AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Hei, Jeg har havnet i en situasjon som jeg helst skulle vært foruten. Min kone har vært utro, men hun vet ikke at jeg vet dette, så hva i all verden skal jeg gjøre? I det ene øyeblikket så er jeg ekstremt hevngjerrig, i det andre så seirer fornuften. Jeg rives i alle retninger hva følelser angår. Nå trenger jeg noen fornuftige tanker fra kvinner på hvordan jeg skal angripe situasjonen (vi menn er ganske like - og hevn er vel det første vi tenker) Helt kort så kan jeg fortelle at vi er en familie med barn og at vi på de fleste områder har et utrolig flott ekteskap. Jeg elsker virkelig min kone og min kone elsker meg (trodde jeg i alle fall). Vi har holdt sammen i over 20 år og har det meste en lykkelig familie kan drømme om, men - og det er alltid et men i alle ekteskap. Vi har hatt våre tøffe perioder som alle andre par, men kommet oss gjennom disse. Den store mangelen i vårt ekteskap har de siste årene vært sex. Ja vi har sex, men svært sjeldent. Jeg skal ta min del av skylden for dette da pappakroppen nok har vært for mye til stede. Det siste halvåret derimot så har jeg funnet igjen treningsiveren/gleden og fått bort det meste av "pappa-håndtakene". Matchvekta er nok der at jeg ikke bør gå ned noe mer, men jeg må fortsatt jobbe for å stramme opp kroppen til det den en gang var. Viktig å presisere her at jeg aldri har vært det folk vil beskrive som overvektig, men det har vært langt unna noen muskuløs kropp. Jeg tror vi kan beskrives som ganske liberale begge to. Sex med en annen er ikke nødvendigvis kroken på døra for vårt ekteskap slik jeg ser det (viktig - jeg har ikke vært utro), og i en riktig setting så kunne dette vært et krydder for oss. Hun reiser en del i jobb og vi har fleipe med det kjente uttrykket "what goes on tour - stays on tour". Hadde hun spurt, hadde vi hatt noen retningslinjer og hadde hun holdt seg unna byen vår så ville jeg kanskje sluppet å være i den situasjonen jeg er i nå. Per i dag så er jeg rimelig sikker på at hun har hatt sex med en annen på en reise, videre så er jeg rimelig sikker på at hun nå har benyttet anledningen på nytt her hjemme når jeg har vært på reise. Merket etter henne forrige tur at hun ble veldig opptatt av telefonen, og at hun prøvde å skjule dette (noe hun aldri har gjort før). Jeg er også rimelig sikker på hvem hun har innledet et forhold til. Så hva i all verden gjør jeg? Tankene går som sagt i alle retninger: - Skal jeg late som ingenting og håpe det går over? Vi har et flott ekteskap og hverken hun eller jeg vil vel splitte familien - Skal jeg være kynisk og komme med små stikk slik at hun blir usikker på hva jeg vet? For så å ta det videre? - Skal jeg konfrontere mannen som puler på kona mi direkte? Han har også små barn og er vel livredd for at dette kommer ut, både med tanke å familie, men også ift jobb. - Skal jeg kontakte hans kone? - skal jeg gjøre det samme og finne ei å ha et forhold til? og det går sikkert 1000 andre tanker rundt i holdet mitt. Det jeg vet er at jeg ikke vil avslutte vårt ekteskap da jeg elsker min kone over alt i verden! Men jeg kan ikke leve med at hun har et forhold til en annen i vår egen by, sex på reise kanskje, i vår egen by - det kan ende stygt. Og oppe i det hele så har jeg to små barn jeg må tenkte på, og det samme har vel denne idioten og hans kone. Tanker eller tips? Anonymkode: 9c3b3...ca7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tanker eller tips? Snakk med henne, selvfølgelig. Dine forslag er jo helt ute! Anonymkode: 4f799...579 21
Wilma89 Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Du må jo snakke med henne. Hva skal det komme ut av å snakke med med mannen som har sex med henne? Dette er jo 100 prosent din kone sin skyld. 17
Morten1 Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Konfronter henne føst, hvis hun har vært utro kan man jo si det enkelt. Så mye var 20år samhold verdt. 5
colasolo Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Ja, snakk med henne. De andre forslagene dine gjør det enda vanskelig å fortsette ekteskapet. Du må finne ut med deg selv hva som skal til for at du virkelig vil fortsette. Hun må gjøre det slutt, 0 kontakt med elskervesenet og hva annet du har behov for. Familieterapi? Kan du med deg selv få tillit til henne igjen..... 3
Hr. Aktiv Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Jeg hadde ringt henne og forklart at hun måtte komme hjem fordi flyttebilen er på tur. I kveld. 2
Whistler Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 Snakk med konemor. Er hun forelsket har du et seriøst problem. 5
Morpheus Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Snakk med henne. Stemmer det at hun har hatt sex med andre har hun tatt et bevist valg. Så da er det slutt. Håper du kommer over tapet snart, og lag deg en Tinder profil. Du vil møte masse interessante mennesker. Det er enklere at hun beviste selv hvor mye hun var å ta vare på hvis det stemmer. Men kan jo hende det ikke er sant også. Men det må du finne ut. En flørt og vennskap er ikke utroskap. Men har det involvert tissene, så er det ingen vei tilbake. Vil aldri fungere. Uansett hvor mye hun måker snø, klipper gress og fikser ting i huset.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 Har du beviser?? Kanskje hun bare har snakket med ei venninne om noe veeeldig privat, som du absolutt ikke skal se? Anonymkode: 6d9c0...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Å ha et slags åpent forhold slik du skisserer en mulighet for, fungerer kun i forhold med gjensidig tillit. Jeg tror det kan bli vanskelig gjennomførbart hvis hun vært utro. Snakk med henne! Og lykke til. Anonymkode: ec44c...801 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Hun har tråkket over alle grenser, og brutt tilliten. Du kan ikke bare fortsette i samme tralt. Hun fortjener at du går fra henne. Uansett må du konfrontere henne, og si at du vet. Anonymkode: 7095f...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 Konfronter henne og be henne slutte. Enkelt og greit. fortell henne at du ønsker å jobbe med forholdet og at du kan tilgi henne for det. Men hvis det gjentar seg igjen så er det kroken på døren. Da har hun et ultimatum. Anonymkode: 7b275...602 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 9 minutter siden, Morpheus skrev: Uansett hvor mye hun måker snø, klipper gress og fikser ting i huset. Tror at jeg, til dags dato, aldri har hørt om en kvinne som må måke snø eller klippe gress for å gjøre opp for utroskap. Hadde kanskje vært en idé, gjerne knyttet til en slags uniform? Grønn uniform = jeg gjør opp for utroskap, rød uniform = jeg gjør opp for manglende sexliv, gul uniform = jeg gjør opp for neglisjering av mannen, osv. Anonymkode: 4f799...579 4
Morpheus Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Konfronter henne og be henne slutte. Enkelt og greit. fortell henne at du ønsker å jobbe med forholdet og at du kan tilgi henne for det. Men hvis det gjentar seg igjen så er det kroken på døren. Da har hun et ultimatum. Anonymkode: 7b275...602 Det der vil være gjenstand i alle krangler og diskusjoner videre om du fortsetter. Tror det tar slutt av seg selv, og på en mye værre måte.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 Kjipt å finne ut at din kone har gått bak din rygg. Men det har kanskje du også? Kjøpt en dyr ting du ikke har fortalt? Gjort noe du ikke er stolt av og holdt det unna henne? Hvor mange smugrøyker på jobb? Osv. Vi er alle mennesker. Selvom vi prøver å være vårt beste jeg sammen med de vi er glad i, feiler de fleste av oss mange ganger i løpet av livet. Minner meg om hvor uendelig glad jeg er for at jeg ikke er i et monogamt ekteskap. Monogami er unaturlig og noe forbanna tøys. I mitt ekteskap har vi frihet til å ha sex med andre. Gjør underverker for samholdet vårt, vi er lekne og elsker hverandre så mye at vi unner hverandre lek og moro. Sex er bare sex. Betyr lite for kjærlighet. Man eier ikke hverandre selv om man er gift. Anonymkode: 4f255...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 Du virker bestemt på at du ikke ønsker å gå fra henne og det kan jeg på en måte forstå etter så mange års ekteskap. Jeg vet jo ikke hvilke bevis du har for at hun er utro. Men jeg hadde spurt henne rett ut, er du utro og så tatt det derfra. Du aner jo ikke hva hun vil si eller hva som er grunnen til det. Så jeg hadde vurdert situasjonen utifra hva hun sier. Anonymkode: 24d24...da7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 Utroskap er kroken på døren. Herlighet mann vil du dele på dama di. Veike folk er utro, de har ikke guts til å slå opp med folk før de hopper videre. Søppel. Kom deg videre. Synd du må dele unger med henne,men de er jo uskyldige. Husk det , de skal ikke lastes for sin mors veikhet. Ta vare på dem og prøv å bygge dem opp. Gå videre og på første date med ny kvinne, vær ærlig og si at utroskap er en deal breaker for deg. Og at hvis ikke hun synes det er helt feil prinsipielt må hun bare glemme deg med en gang. Se henne dypt inn i øynene når du sier det, så hun forstår at sånt pakk kan ikke du hanskes med. Lykke til. Anonymkode: 9415b...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjipt å finne ut at din kone har gått bak din rygg. Men det har kanskje du også? Kjøpt en dyr ting du ikke har fortalt? Gjort noe du ikke er stolt av og holdt det unna henne? Hvor mange smugrøyker på jobb? Osv. Vi er alle mennesker. Selvom vi prøver å være vårt beste jeg sammen med de vi er glad i, feiler de fleste av oss mange ganger i løpet av livet. Minner meg om hvor uendelig glad jeg er for at jeg ikke er i et monogamt ekteskap. Monogami er unaturlig og noe forbanna tøys. I mitt ekteskap har vi frihet til å ha sex med andre. Gjør underverker for samholdet vårt, vi er lekne og elsker hverandre så mye at vi unner hverandre lek og moro. Sex er bare sex. Betyr lite for kjærlighet. Man eier ikke hverandre selv om man er gift. Anonymkode: 4f255...9f7 Er man ikke monogam så er det ikke ekteskap. Da er man samboer. Anonymkode: 16686...caf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjipt å finne ut at din kone har gått bak din rygg. Men det har kanskje du også? Kjøpt en dyr ting du ikke har fortalt? Gjort noe du ikke er stolt av og holdt det unna henne? Hvor mange smugrøyker på jobb? Osv. Vi er alle mennesker. Selvom vi prøver å være vårt beste jeg sammen med de vi er glad i, feiler de fleste av oss mange ganger i løpet av livet. Minner meg om hvor uendelig glad jeg er for at jeg ikke er i et monogamt ekteskap. Monogami er unaturlig og noe forbanna tøys. I mitt ekteskap har vi frihet til å ha sex med andre. Gjør underverker for samholdet vårt, vi er lekne og elsker hverandre så mye at vi unner hverandre lek og moro. Sex er bare sex. Betyr lite for kjærlighet. Man eier ikke hverandre selv om man er gift. Anonymkode: 4f255...9f7 Hvordan kan du sammenligne det å smugrøyket, eller kjøpe noe dyrt uten å si det! Det er jo tillitsbrudd å være utro. Det er alt for lett å tro at gresset er grønnere på den andre siden. Har vært der, med gjentatte svik og jeg gikk etter 25 år. Anonymkode: beb48...caf 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 Hei TS, Denne podcasten (se bort fra fjasete start) inneholder et intervju med Esther Perel, en samlivsterapeut/ psykolog som mange av de kjente norske terapeutene henviser til. Den gir et godt og reflektert bilde av kompleksiteten i parforhold som opplever utroskap og noen gode spørsmål du kan stille: https://podcasts.apple.com/no/podcast/experts-on-expert-with-dax-shepard/id1439283728?l=nb&i=1000437041670 Anonymkode: 3b763...0cc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå