Gå til innhold

Ble livet ditt som du forventet?

Anbefalte innlegg

Gjest Husmusa
Skrevet

Har fått meg høyere utdanning enn jeg trodde jeg kunne klare. Har mann og det anntall barn jeg ønsket meg. Kjøpte huset jeg har drømt om siden jeg var barn. Har fått reist en god del rundt om i verden. Jobben er i forhold til min utdanning og helt grei (litt kjedelig). Ting som ikke er som forventet er venner (savner venner og følger meg mange ganger ensom), "dårlig" økonomi (blir forhåpentligvis bedre med åra) og tid til det jeg har lyst til (blir vel også bedre når ungene blir større). Livet har vært snill med meg, men jeg har også jobbet hardt for mange av godene og tatt kloke valg.

Skrevet

Bor der jeg trodde og har tatt utdanning som jeg trodde. Mye er som forventet.

Det jeg ikke hadde regnet med, var imidlertid at det skulle være så vanskelig å få seg jobb, så på det punktet røk planen (og jeg falt hardt). Også trodde jeg at jeg skulle ha fått alle barna mine før jeg var 30. Det har jeg vel igrunnen ikke ivret for, nå som jeg er voksen, så det gjør ikke noe.

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at jeg ikke visste at det var SÅ vanskelig å finne en mann og bli forelsket da jeg var liten.

Jeg regnet med at dette var noe som skjedde med alle, og altså at jeg kom til å få en partner jeg også.

Men bortsett fra det har det heldigvis gått slik jeg har forventet og planlagt og håpet.

Skrevet

Ja, eller litt bedre enn forventet! Jeg føler meg utrolig heldig.

:-)

Skrevet

En kan vel si at det nok ikke har godt helt slik som jeg hadde forventet :-? ...men så måtte jeg sette meg ned å tenke litt for jeg har vel egentlig ikke hatt noen store drømmer :P ...eller jo jeg har jo hatt de helt urimelige drømmene som en viste aldrid ville gå i oppfyllelse.. :oops:

Jeg jobber i en jobb jeg aldrid hadde trodd jeg skulle jobbe i :klaske: ..men den er bare midlertidig siden jeg ikke fullførte vidg. men det holder jeg på å forandre også, bare et fag igjen. :vinke: Det som kansje er mest rart er at jeg ikke vet hva jeg vil bli...før viste jeg altid hva jeg skulle bli..rart.... Men jeg vet at jeg skal ha en jobb der jeg tjener godt nok ikke slik som nå...tjener helt greit alt går rundt men skulle ønske jeg hadde mer å rutte med,men som sagt så er dette bare en midlertidig jobb.. :o

Har møtt en mann el. kaller han gutt he he siden han bare er 26, vi har det kjempe fint har kommet oss godt inn på boligmarkedet og håper å kjøpe hus om et par år :P:blomst:

Men jeg er jo bare 23 så da har jeg god tid på meg...barn kommer også om et par år...håper jeg...men man vet aldrid... :P :-?

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg har faktisk aldri planlagt livet mitt mht bosted, mann, hus eller giftemål. Eller fantastiske reisemål i östen. Jeg har alltid håpet at det jeg på veien har gjort har blitt så bra som mulig. Jeg er dårlig til å planlegge og föler meg ofte fanget av for mye planer.

Men noe "visste" jeg at jeg skulle, som utdannelsen min feks.. Jo, så jeg hadde visst planlagt noe :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg er ikke død enda, så det blir litt vanskelig å si. :wink:

Skrevet

Hva jeg forventet, fra hvilket ståsted? Og når? Vel, jeg vil nok si at jeg har hatt et godt liv (til nå i hvertfall). Har selvsagt skjedd ting jeg kunne gjort annerledes, men det er erfaringer det også.

Gjest Gulltopp
Skrevet

På ingen måte, og jeg har opplevd en hel del som jeg ville gitt mye for å være foruten. Heldigvis har det vært positive overraskelser også innimellom.

Skrevet

Det ble ikke det gitt.. Eller jeg vet egentlig ikke helt hva slag forventninger jeg har hatt....

Men jeg skulle reise mye og vente med og få barn til jeg var minst 30, er 26 nå og har en sønn på snart 2 år.

Jeg skulle være singel og leva livet i 20 åra, har hatt kjæreste de første 6, så helt som forventet har det ikke blitt.

:)

Skrevet

Nei.

Det går helt feil vei desverre og det er ikke så mye jeg kan gjøre med det.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Nei,det ble mye bedre. (men så er jeg bare 23 enda da,så ting kan snu seg)

Gjest Bertine
Skrevet

Må nesten si ja...

Jeg er ferdig utdannet sykepleier, gift med en nydelig og fantastisk mann og er stort sett fornøyd :wink:

Skrevet

Nei. Men jeg er ikke ferdig enda :sjarmor:

Skrevet

Nei livet ble absolutt ikke slik jeg hadde planlagt eller drømt om.

Gjest lilletroll
Skrevet

Det kommer jo an på det....forventningene for livet har vel forandret seg med tiden. Nå er jeg 26 år, og i tidlig ungdom hadde jeg vel forventet å være høyt utdannet i en bra jobb nå....men det er jeg ikke....så da er vel svaret nei, da!?

Skrevet

Forskjellige forventninger etter som tiden går. Da jeg var rundt 15 skulle jeg bli sykepleier og jobbe med frivillig arbeid. Det ble ikke noe av.

Da jeg var 20 skulle jeg ikke gå mer på skole men jobbe å tjene penger. Det gjorde jeg til jeg begynte på skolen igjen.

Jeg hadde en forventning om at jeg skulle bli gift og drømte om det. Den forventningen innfridde jeg.

Jeg har ting jeg skulle hatt ugjort, men uansett livet har svart til det meste av mine forventninger siden de hele tiden forandrer seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...