AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Jeg jobber i staten, og har søkt på div jobber en god stund nå. Søker på andre avdelinger, eller helt andre sektorer (i staten), men det er samme leksa hver eneste gang - får veldig god tilbakemelding på intervju, og alt virker bra, men så går selvfølgelig stillingen til noen internt. Ofte folk i samme avdeling. Ja, jeg er jo glad for å ha jobb i disse tider, men er så dritt lei hele prosessen. Når man jobber i staten så må jo ofte stillingene gå gjennom et ansettelsesråd, men alle vet jo at rådet i 99 av 100 tilfeller velger å følge ønsket til kontoret som skal ansette. Skulle ønske de bare kunne svare rett ut - "Ja, vi har noen veldig sterke interne kandidat(er) vi ønsker å få i stillingen", så slippe vi andre å bruke så jævla mye tid og energi på søknadene. Anonymkode: 3b234...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Skrevet 4. juli 2020 Du kommer i hvert fall på intervju. Jeg søker også offentlige stillinger. Bruker mye tid og energi på søknadene, og får avslag tre mnd senere... Anonymkode: f08a2...5e3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #3 Skrevet 4. juli 2020 Ring kontaktperson og spør før du søker? Er det noen engasjert i denne stillinger per nå og kommer den personen til å søke, eller er dere helt reelt i behov for å finne noen nye. Anonymkode: a3bb1...513 1
Gjest O.G. Skrevet 4. juli 2020 #4 Skrevet 4. juli 2020 Velkommen i klubben. Jeg har vært utsatt for det selv to ganger nå i Juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå