AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Ikke be meg kle på meg, for jeg føler dette nesten er en sykdom. Jeg blir nedfor, har mindre energi og er lettere nedstemt. Ikke deprimert, men jeg har ikke det gode energinivået. Det er juli, stusselig å gå med vinterklær, men jeg må bruke ullsokker og stillongs igjen. Det gode været ble borte. 16 grader her og dessverre skal det være slik hele uka, sikkert neste også. Vinterjakka er tatt på igjen også. Jeg vurderer egentlig om jeg må se på muligheter i utlandet, men det gjelder å få seg en jobb. Jeg vet om en del fra Norge som har flyttet til utlandet fordi de blir syke av kulden her. Jeg hater vinteren, den kjennes like uendelig hver gang og er tilbake før vi rekker å blunke. Jeg har så og si samme outfit hver dag. Boblebuksa og parkasen. jeg er 30, så ikke si at det blir bedre. Jeg har vært slik siden tenårene. Takler ikke kulde, blir trettere og har ikke overskudd. Jeg trener, jogger og løper i boblebukse om vinteren. Men det er JULI nå. Skal ikke måtte gå i stillongsen og parkas da? Anonymkode: 78a73...32c 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Vi er forskjellige 😃 Personlig kunne jeg tenkt meg 10 grader resten av sommeren. Hva med å flytte til et varmere land? Anonymkode: 54b2f...962 5
tussi84 Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Jeg takler hverken for kalde temperturer eller for varme. Jeg trives best i rundt 17 - 23 grader, er det 30 grader ligger jeg på sofaen hele dagen utslått. Er det for kaldt føler jeg meg trist, og fryser. 5
MarianneE Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, tussi84 skrev: Jeg takler hverken for kalde temperturer eller for varme. Jeg trives best i rundt 17 - 23 grader, er det 30 grader ligger jeg på sofaen hele dagen utslått. Er det for kaldt føler jeg meg trist, og fryser. Akkurat som meg det der!
Rosa Sitron Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Just now, MarianneE said: Akkurat som meg det der! Meg og 😅
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Må du bruke vinterjakke når det er 16 grader ute? Anonymkode: 70b45...5d6 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, tussi84 skrev: Jeg takler hverken for kalde temperturer eller for varme. Jeg trives best i rundt 17 - 23 grader, er det 30 grader ligger jeg på sofaen hele dagen utslått. Er det for kaldt føler jeg meg trist, og fryser. Det er slik jeg er og. Blå himmel og stekende (27-30+ grader gjør meg utslått), men liker 20-26, særlig om det er litt overskyet i tillegg. Man kan gå ute lettkledd, men nå må man jo gå i vinterklær Anonymkode: 78a73...32c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må du bruke vinterjakke når det er 16 grader ute? Anonymkode: 70b45...5d6 Jepp..... Anonymkode: 78a73...32c
Tessa12 Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 Været eller temperatur får vi ikke gjort noe med, så da er alternativet, flytte eller jobbe med saken.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Skjønner deg godt. Jeg og kroppen min vil helst ha 25-30 varmergrader. Anonymkode: d530b...7db 1
IkkeAnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Jeg er helt lik deg! Det er jo veldig leit, for skulle gjerne bodd i Norge som det er. Men det været vet jeg ikke om jeg takler lenger... Hva kunne vært et aktuelt land, mon tro?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, IkkeAnonymBruker skrev: Jeg er helt lik deg! Det er jo veldig leit, for skulle gjerne bodd i Norge som det er. Men det været vet jeg ikke om jeg takler lenger... Hva kunne vært et aktuelt land, mon tro? Er veldig varme somre noen steder da, så da har vi den biten. Italia er godt, men er heller ikke så varmt der om vinteren. 0 grader men er godt fra februar-oktober. Dubai er uaktuelt på alle måter. Varmt hele tiden, helt oppi 45 der. Og lite frihet. Overfladisk by. Tyrkia er veldig godt, men ikke bare bare å få jobb der med mindre du gifter deg og så må du få en jobb man kan leve på... Jeg vet ikke hvordan det er borti Florida og California. Vanskelig med jobb i USA og. Kjenner heller ikke til Tyskland og Englands temperaturer. Anonymkode: 78a73...32c
Nicathv Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 (endret) Jøss, vi er forskjellige. 16 grader (eller 18-19 som det er her jeg bor) er for meg t-skjorte og lett sommerjakke-vær. Kanskje en tynn genser om det blåser mye. Stilongsen og vinterjakka kommer fram når det blir minusgrader. Vinteren 2019/2020 brukte jeg ikke vinterjakka i det hele tatt. Endret 3. juli 2020 av Nicathv
IkkeAnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er veldig varme somre noen steder da, så da har vi den biten. Italia er godt, men er heller ikke så varmt der om vinteren. 0 grader men er godt fra februar-oktober. Dubai er uaktuelt på alle måter. Varmt hele tiden, helt oppi 45 der. Og lite frihet. Overfladisk by. Tyrkia er veldig godt, men ikke bare bare å få jobb der med mindre du gifter deg og så må du få en jobb man kan leve på... Jeg vet ikke hvordan det er borti Florida og California. Vanskelig med jobb i USA og. Kjenner heller ikke til Tyskland og Englands temperaturer. Anonymkode: 78a73...32c Hadde godt valgt Italia, om det ikke var for den høye arbeidsledigheten. Også tror jeg det er ganske vanskelig å integrere seg... Florida og California hadde vært soleklare alternativer for meg, helt fanastisk klima og veldig trivelig. Men vet ikke hvordan det er å jobbe som lærer/ha jobb i staten der borte (som ville vært en dealbreaker for meg). Regner med det ikke er like godt som i Norge. England regner mye, men Tyskland og også Nederland har mer hyggelige temperaturer om sommeren. Mye regn og vind i Nederland.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, Nicathv skrev: Jøss, vi er forskjellige. 16 grader (eller 18-19 som det er her jeg bor) er for meg t-skjorte og lett sommerjakke-vær. Kanskje en tynn genser om det blåser mye. Ja jeg skulle ikke tro jeg har samme foreldre som søsknene mine. Søster på 12 går i genser og tights nå. Badet i bikini i sprederen mange ganger i år. Brødrene mine går i shorts om det er 15- ute. Anonymkode: 78a73...32c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 Sliter med det som nå er kroniske smerter, og så fort temperaturen går under 10 grader ELLER det regner, så verker hele kroppen ekstra mye. Hurra Dette blir gøy til vinteren igjen. Jeg er en frysen person i utgangspunktet også. Sitter akkurat nå under ullteppe med ullsokker i stua, helt standard selv om det er juli. Anonymkode: a9af8...c8f
Gjest AnnaW Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 Jeg elsker sol og varme, skulle gjerne hatt det mer...samtidig setter jeg pris på regn og sludd, da det er digg å sitte inne og game med god samvittighet;)
IkkeAnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sitter akkurat nå under ullteppe med ullsokker i stua, helt standard selv om det er juli. Anonymkode: a9af8...c8f Samme her 😩 Føler jeg blir snytt av sommeren hver gang, kan jo ikke kalle det sommer når man må sitte med teppe mesteparten av tiden 4
Honey Dew Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 Jeg er et 10-varmegraders-menneske. Eneste grunnen til at jeg synes det er greit med varme om sommeren, er for rosenes del. Jeg dør på meg når temperaturen kommer opp i 20 grader. Jeg gleder meg alltid til høsten siden jeg synes sommeren er hektisk og stiller krav til deg.
Skogkatten Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 Ja, jeg er også sur på været nå. I dag har det ikke vært over 11 grader her, og grått, regn og iskald vind. Ikke så langt unna har det snødd i natt, her var det 3 grader på det kaldeste så det er vel flaks at det var opphold regner jeg med. I natt var det på med pysj og pledd over dyna, ellers hadde jeg sikkert fått frostskader. Nå sitter jeg her med varmepumpe på, raggsokker og ullgenser utenpå pysjen. Sommerblomstene som står i krukker ute er flyttet inn, i håp om at de skal overleve til det blir høst på kalenderen også, ikke bare på gradestokken. Jeg har også lekt mye med tanken på å flytte til et sted som har lenger og mer stabil sommer, men så har jeg ikke gjort noe mer med det for jeg har jo alltid reist til godt vær. Nå kan jeg plutselig ikke det heller. Om dette skal vare sommeren ut så vet jeg ikke hvor godt jeg klarer meg i vinter, jeg synes vinteren er ganske tøff selv etter en god sommer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå