Gå til innhold

Online coach

Lillemorogco

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å bruke online coach for å endre livstil? Jeg kan mye og er ikke helt på viddene, men faller lett av lasset. Så tenker at om jeg har noen som er med å ansvarliggjøre meg og pusher meg litt, så holder jeg på lenge nok til at vanene blir innarbeidet igjen. 

Vil helst ikke ha noen som koster skjorta, men som likevel følger deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Kjetil Haugmo har noen gratis webseminarer på FB. 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å endre livsstil handler aller mest om to ting, at du slutter å prøve på ting som ikke fungerer, og begynner å ta personlig ansvar. Å skulle ha noen til å holde deg ansvarlig? For å gjøre ting du egentlig ikke vil? Og som du innerst inne vet er bortkastet? Og endatil betale dem for det? Du hører selv hvor dumt det er.

Så når du sier at du kan mye, men detter av lasset, og at vaner som du tidligere har forsøkt å innarbeide, kommer til å bli innarbeidet bare ved at du klamrer deg til dem lenge nok, er det enten fordi du bare tror du vet alt det du trenger å vite, eller fordi du bruker lært hjelpeløshet som en unnskyldning for å slippe å gjøre den bittelille innsatsen som skal til. 

Hvis du vil lykkes: Les deg opp og tenk selv. Du kan få deg en livsstil som er både helsefremmende og lett å holde seg til.

Anonymkode: 9919b...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er bortkasta penger, er ganske dyrt. Om du skal så må du satse på noen som kan det.

Hva er du ute etter? En som pusher deg funker ikke via nett, da må man ha en PT i virkeligheten.

Anonymkode: 7aa31...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Online coaching er  altfor dyrt i forhold til hva du får. Det er bedre å få et program og matplan vha av andre eller at du diskuterer hva målene og planene dine er her.  Hvorfor har du falt av lasset tidligere? Har du da fulgt en plan? Hva gjorde at du falt av? Planen må ha rom for leve. En god plan kan man komme seg på igjen relativt fort.

Hva er målene dine? Så konkret som mulig.

Er det ned i vekt?

Er det forming av kroppen? 

Er det bedre helse?

Er det mindre midje.

Er det å komme inn i et plagg?

Er det å senke kolesterolet?

Kommer du til å trene i tillegg til kostholdsendring?

Hva liker du å trene?

Røyker du?

Går du på medisiner eller har du noe som hindrer som tidligere skade?

Har du trent tidligere?

Hvor gammel er du?

Er du villig til eller liker du å trene styrke?

Har du et senter i nærheten?

Vil du trene styrke hjemme? Isåfall hva utstyr har du?

Foretrekker du å løpe?

Eller foretrekker du å gå turer?

Har du skrittteller eller pulsklokke?

Hvor langt er tidsperspektivet ditt for endringen? 

Er partneren din med på livsstilsendringen?

Hvor høy er du?

Er det noen ting du spiser eller drikker hver dag som du bare må ha? 

Hvor ofte drikker du alkohol?

Spiser du kaker?

Spiser du godteri, isåfall hva, hvor mye, hvor ofte.

Hva spiser du i løpet av en dag vanligvis?

Har du en stillesittende jobb? 

Hvor mange måltider spiser du hver dag?

Spiser eller drikker du i mellom måltidene?

Hvor ofte vil du trene per uke?

Anonymkode: 34f00...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var som deg.. Jeg kunne MYE om mat og kosthold men klarte ikke holde meg til planen... Forsøkte Let loose, og det hjalp virkelig... Jeg vil ikke si at alt er helt perfekt, kjenner på trangen til å overspise i blant, men har lært verktøyene så jeg kommer meg tilbake på planen med en gang.. Og jeg er ved målvekta så jeg er fornøyd...

Det er virkelig som natt og dag.. Jeg anbefaler coach på det sterkeste og hun var så flink til å skjønne de egentlige grunnen til at jeg ikke klarte å holde meg til dietten.. Og jeg kunne ta kontakt når jeg hadde det vanskelig og fikk derfor løst utfordringene når jeg hadde de, det hjalp ihvertfall meg kjempe masse! 

Anonymkode: 49a6e...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.7.2020 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Å endre livsstil handler aller mest om to ting, at du slutter å prøve på ting som ikke fungerer, og begynner å ta personlig ansvar. Å skulle ha noen til å holde deg ansvarlig? For å gjøre ting du egentlig ikke vil? Og som du innerst inne vet er bortkastet? Og endatil betale dem for det? Du hører selv hvor dumt det er.

Så når du sier at du kan mye, men detter av lasset, og at vaner som du tidligere har forsøkt å innarbeide, kommer til å bli innarbeidet bare ved at du klamrer deg til dem lenge nok, er det enten fordi du bare tror du vet alt det du trenger å vite, eller fordi du bruker lært hjelpeløshet som en unnskyldning for å slippe å gjøre den bittelille innsatsen som skal til. 

Hvis du vil lykkes: Les deg opp og tenk selv. Du kan få deg en livsstil som er både helsefremmende og lett å holde seg til.

Anonymkode: 9919b...58e

I must say I agree with this one 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, addict skrev:

I must say I agree with this one 😊

Ja jeg kan være enig i at dette holder for noen, men for meg var det ikke kunnskapen som manglet, jeg trengte ikke en kostholdsplan eller treningsplan... Jeg trengte noen til få meg ut av mitt eget hodet og de tankene mine.. Jeg følte meg ganske fanget i den spiralen jeg var i og tror helt sikkert jeg ville vært der enda hvis jeg ikke hadde fått hjelp til å se litt annerledes på ting. Men jeg skjønner jo at alle ikke er like tykke i hodet som meg.. 

Anonymkode: 49a6e...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...