Gå til innhold

Venninner som maser om overnatting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er 22 år med ei litå jenta på 22 måneder. 

Og har venninner som selvfølge ikke har noe barn.. Og hun ene maser mye om at jeg og jenta mi kan overnatte hos henne.  Men dette seg jeg bare som noe stress og gjøre, spesielt da jenta mi er mer sinna/ urolig om nettene som hadde gjort meg enda mer stressa da jeg ikke er i mitt eget hjem. Og jeg er heller ikke så interessert i og ha overnatting hos meg selv heller, Da fleste venninner forventer at du skal gi dem hele oppmerksomheten mens barnet er til stedet.  Selvfølgelig så  forstår ikke venninner som ikke har barn hvor mye arbeid det er osv..

Anonymkode: f4f09...f1b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok 

Anonymkode: ef87c...678

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Noe du lurte på? 

Anonymkode: bc608...fa8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok 

Anonymkode: ef87c...678

unødvendigt

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noe du lurte på? 

Anonymkode: bc608...fa8

Glemte og spør om fleste føler det samme eller erfaringer ops

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener, og du tenker voksent og fornuftig. Det er stressende når folk ikke skjønner hvor mye oppmerksomhet man man ha på barnet. Jeg var mye eldre enn deg da jeg fikk barn og følte på det selv. Før det var jeg nok en litt utålmodig venninne som ble sprø av at samtalene hele tiden ble avbrutt pga unger :)

Anonymkode: e2925...63f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Jeg både overnattet og var på overnatting med babyen min. Men hvis du prøver veldig hardt å bli kvitt de slitsomme venninnene dine så er jo tilnærmingen din super!

Anonymkode: e0793...1a8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Jeg både overnattet og var på overnatting med babyen min. Men hvis du prøver veldig hardt å bli kvitt de slitsomme venninnene dine så er jo tilnærmingen din super!

Nå er det jo ikke snakk om en baby i TS sitt tilfelle da!

Anonymkode: aa5e3...324

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at det var vanlig å overnatte til venninner når man er voksne? Mener du at du må reise til venninner som bor i en annnen by? Altså reise på besøk? Hvis det er i samme by er det jo merkelig å forvente overnatting når man er voksne.,

Anonymkode: 34c7a...ceb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal jeg fortelle deg noe ganske sjokkerende, så hold deg fast: Barn er forskjellige. Foreldre er forskjellige. Det at du overnattet rundt om med din baby betyr ikke at det ikke er voldsomt slitsomt for andre med baby. Noen barn er vanskeligere å ha på besøk enn andre, og det betyr ikke at det er noe galt med foreldrene eller barnet av den grunn. (Jeg vet du ikke skrev det, jeg leste det mellom linjene.) Kanskje ts er mer oppmerksom på- og tar mer hensyn til sitt barn enn du gjorde? 

Anonymkode: 3e2a5...c07

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som du føler er best for deg selv og barnet. Skjønner det ikke er noe koselig å dra på overnatting når barnet våkner om natta. Det kan dere gjøre senere når barnet er større og sover bedre. 

Anonymkode: 53dfa...2c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninnene dine kommer ikke til å ha forståelse før de står i samme situasjon selv. Da kan du minne de på det😉

Anonymkode: f9f8d...33e

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

De er 22. 

Fremdeles tenåringer som ikke tenker så mye på ansvar og forpliktelser. De er nok på et helt annet nivå og modenhet enn deg. Ser en søt liten dukke og håper at du skal være den du alltid har vært. 

Men å bli mor forandrer mye. Du må nok regne med at du vil miste mange av venninnene dine. De klarer ikke å sette seg inn i og forstå at du har helt andre forpliktelser nå. 

De er unge, barnløse og vil bare leve livet. Og det er jo også forståelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en barnløs venninne. Hun maser om vi kan reise til Spania, bare vi to. Hver gang sier jeg at hvis jeg får råd til en sydentur så blir barna med. Jeg drar ikke alene når jeg ikke har råd til ferie med barna. Men hun spørr flere ganger i året 

Anonymkode: b451d...613

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet. Er det nattevåk så spør om det passer likevel. 

Hold på venninnene hvis du synes det er verdt det. Det er ikke så lett å få nye. Barn har dessuten godt av å oppleve "verden" selv om det bare er et besøk hos venninner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg fortelle deg noe ganske sjokkerende, så hold deg fast: Barn er forskjellige. Foreldre er forskjellige. Det at du overnattet rundt om med din baby betyr ikke at det ikke er voldsomt slitsomt for andre med baby. Noen barn er vanskeligere å ha på besøk enn andre, og det betyr ikke at det er noe galt med foreldrene eller barnet av den grunn. (Jeg vet du ikke skrev det, jeg leste det mellom linjene.) Kanskje ts er mer oppmerksom på- og tar mer hensyn til sitt barn enn du gjorde? 

Anonymkode: 3e2a5...c07

Dette!!!!!

Anonymkode: 2e30b...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som passer for deg. Du er nå voksen og har ansvar for barn. Vil du holde på rutinene dere har hjemme så gjør det. 
med uten barn skjønner ikke hvor stressende det er å dra med seg barn på overnatting.. må pakke ned mye og hvis de er urolige på natta blir det mer stress. 
du bestemmer! 

Anonymkode: 3a56d...73f

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du nei. Problem løst. Skjønner deg godt, hadde aldri dratt på unødvendig overnatting om jeg ikke hadde lyst selv.

Anonymkode: 1b2c1...2c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...