AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Er en god uke til termin, og jeg og barnefaren er veldig redde for at spesielt han skal bli syk. Vi er ikke så redde for koronaviruset, men alle sykdommer som kan gi symptom på korona. Fordi vi ønsker at far skal kunne være med på fødsel. Jeg ønsker ikke under noen omstendigheter å føde alene. Hvor strenge er dere? Vi vart invitert i middagsbesøk i går, men føler oss kjipe når vi spør om alle er friske, og må takke nei fordi ene barnet er forkjølet. Samtidig synes ikke vi er middagsbesøk er så viktig, at vi vil risikere å gå glipp av en fødsel for det. Anonymkode: d7cb8...222
Mhmjadda Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Vi var stort sett bare oss den siste tida før termin, og var åpne om hvorfor - at vi ville holde oss friske slik at han fikk være med. Fikk bare støttende tilbakemeldinger på det 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en god uke til termin, og jeg og barnefaren er veldig redde for at spesielt han skal bli syk. Vi er ikke så redde for koronaviruset, men alle sykdommer som kan gi symptom på korona. Fordi vi ønsker at far skal kunne være med på fødsel. Jeg ønsker ikke under noen omstendigheter å føde alene. Hvor strenge er dere? Vi vart invitert i middagsbesøk i går, men føler oss kjipe når vi spør om alle er friske, og må takke nei fordi ene barnet er forkjølet. Samtidig synes ikke vi er middagsbesøk er så viktig, at vi vil risikere å gå glipp av en fødsel for det. Anonymkode: d7cb8...222 I utgangspunktet så skal jo ikke den ungen som er forkjølet komme på middagsbesøk. Jeg synes ikke dere er kjipe, men de som tar med en med symptomer på besøk. Forstår dere veldig godt. Middagsbesøk kan dere ta igjen, ikke en fødsel. Anonymkode: f08a8...015 2
Guidet Kvinne Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet så skal jo ikke den ungen som er forkjølet komme på middagsbesøk. Jeg synes ikke dere er kjipe, men de som tar med en med symptomer på besøk. Forstår dere veldig godt. Middagsbesøk kan dere ta igjen, ikke en fødsel. Anonymkode: f08a8...015 Det er vel barnet som bor der de er bedt som er forkjølet? Jeg skjønner godt st dere ikke vil risikere smitte nå, ts.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Med så kort tid til termin, hadde jeg isolert meg. Mannen din må sikkert på jobb, og dere må sikkert på matbutikken. Det er best å dra på butikken når det er lite folk ute, så altså veldig tidlig eller sent. Ellers syns jeg dere skal holde dere helt for dere selv. Dere kan være i hagen, skogen osv. Vi lever sånn nå, og her er det flere måneder til termin. Vi har bare hatt kontakt med venner og familie som lever etter samme regler som oss, for da er jo risikoen for smitte veldig liten. Jeg hadde nok droppa å besøke de personene også så tett opp til termin, bare for å være sikker. Anonymkode: 2f058...661 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Takk for svar 😊 Håper andre folk er like forståelsesfulle som dere. Vi lever ikke helt isolert, men er forsiktige. Mannen er på jobb ja, men skal ha 2 uker permisjon når barnet kommer og deretter ferie. Føler meg litt dritt, og det går nok på at andre ikke tenker over at far går glipp av fødselen dersom han er syk. For det er ikke noe man er vant med å forholde seg til... Anonymkode: d7cb8...222
Guidet Kvinne Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 Prøv å tenke at det er nødvendig, ts. Det er ikke spesielt gøy for deg heller om du skulle bli syk. Tenk deg fødsel med «bare» forkjølelse, med tett nese og hoste og feber. Det vil du helst ikke. At folk ikke tenker over at far blir nektet hvis han har symptomer synes jeg er rart. Og verre: ikke bare har symptomer, men blir skikkelig dårlig! Du får prøve å forklare så tålmodig du kan. Heldigvis ikke så lenge igjen! 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 38 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Prøv å tenke at det er nødvendig, ts. Det er ikke spesielt gøy for deg heller om du skulle bli syk. Tenk deg fødsel med «bare» forkjølelse, med tett nese og hoste og feber. Det vil du helst ikke. At folk ikke tenker over at far blir nektet hvis han har symptomer synes jeg er rart. Og verre: ikke bare har symptomer, men blir skikkelig dårlig! Du får prøve å forklare så tålmodig du kan. Heldigvis ikke så lenge igjen! Ja, babyen er her innen 3 uker ❤️ så vi må holde oss frisk, noe annet hadde vært så forbaska. Vi har jo vært friske til nå, men det er jo fordi alle har vært forsiktige. Men nå virker det som alle lever som normalt, og glemmer at det finnes noen som ikke kan slå ut håret. Anonymkode: d7cb8...222
Meadow Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler meg litt dritt, og det går nok på at andre ikke tenker over at far går glipp av fødselen dersom han er syk. For det er ikke noe man er vant med å forholde seg til... Anonymkode: d7cb8...222 Forklar det til folk, så forstår de det nok, de har sikkert ikke tenkt tanken engang.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Det er vel barnet som bor der de er bedt som er forkjølet? Jeg skjønner godt st dere ikke vil risikere smitte nå, ts. Da ber man ikke folk når man har symptomer, ihvertfall ikke gravide som snart skal føde 😊 Anonymkode: f08a8...015 2
Guidet Kvinne Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da ber man ikke folk når man har symptomer, ihvertfall ikke gravide som snart skal føde 😊 Anonymkode: f08a8...015 Neida, men som ts selv skriver, folk løser veldig opp nå. Det er ganske mye back to normal for mange.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 Vi så godt som isolerte oss også før fødselen. Hadde kontakt med helt nærmeste familie, men ingen klemming eller lignende. Jeg var også ekstremt stressa for at far ikke skulle få være med på fødselen/barsel. I ettertid kan jeg kun si at det var 100% verdt det, for fars tilstedeværelse var uvurderlig. Anonymkode: 7fc21...2ab
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 Jeg fødte i mai og levde omtrent i isolasjon før fødselen. Vi gikk ikke i bursdagen til nevøen vår som var 1 og 1/2 uke før termin. Jeg var livredd for at samboer skulle få symptomer på luftveisinfeksjon og dermed bli nektet adgang på sykehuset. Det er vel fremdeles sånn? Selvom det var kjipt og stå over bursdagen så hadde det vært enda kjipere om samboer ikke fikk være med på fødsel. Vi slapp heller ingen inn på besøk og gikk ikke på besøk til noen. Møtte nær familie utendørs med god avstand. Samboer måtte på jobb og gikk på butikken en gang i uken (morgen eller kveld når det var minst folk). Ellers var vi hjemme. Kanskje hysterisk i noens øyne, men vi gjorde virkelig alt for og holde oss friske så han kunne være med på fødsel. Om dere gjør det på samme måte og folk ikke forstår det så tenker jeg at det betyr fint lite. Det viktigste er vel at dere begge holder dere friske og at partner får være med på fødsel? Om det betyr at dere må stå over sammenkomster nå, så gjør dere det. Vi møtte kun forståelse rundt vårt valg om og isolere oss. Hadde ikke ofret det en tanke om de synes jeg var teit og kjip. Masse lykke til med innspurten ❤️ Anonymkode: 5769e...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå