Gå til innhold

Hvilke badevekter viser mest nøyaktig vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veid meg på ulike digitale og slike med pil. De digitale viser 81-83kg (mål samme dag) og med pil 78kg. Pilen sto på null. 

Vil gjerne ha en som viser min faktiske vekt. 

Anonymkode: 5f3a8...afa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil neppe få en badevekt som viser din «presise» vekt i løpet av et døgn. For at en vekt skal være presis må den være kalibrert til underlaget. Det at du både flytter den og har den på et ikke-plant gulv er nok til å gi deg avvik i vekt. Bare forsøk å flytt vekten rundt på badegulvet, så ser du. 

Øvelsen er dessuten helt meningsløs - 1 glass vann og et måltid = 1/5 kg, så vekten din skal og må variere 1-2 kg i løpet av døgnet. (Dette er jo grunnen til at folk som konkurrerer i vekt-spesifikke idretter spiser/drikker seg opp eller ned rett i forkant av konkurranser) Din «optimalvekt» bør dermed være et spekter, ikke et tall (min idealvekt er mellom 48 og 51 kg, feks).

Anonymkode: 608f2...ce2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres uansett ut som du er overvektig. Da spiller det jo egentlig ingen rolle hvilken vekt du veier deg på, men at du veier deg daglig og velten går nedover over tid.

Anonymkode: 5d300...6e4

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres uansett ut som du er overvektig. Da spiller det jo egentlig ingen rolle hvilken vekt du veier deg på, men at du veier deg daglig og velten går nedover over tid.

Hvordan i himmelens navn kan du vite om TS er overvektig ut i fra vekten? Ikke vet du kjønn, høyde eller noen ting. 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så viktig hvilken som er riktig, så lenge du holder deg til en vekt. Da vil du jo kunne måle vektnedgang. 

Anonymkode: 1dfb1...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mysticgirl skrev:

Hvordan i himmelens navn kan du vite om TS er overvektig ut i fra vekten? Ikke vet du kjønn, høyde eller noen ting. 🤣

Jeg skrev «Det høres ut som» - altså sa jeg ikke at jeg visste noe som helst, men jeg antok noe.

Jeg antok at TS er en kvinne, og med en vekt på 78+ er hun mest sannsynlig overvektig. 

Uansett står tipset mitt seg: Det viktigste er å veie seg på den samme vekta hver dag. Bare da kan man se om man går opp eller ned i vekt. Og det er vel det som teller? Ikke selve tallet? Uansett spiller det liten rolle hva man veier. Det som teller er kropp og helse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...