fem år etter 1. operasjon så var det gratis. Nå har jeg tilnærmet 0 på begge øynene 😊 Blitt forberedt på at jeg kanskje må ha lesebriller etter hvert, men det er uavhengig av laseroperajonen. Hadde også veldig skjeve hornhinner før 1. operasjon. Anonymkode: d4498...a12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har -9,5 og -10, men har blitt frarådet laser. Anonymkode: 73a96...4c5 Hvorfor det? Anonymkode: 99efe...976
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere. Fra linser, såre øyne, tåkesyn, famle etter briller på nattbordet.... Til helt perfekt syn. Jeg opererte for ca 5 år siden, hos Memira. Jeg hadde litt tørre øyne et halvt års tid, har noe stjernesyn i mørket, men ellers ingen plager. Anonymkode: bdb8a...128
Maddy25 Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 (endret) Jeg opererte også hos Memira. Det er ca 11 år siden. Angrer ikke i det hele tatt. Nå har jeg begynt å bli litt alderslangsynt, men det hadde jo kommet uansett. Endret 5. juli 2020 av Maddy25 skrivefeil
Nåleputa Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 10 timer siden, FlyBabe skrev: Jeg tok operasjon på begge øynene. Hadde problem hele tiden etterpå, klaget, men fikk beskjed om at det skulle gå seg til... Var uten linser i et par år, så måtte jeg ha linser igjen pga. skjev hornhinne. Har fremdeles store smerter i øynene til tider (når jeg åpner de for fort om morgenen, for eksempel) etter operasjonen. Angrer veldig! Penger rett ut vinduet for min del + smerter på kjøpet... Du må bruke øyedråper: Hylocomod. Ellers så må du massere øyelokkene forsiktig før du åpner dem. Øynene har mistet tårehinnen, fetthinnen og en hinne til når du opererte.
FlyBabe Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 7 minutter siden, Nåleputa skrev: Du må bruke øyedråper: Hylocomod. Ellers så må du massere øyelokkene forsiktig før du åpner dem. Øynene har mistet tårehinnen, fetthinnen og en hinne til når du opererte. og i hvor mange år etter operasjonen skal man gjør det?
Nåleputa Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 Jeg holder på enda. 22 år etter operasjonen for meg. Opperert I Trondheim.
FlyBabe Skrevet 5. juli 2020 #17 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, Nåleputa skrev: Jeg holder på enda. 22 år etter operasjonen for meg. Opperert I Trondheim. Jeg tenker at det er enda en grunn til å ikke gjøre det
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #18 Skrevet 5. juli 2020 11 minutter siden, Nåleputa skrev: Du må bruke øyedråper: Hylocomod. Ellers så må du massere øyelokkene forsiktig før du åpner dem. Øynene har mistet tårehinnen, fetthinnen og en hinne til når du opererte. Slik er det ikke. Med unntak av om man er en av de veldig få som får alvorlige komplikasjoner. Husk at teknikkene er mye bedre i dag. Jeg brukte øyedråper det første halve året, men trengte det nesten ikke. Nå kjenner jeg ingenting. Øynene er mye finere enn da jeg brukte linser, tåreproduksjon er normal, og jeg kan åpne øynene med en gang jeg våkner. Anonymkode: bdb8a...128
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Skrevet 5. juli 2020 Må legge til at jeg valgte operasjon etter at mange andre på kontoret gjorde det på samme klinikk, og var strålende fornøyde. Vi er vel ca 15 personer i 30-årene som ble operert i løpet av et-par års tid, den ene etter den andre når så mange skrøt av resultatene. Ingen klager over komplikasjoner eller tørre øyne. Anonymkode: bdb8a...128
Nåleputa Skrevet 5. juli 2020 #20 Skrevet 5. juli 2020 Jeg hadde -8,5 og -9. Jeg husker jeg hadde store tunge briller og ville kvitte meg med dem og briller. Hadde vært ertet i mange år på skolen pga briller. Glad verden har gått fremover for briller og øyeopperasjoner 😊😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå