AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Del Skrevet 3. juli 2020 Hei! Vi har kjøpt en brukt vogn til å ha som ekstravogn i bilen ettersom Emmaljunga NXT90'en vår er alt for stor til å drive å ta inn- og ut av bilen hele tiden. Spurte selger om vognen hadde jordslag, noe den ikke skulle ha. Den var visst blitt lagret i en kjeller nå litt i sommer, men det skulle ikke være noe fukt der. Vi har rengjort vognen skikkelig, og jeg så et par grå flekker som så ut som søle. 1-2 små flekker på innsiden av selve vognen, ikke kalesjen på høyre og venstre side. Etter å ha vasket over med klut noen ganger var de borte, og vi brukte jordslag-spray sånn just in case. Vognen SER helt fin ut nå som vi har vasket den, men den lukter kjeller. Er det ikke sånn at jordslag kan lukte som kjeller? Nå har den jo vært i et annet hjem og i tillegg en kjeller, så en annen lukt er jo å forvente for så vidt, men er så redd for at det skal være skadelig for ungene å bruke den. Er det andre ting som kan si om det er jordslag i vognen eller ikke? Stoffet er svart, så er ikke så enkelt å se heller. Googlet etter jordslag på svart stoff og fikk opp et bilde (link til bildet) og synes ikke de prikkene jeg fant var så tydelige som de på bildet. Anonymkode: 238b0...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Del Skrevet 3. juli 2020 Det hadde jeg aldri tatt sjansen på! Anonymkode: 5dd15...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Del Skrevet 3. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg aldri tatt sjansen på! Anonymkode: 5dd15...781 Haha, mannen min tror ikke det er jordslag, men etter å ha lest enda mer etter å ha skrevet dette, så driver vi å demonterer hele shiten nå for vaske alt stoffet i vaskemaskinen. Anonymkode: 238b0...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #4 Del Skrevet 4. juli 2020 Hva er farlig med jordslag? Anonymkode: 2a37b...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Del Skrevet 4. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er farlig med jordslag? Anonymkode: 2a37b...f96 Jordslag er mugg og kan føre til allergi hos barnet. Anonymkode: 5a0eb...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Del Skrevet 4. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jordslag er mugg og kan føre til allergi hos barnet. Anonymkode: 5a0eb...9cf Hjelper det å vaske i vaskemaskinen hvis det er mugg? 🤔 Anonymkode: c236e...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Del Skrevet 4. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelper det å vaske i vaskemaskinen hvis det er mugg? 🤔 Anonymkode: c236e...157 Nei. Anonymkode: dde9c...d75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humle Brumle Skrevet 4. juli 2020 #8 Del Skrevet 4. juli 2020 Leste på Wikipedia at mugg dør på 70grader. Kanskje det hjelper å kokvaske på 90 grader? Hvis stoffet tåler det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Del Skrevet 4. juli 2020 Skrudde fra hverandre vognen for å få løs absolutt alt av tekstil og vasket det godt to ganger før vi skylte av all såpe osv. Så tok vi alt sammen i tørketrommelen og lot det bli helt tørt før vi satte det på vognen igjen. Var jo en sjanse å ta det og ettersom det stod den absolutt ikke skulle vaskes på lappen, men heller det enn å KANSKJE bruke en vogn med jordslag. Vognen ser nesten ny ut (fristet nesten å lakke understellet og, så fin og ren den ble ellers) og det er verken den minste flekk eller lukt i den nå. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: dde9c...d75 I følge nettsiden jeg leste på, så kan det vaskes bort. Men kommer nok an på mengden. Anonymkode: 238b0...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #10 Del Skrevet 4. juli 2020 Du må klorbade for å få vekk mugg, så vaske på minst 60 grader (for å få ut all klor, skyll flere ganger). Hadde klaget til selger, ville ikke brukt den. Anonymkode: 325d6...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #11 Del Skrevet 4. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må klorbade for å få vekk mugg, så vaske på minst 60 grader (for å få ut all klor, skyll flere ganger). Hadde klaget til selger, ville ikke brukt den. Anonymkode: 325d6...7f1 Jeg vet ikke om du leste HI, men jeg vet jo faktisk ikke om det var jordslag eller ikke. Anonymkode: 238b0...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #12 Del Skrevet 4. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om du leste HI, men jeg vet jo faktisk ikke om det var jordslag eller ikke. Anonymkode: 238b0...35c Leste hi jeg hadde gått ut i fra at det var jordslag iallefall, selv om det kan hende det er andre flekker. Anonymkode: 325d6...7f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #13 Del Skrevet 4. juli 2020 Ville jo tro de få, små prikkene og lukten ikke gikk bort om det var jordslag? Nå lukter den ingenting, helt nøytralt som vogna vi hadde fra før som vi har kjøpt ny. Anonymkode: 238b0...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #14 Del Skrevet 4. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville jo tro de få, små prikkene og lukten ikke gikk bort om det var jordslag? Nå lukter den ingenting, helt nøytralt som vogna vi hadde fra før som vi har kjøpt ny. Anonymkode: 238b0...35c Bare bruk den. Det går helt sikkert fint! Anonymkode: c236e...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #15 Del Skrevet 4. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare bruk den. Det går helt sikkert fint! Anonymkode: c236e...157 Håper det. Hadde håpet noen hadde flere ting man kunne se etter, men sånn den er nå er den helt ren og luktfri. Har aldri hatt noe med jordslag her hjemme, så hvis den får noe dårlig lukt eller noe nå, så er det uaktuelt å bruke den noe mer. Anonymkode: 238b0...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå