Gjest Kona Skrevet 6. juli 2005 #1 Skrevet 6. juli 2005 Jeg og min mann har vært gift i to år, og jeg føler at vi er veldig lykkelige. Dette sier min mann også. Men nå har det dukket opp en slange i paradiset, dvs hun har alltid vært i min manns liv. Min mann er 41 år, og hans foreldre var veldig voksne da de fikk han, så alle hans søskenbarn er ca 60. Ene kusina hans og mannen adopterte ei jente fra India for 27 år siden. Jenta er nå 28 år. Hun er av det veldig livate slaget, og har gjort veldig mye dumt i sitt liv. Hun er av den typen som flyter på utseende og sjarm, og som er så bortskjemt av foreldrene at hun blir tilgitt alt det dumme hun gjør. Men i den siste tiden har hun begynt å legge seg etter min mann. Han ser på henne som tjukke slekta, men de er jo ikke engang i slekt. Hun fridde til han på fest engang. Det var slik tåredryppende og tragisk, hun gråt og erklærte sin store kjærlighet til han. Han syntes synd på henne, og trøsta i vei. Dette var før vi giftet oss. Hun ringer til stadighet og skal låne hytta vår, og vil ha min mann med dit for å sjekke at ting og tang er i orden osv. Hun flørter hemningsløst med han hele tiden, og han er med på "spøken". Jeg ser grønt. Men det siste utspillet er allikevel det verste. Hun har ei datter på 4 år som hun nå er i ferd med å miste foreldreretten til. Barnevernet anser barnefaren for å være mer skikket til å ta seg av jenta. Noe jeg er enig i. Hun vil vi skal ta ut separasjon på liksom, så hun og jenta kan flytte inn her. Da lever hun på en måte i et stabilt forhold og kan muligens få beholde jenta. Så skal jeg da få tilbake min mann når saken er ferdig. Dette er det groveste jeg noen gang har opplevd, og hvis ikke min mann kutter kontakten med denne slektningen må han snart velge mellom meg og henne, for hun har plaga oss lenge nok nå syns jeg. Snill som han er stiller han opp for henne for han regner seg som familie med henne, men hennes baktanker ser han ikke, og jeg er redd hun klarer og lure han. Sitter og gnukker på fanget hans i familieselskaper osv. Nå orker jeg snart ikke mer av henne.
Nabodama Skrevet 6. juli 2005 #2 Skrevet 6. juli 2005 :o Hun høres jo helt gal ut, hun der! Tenk å foreslå at dere skal flytte fra hverandre for hennes del! Hun har jammen ikke mye respekt for andre eller forholdet deres. Synes du skulle ta en alvorsprat med henne, spesielt i forhold til at hun ber om at dere tar ut separasjon. Kom deg på banen! Ellers enig med deg i at dere (han) bør kutte kontakten med henne. Selv om det er familie, bør en ikke ha kontakt med folk som er ødeleggende!
Gjest Madam Felle Skrevet 6. juli 2005 #3 Skrevet 6. juli 2005 Hadde min mann vurdert å bli med på noe slikt, så skulle jeg villig signert seperasjonspapirene. Men da selvfølgelig for godt. En sak er hva hun holder på med, men det er han som har det største ansvaret ovenfor deg. Støtter han henne mer enn deg, så bør dere kanskje ta dere en kjempe prat. For jeg hadde ikke akseptert en slik behandlingsmåte. Det bør jo taes hensyn til barnet oppe i det hele også, for barnet læres jo opp til å leve på løgner ol. Sett en skikkelig stopp, en gang for alle.
Quinden Skrevet 6. juli 2005 #4 Skrevet 6. juli 2005 For en merkelig situasjon du er havnet opp i. Her må du nok "vise muskler" , det virker som hun er besatt av din mann og driver et farlig spill. Du må ta en prat med din mann, virker på som han har latt det gå for langt. Kanskje han syns det er uskyldig, siden det er en "slektning", men han må begynne å sette grenser. Ta et opprør nå før det er for sent. Håper det ordner seg for deg!
smidja Skrevet 6. juli 2005 #5 Skrevet 6. juli 2005 :o Dette høres jo helt sprøtt ut. Nesten uvirkelig. Du må ta en alvorlig prat med mannen din ja, dette kan dere jo ikke finne dere i. Og selv om han ser på henne som slekt, så er det jo helt tydelig at hun ikke ser på han på samme måte. Du kan jo også prøve å ta en prat med henne og spørre henne rett ut hva hun egentlig holder på med! Lykke til.
Gjest Cyan Skrevet 6. juli 2005 #6 Skrevet 6. juli 2005 Jeg hadde fortalt mannen min akkurat hva jeg mente. Ta ut seperasjon på liksom? Han skulle våget seg! Kunne flytta i telt etter at jeg var ferdig med han :evil:
Gjest Sukkerert Skrevet 6. juli 2005 #7 Skrevet 6. juli 2005 Du bør be ham slutte å flørte tilbake med henne. Det får henne mest sansynlig mer gira, at han viser en form for interesse, selv om det bare er spøk. Synes også dere skal si ifra til henne om hvor bak mål forslaget hennes er. Hva er hans holdning til det?
Gjest Pjusk Skrevet 6. juli 2005 #8 Skrevet 6. juli 2005 Helt utrolig situasjon! Skjønner godt du blir litt . Men du kommenterer flere steder "Han behandler henne som tjukkeste slekta..." og "De er jo ikke engang i slekt...". Joda, jenta er adoptert og er fra et annet land, men har vokst opp i en norsk familie. Rart du fortsatt er så opptatt av at "de ikke er i slekt". Hvis mannen min ble bedt om å separere seg fra meg på "liksom", hadde det dessuten vært meg revnende likegyldig om det var fra en slektning eller ei. Forslaget er jo uansett like horribelt....
Rosenrød Skrevet 6. juli 2005 #9 Skrevet 6. juli 2005 Dette må være det verste jeg har hørt! Og hva med resten av familien, reagerer ikke de??
Gjest seroxata Skrevet 7. juli 2005 #10 Skrevet 7. juli 2005 Jeg hadde fortalt mannen min akkurat hva jeg mente. Ta ut seperasjon på liksom? Han skulle våget seg! Kunne flytta i telt etter at jeg var ferdig med han :evil: akkurat noe sånt jeg og hadde i tankene da jeg leste innlegget!! MAKAN TIL OPPFØRSEL :evil:
Gjest zeiz Skrevet 7. juli 2005 #11 Skrevet 7. juli 2005 HUN stjeler mannen din? Ingen får stjålet noen. Er noen utro o.l. så er det helt og holdent deres egen skyld. Ingen andres. Å skylde på andre er bare latterlig.
Gjest Gulltopp Skrevet 7. juli 2005 #12 Skrevet 7. juli 2005 :o Gale menneske... Jeg har ikke ord for hva jeg synes om slik oppførsel. Jeg ville bedt henne holde seg langt unna oss, og regelrett forlangt av mannen min at han tok mitt parti i den saken og ikke hadde mer med henne å gjøre. Selv om han skulle si nei til forslaget hennes, ville jeg miste veldig mye av respekten for ham dersom han fortsatte å ha kontakt med henne. "Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er" er det noe som heter, og jeg vil rett og slett ikke ha en mann som synker så lavt som til å frivillig omgås slike mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2005 #13 Skrevet 7. juli 2005 Hadde min mann vurdert å bli med på noe slikt, så skulle jeg villig signert seperasjonspapirene. Men da selvfølgelig for godt. En sak er hva hun holder på med, men det er han som har det største ansvaret ovenfor deg. Støtter han henne mer enn deg, så bør dere kanskje ta dere en kjempe prat. For jeg hadde ikke akseptert en slik behandlingsmåte. Det bør jo taes hensyn til barnet oppe i det hele også, for barnet læres jo opp til å leve på løgner ol. Sett en skikkelig stopp, en gang for alle.
Gjest Violetta Skrevet 7. juli 2005 #14 Skrevet 7. juli 2005 Ikke bare skulle dere ta ut separasjon på liksom, du skulle flytte også! Hvem tror hun at hun er? :evil:
Gjest ElseK Skrevet 7. juli 2005 #15 Skrevet 7. juli 2005 Han mannen din høres ikke altfor glup ut spør du meg...
Gjest Kona Skrevet 7. juli 2005 #17 Skrevet 7. juli 2005 Mannen min er superglup, men altfor snill. Han elsker jo meg, og har ingen interesse av jenta. Men han synes det er vanskelig å være altfor skarp til henne, for vi har jo hele familien og ta hensyn til. MEN vi har bestemt oss for å kutte ut henne. Hvis det blir spørsmål om hvorfor, så vil vi fortelle resten av familien sannheten, så får de ta det som de vil. Jeg regner med at ingen kommer til å støtte henne i alle tilfelle.
Gjest Gulltopp Skrevet 7. juli 2005 #18 Skrevet 7. juli 2005 Jeg regner med at ingen kommer til å støtte henne i alle tilfelle. Ikke for å være ekkel, men akkurat det at folk vil støtte dere og ta deres parti, bør du ikke ha for store forhåpninger om. Jeg vet om flere eksempler hvor familien heller har støttet og unnskyldt personen(e) som har gjort gale ting, fordi det ofte er mer behagelig å lukke øynene for at slike ting har skjedd. Håper det går bedre i dette tilfellet. :trøste:
Gjest Violetta Skrevet 7. juli 2005 #19 Skrevet 7. juli 2005 Om de støtter henne i denne situasjonen sier det jo mye om dem. De må da kunne se at det er grenser for hva man kan finne seg i.
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 8. juli 2005 #20 Skrevet 8. juli 2005 Mannen min er superglup' date=' men altfor snill. Han elsker jo meg, og har ingen interesse av jenta. Men han synes det er vanskelig å være altfor skarp til henne, for vi har jo hele familien og ta hensyn til. MEN vi har bestemt oss for å kutte ut henne. Hvis det blir spørsmål om hvorfor, så vil vi fortelle resten av familien sannheten, så får de ta det som de vil. Jeg regner med at ingen kommer til å støtte henne i alle tilfelle.[/quote'] Lykke til! Dette må ha vært slitsomt...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå