Gå til innhold

Jeg vil bare være alene i perioder, bekymringsverdig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går veldig fint å være i jobb, men nå er jeg i den perioden igjen at jeg helst bare vil være alene. Jeg har ikke behov for å være sammen med andre. For skams skyld så «må» jeg noen ganger, inkludert i kveld. Men jeg kjedet meg ihjel. Har mye å tenke på nå for tiden, og vil bare slappe av hjemme. Jeg må virkelig være i riktig element hvis jeg skal være med andre. 
Det er altså så kjedelig å være sammen andre. Nå skal ikke jeg si at folk er kjedelige, jeg er nok like kjedelig. 
Det er dessverre enkelte som blir småfornærmet over at man ikke er sånn super engasjert i dem hele tiden. Ser nesten i blikket deres at de frykter å bli forlatt eller skal måtte være alene. Disse er vel super ekstrovertene. Gruer seg nesten på at vi skal dra hver for oss. Ikke voldelig partner som venter hjemme da vedkommende er singel. 

Er det flere som har det sånn?

Anonymkode: 405e6...950

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at du er introvert? Selv om jeg har gode venner som jeg trives å være med, så trenger jeg likevel mye tid alene.

Anonymkode: 58737...85a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du er introvert? Selv om jeg har gode venner som jeg trives å være med, så trenger jeg likevel mye tid alene.

Jeg er introvert. Ingen tvil. Bare synd det blir så sykeliggjort. 

• Liker 2
Gjest tranedatter
Skrevet

Er vel ikke mer sykeliggjort enn du selv gjør det til. Om du ønsker være hjemme, så vær det da. Jeg har null problemer med å si at nå er jeg hjemme og vil være selv. Har sosial jobb og behøver mye egentid. Ikke noe stress det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som sykeliggjør det? Jeg er selv introvert og er ærlig med mine venner om det. Selv mine ekstroverte venner har forståelse for at vi er forskjellige.

Gjest Horrorfreak
Skrevet

Enten er du introvert eller trives i ditt eget selskap. Jeg er alene hele tiden og blitt på en måte vant til det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som sykeliggjør det? Jeg er selv introvert og er ærlig med mine venner om det. Selv mine ekstroverte venner har forståelse for at vi er forskjellige.

Samfunnet sykeliggjør det, og enkelte super ekstorverte. De har en forestilling om at jo mer folk man kjenner jo bedre. Være «der det skjer» så ofte de kan. Stort sett så viser folk forståelse, men det er disse få som blir snurt om du ikke er HAPPY for å se dem, engasjerer deg eller vil være med dem på alt. 
Må liksom være med så en ikke melder seg ut. Alltid ei i når gjeng som inviterer til grilling og kaffe. Det er vi som er hos henne fordi hun vil ha selskap hele tiden. Hun ringer rundt, besøker folk og jeg oppfatter henne generelt masete. 
Ser nesten frykten i øynene hennes når vi skal hjem om kvelden. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er introvert. Ingen tvil. Bare synd det blir så sykeliggjort. 

Ingenting galt i å være introvert. Det betyr bare at man lader batteriene alene. Det er verken sykt eller unormalt, men mange ekstroverte forstår ikke hvorfor introverte blir så sliten av sosial omgang.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet sykeliggjør det, og enkelte super ekstorverte. De har en forestilling om at jo mer folk man kjenner jo bedre. Være «der det skjer» så ofte de kan. Stort sett så viser folk forståelse, men det er disse få som blir snurt om du ikke er HAPPY for å se dem, engasjerer deg eller vil være med dem på alt. 
Må liksom være med så en ikke melder seg ut. Alltid ei i når gjeng som inviterer til grilling og kaffe. Det er vi som er hos henne fordi hun vil ha selskap hele tiden. Hun ringer rundt, besøker folk og jeg oppfatter henne generelt masete. 
Ser nesten frykten i øynene hennes når vi skal hjem om kvelden. 

Men hvorfor bryr du deg om hva disse få måtte mene? Det har jo ingenting å gjøre verken med deg eller samfunnet, det er enkeltpersoner som har sine egne issues.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...