AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Har gitt beskjed to ganger om at jeg vil avslutte konto og kundeforhold hos et kredittkort selskap, tre uker siden de først fikk beskjed. Men de gjør det ikke 😯 noe sted jeg kan klage til ? Vil ha dette vekk da jeg søker om boliglån og selvom jeg ikke bruker kortet så står det som gjeld. Anonymkode: afcae...0ff
Jaybird Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Forbrukerområdet, forbrukerrådet eller lignende instanser kunne kanskje vært passende å kontakte? Bare synsing fra min side, det må påpekes. https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ "TV2 hjelper deg" ville kanskje også sett på saken, og i disse sommertider så ville kanskje også lokalavisen gjort det. Hvis du har litt tid til overs, så hadde jeg forsøkt å blåse opp saken noe, det er absolutt tid for "agurknytt", og dette vil nok toppe mye av hva avisene nå skriver om. Det er jo direkte ødeleggende for deg!
ajarRun Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gitt beskjed to ganger om at jeg vil avslutte konto og kundeforhold hos et kredittkort selskap, tre uker siden de først fikk beskjed. Men de gjør det ikke 😯 noe sted jeg kan klage til ? Vil ha dette vekk da jeg søker om boliglån og selvom jeg ikke bruker kortet så står det som gjeld. Anonymkode: afcae...0ff Sendte følgende til Danske Bank angående 365Privat Mastercard da hestkukene ikke ville avslutte avtalen via epost (noe idiotene selvsagt ikke har hjemmel til): Sitat Jeg kan fortsatt ikke se å ha motatt en sluttfaktura, og det er fortsatt innrapportert kreditt i gjeldsregisteret. Jeg ber om at dere retter opp i dette umiddelbart og senest etter 14 dager. Hvis dere fortsatt nekter å overholde deres forpliktelse i henhold til vår kredittavtale og finansavtaleloven ser jeg ingen annen mulighet enn å sende saken videre til Finansklagenemda. Dersom jeg tar feil, og dere kan vise til hvorfor dere kan stille formelle krav til oppsigelse (lovhjemmel eller kopi av avtale dere mener jeg er bundet av) anser jeg også det som en akseptabel løsning. At å fylle ut et skjema med opplysninger som alle er tilgjengelig for almenheten i offentlige register skal ivareta mitt personvern er et argument som faller på sin egen urimelighet. Forsåvidt ville det vel vært greit med nemdspraksis på dette området, det kan jo sette slutt på denne kundefiendlige praksisen dere og DNB driver med. De sa jeg måtte fylle ut et skjema på nettsiden deres, noe jeg selvsagt ikke må. DNB vil jo ha telefon, de hestkukene lar meg vente 30 minutter på telefonen og så avslutter de ikke kredittkortet som avtalt. Må få vaset meg til å sende de et rekommandert brev med trussler og nordnorske gloser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå