AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Jeg er gravid i fjerde måned og hatt mye komplikasjoner alt. Har placenta previa og ekstremt kvalme. Siden vi fant ut jeg er gravis har han lovet å hjelpe meg mest mulig. Men saken er at han har stadig hjulpet broren med sin psysiske syke kone som sliter med angst og kan ikke være alene med barna. Mannen jobber mye også «senvakter» hele tiden .. nå har jeg kranglet masse fordi han prioterer familien til broren mens jeg har vært på sykehuset alene osv. Jeg er så lei og forbanna, det er virkelig ikke normalt og han klarer ikke å si nei til andre. Det har endt med at jeg skrev masse stygt og sint til han i forrigårs og han har ignonert meg siden det, mens min vennine så de idag i byen som en happy family liksom. Jeg ville egentlig ikke beholde barnet men for han ønsker det så mye.. jeg føler meg fæl men jeg har virkelig virkelig fått nok. Dette har stresset meg så sykt ut og jeg sliter med å blø enda mens legen sier jeg må bare ta det med ro. Hva gjør jeg? Jeg vil bare ha det bra Anonymkode: 11df5...ad4 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Har dere mange barn fra før siden du ikke kan ta det med ro uten han? Anonymkode: 2c632...2be 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Har dere mange barn fra før siden du ikke kan ta det med ro uten han? Anonymkode: 2c632...2be et barn fra før.. Anonymkode: 11df5...ad4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: et barn fra før.. Anonymkode: 11df5...ad4 Hvor er dette barnet når du ligger på sykehuset da? Anonymkode: 2c632...2be 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid i fjerde måned og hatt mye komplikasjoner alt. Har placenta previa og ekstremt kvalme. Siden vi fant ut jeg er gravis har han lovet å hjelpe meg mest mulig. Men saken er at han har stadig hjulpet broren med sin psysiske syke kone som sliter med angst og kan ikke være alene med barna. Mannen jobber mye også «senvakter» hele tiden .. nå har jeg kranglet masse fordi han prioterer familien til broren mens jeg har vært på sykehuset alene osv. Jeg er så lei og forbanna, det er virkelig ikke normalt og han klarer ikke å si nei til andre. Det har endt med at jeg skrev masse stygt og sint til han i forrigårs og han har ignonert meg siden det, mens min vennine så de idag i byen som en happy family liksom. Jeg ville egentlig ikke beholde barnet men for han ønsker det så mye.. jeg føler meg fæl men jeg har virkelig virkelig fått nok. Dette har stresset meg så sykt ut og jeg sliter med å blø enda mens legen sier jeg må bare ta det med ro. Hva gjør jeg? Jeg vil bare ha det bra Anonymkode: 11df5...ad4 Her tror jeg du er litt hormonell. Pust med magen og ro deg ned. Angst er en grusom sykdom og det er mulig dette er nødvendig en periode for å få broren og familiens hans på beina igjen. Du har tydeligvis en omsorgsfull mann som derfor sliter med å sette grenser. Jeg kan forstå at du reagerer på dette, men at du skal bli så opprørt er litt over min forstand. Men er det slik at han sitter hos kona til broren din når mannen hennes er på jobb stadig vekk? Og du må være hjemme med felles barn? Det er isåfall forståelig at du reagerer på, hvis det er ofte må de nesten finne en annen løsning. Men jeg synes ikke du skal gå i fra ham på grunn av dette. Dere har et felles barn og enda et på vei, det må kunne gå an å snakke sammen om dette. Anonymkode: 05a5d...8f9 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor er dette barnet når du ligger på sykehuset da? Anonymkode: 2c632...2be Familien min eller venninnen Anonymkode: 11df5...ad4 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Her tror jeg du er litt hormonell. Pust med magen og ro deg ned. Angst er en grusom sykdom og det er mulig dette er nødvendig en periode for å få broren og familiens hans på beina igjen. Du har tydeligvis en omsorgsfull mann som derfor sliter med å sette grenser. Jeg kan forstå at du reagerer på dette, men at du skal bli så opprørt er litt over min forstand. Men er det slik at han sitter hos kona til broren din når mannen hennes er på jobb stadig vekk? Og du må være hjemme med felles barn? Det er isåfall forståelig at du reagerer på, hvis det er ofte må de nesten finne en annen løsning. Men jeg synes ikke du skal gå i fra ham på grunn av dette. Dere har et felles barn og enda et på vei, det må kunne gå an å snakke sammen om dette. Anonymkode: 05a5d...8f9 Ok skjønner, men nå bor han nærmest hos dem... Anonymkode: 11df5...ad4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Jeg skjønner godt at du er opprørt. Prøv å få til en rolig samtale med ham der du forklarer hvordan du føler deg når han nedprioriterer sin egen familie til de grader, for å please svigerinnen sin. Forklar han hvordan det ser ut fra ditt ståsted, og minn ham på at han må ta vare på sin egen familie før han kan redde andre. Anonymkode: ec74c...f41 14
Nooni Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 Du har et trøblete svangerskap og mannen din prioriterer å være verken med deg eller passe barnet sitt (i og med at h*n er hos familie/venninne) - jeg synes det er forståelig at du er sår på dette. Jeg tolker ikke innlegget dit dit hen at du ikke ønsker at han ikke skal hjelpe vennen og hans samboer, men at du skulle ønske at han stilte mer opp for deg. Nå vet ikke jeg hvor mye han stiller opp eller hvordan han faktisk prioriterer, men det er en ide å snakke med han. Hvis det er sånn at du er utrygg og redd når han er borte, så fortell han om det. Er du sjalu må du fortelle han om det også. Altså, det første du må gjøre er å finne ut hva det er med hans fravær som plager deg. Å forlange at han skal være mer hjemme hos deg når du klarer deg fint, syns jeg kanskje er urimelig. Men har du det vanskelig må du snakke med han og du må fortelle han hva du trenger. Passiv aggressivitet fungerer ikke. 22
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Jeg skjønner godt at du er opprørt. Ikke nok med at han bortprioriterer deg, men du må attpåtil skaffe barnevakt for det eldste barnet deres? Det syns jeg er ganske drøyt. Hvorfor kan han ikke ta vare på h*n? Jeg sliter litt med å komme med råd, for hele situasjonen er så fjern for meg. Jeg tror nok selv at jeg hadde fått fra han dersom denne situasjonen er vedvarende. Jeg tror jeg hadde blitt mer sliten av å måtte forholde meg til dette enn å være alene med to barn. Anonymkode: a10cd...6cd 16
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Hvor gammel er ditt barn? Anonymkode: 5b410...094
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #12 Skrevet 4. juli 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner godt at du er opprørt. Ikke nok med at han bortprioriterer deg, men du må attpåtil skaffe barnevakt for det eldste barnet deres? Det syns jeg er ganske drøyt. Hvorfor kan han ikke ta vare på h*n? Jeg sliter litt med å komme med råd, for hele situasjonen er så fjern for meg. Jeg tror nok selv at jeg hadde fått fra han dersom denne situasjonen er vedvarende. Jeg tror jeg hadde blitt mer sliten av å måtte forholde meg til dette enn å være alene med to barn. Anonymkode: a10cd...6cd Jeg har prøvd å prate med han, det blir ingen løsninger enn at han fortsetter som før. Nå har han ikke vært hjemme eller sendt melding siden torsdag, etter at jeg «klikket» ... Anonymkode: 11df5...ad4
Hulderen Skrevet 4. juli 2020 #13 Skrevet 4. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Familien min eller venninnen Anonymkode: 11df5...ad4 Er det ikke han som er far til det eldste barnet ditt, siden han ikke tar vare på det? 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #14 Skrevet 4. juli 2020 Han høres jo helt hodestups forelsket ut i denne svigerinnen.. Anonymkode: f4aab...449 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #15 Skrevet 4. juli 2020 Jeg ville skrevet en lang melding igjen, en saklig melding uten å gå rett på med stygge ting rettet mot han. Han vil jo før eller siden lese meldingen din tenker jeg. Start foreksempel med "unnskyld, har tenkt meg litt om og mye av det jeg skrev ble skrevet i sinne og en del av det var kanskje unødvendig". Samtidig må du få fram at du føler deg veldig alene om graviditeten din, du har det vanskelig nå å trenger han der. Spør han hvorfor det er så viktig å være der for andre, når han ikke kan være der for sin egen kjæreste? Vil han gå glipp av hele svangerskapet til sitt barn til fordel for noen andre? Det er viktig å hjelpe familien sin, så jeg forstår at han stiller opp men kanskje ikke for enhver pris alltid. Vil han virkelig at sitt eget familieliv skal gå til grunne fordi han var mer opptatt av å hjelpe andres forhold? Hvor er hans bror oppi det hele? Anonymkode: e01f6...de9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #16 Skrevet 4. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville skrevet en lang melding igjen, en saklig melding uten å gå rett på med stygge ting rettet mot han. Han vil jo før eller siden lese meldingen din tenker jeg. Start foreksempel med "unnskyld, har tenkt meg litt om og mye av det jeg skrev ble skrevet i sinne og en del av det var kanskje unødvendig". Samtidig må du få fram at du føler deg veldig alene om graviditeten din, du har det vanskelig nå å trenger han der. Spør han hvorfor det er så viktig å være der for andre, når han ikke kan være der for sin egen kjæreste? Vil han gå glipp av hele svangerskapet til sitt barn til fordel for noen andre? Det er viktig å hjelpe familien sin, så jeg forstår at han stiller opp men kanskje ikke for enhver pris alltid. Vil han virkelig at sitt eget familieliv skal gå til grunne fordi han var mer opptatt av å hjelpe andres forhold? Hvor er hans bror oppi det hele? Anonymkode: e01f6...de9 Broren er opptatt av å fly med andre damer.., Anonymkode: 11df5...ad4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #17 Skrevet 4. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Broren er opptatt av å fly med andre damer.., Anonymkode: 11df5...ad4 Har prøvd og skrev en unnskyld melding men fikk null svar. Skal jeg måtte løpe etter han hele tiden? Anonymkode: 11df5...ad4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #18 Skrevet 4. juli 2020 Lukter litt troll her,med dryppvis info over tid....... Anonymkode: 0d076...462 6
Belima Skrevet 4. juli 2020 #19 Skrevet 4. juli 2020 Er det første barnet deres felles og hvor gammelt er det?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 Er det noe å lure på? Han tar seg ikke av barnet dere har og du må være alene på sykehuset. Han ignorerer deg i dagesvis. Det er åpenbart at han behandler deg dårlig, ikke finn deg i det. Her er det bare å gå, få han til å flytte ut om han dukker opp hjemme. Anonymkode: 7dd0a...dd2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå