AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Del Skrevet 3. juli 2020 Hei! Jeg er i forsvaret, spesielstyrken. Det vil si at vi ofte er ute på oppdarg i utlandet og den slags. Men har et stort ønske å bli Politi, og inn i beredskapstroppen til politiet. Har jeg en fordel, eller må jeg studere like mye som alle andre? Anonymkode: abc50...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Del Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i forsvaret, spesielstyrken. Det vil si at vi ofte er ute på oppdarg i utlandet og den slags. Men har et stort ønske å bli Politi, og inn i beredskapstroppen til politiet. Har jeg en fordel, eller må jeg studere like mye som alle andre? Anonymkode: abc50...6b4 Kontakt politihøyskolen, jeg tror du må gå samme løp som alle andre. Anonymkode: 16ca8...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Del Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt politihøyskolen, jeg tror du må gå samme løp som alle andre. Anonymkode: 16ca8...9fb Takk for svar. Såpass ja, det var kjedelig. Anonymkode: abc50...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Del Skrevet 3. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i forsvaret, spesielstyrken. Det vil si at vi ofte er ute på oppdarg i utlandet og den slags. Men har et stort ønske å bli Politi, og inn i beredskapstroppen til politiet. Har jeg en fordel, eller må jeg studere like mye som alle andre? Anonymkode: abc50...6b4 Du må gå samme løp som alle andre med 3-årig bachelorutdanning for å kunne jobbe som politi. Du kan derimot ha stilling i politiet med begrenset politimyndighet uten å være utdannet fra phs, men jeg tviler veldig sterkt på at dette gjelder for politiets spesialstyrke - Delta. Anonymkode: 6d536...5cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Del Skrevet 3. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er Beredskapstroppen egentlig så veldig ofte på forskjellige oppdrag i utlandet? Anonymkode: 6df84...007 Ja, dem arbeider bare nasjonalt, og ikke like skarpe oppdrag. Anonymkode: abc50...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Del Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må gå samme løp som alle andre med 3-årig bachelorutdanning for å kunne jobbe som politi. Du kan derimot ha stilling i politiet med begrenset politimyndighet uten å være utdannet fra phs, men jeg tviler veldig sterkt på at dette gjelder for politiets spesialstyrke - Delta. Anonymkode: 6d536...5cb Har noen kompiser som er i Delta, uten utdanning fra PHS. De blir tilkalt på enkelte oppdrag, siden vi er mer rusta for skarpere oppdrag. Anonymkode: abc50...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 3. juli 2020 #7 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) Det er veier i militæret som gir deg uante muligheter. Hvis du tilhører "spesialstyrkene," vet du dette allerede. Det finnes norske enheter som i samarbeid med andre, gjør utrolige ting uten at vi hører om det. Og du vil inn i politiet? De som satt fast i en gummibåt 22. juli når forsvaret hadde skarpskyttere klare? Mulig jeg misforstår fullstendig her, men dette er mine 10 cents til debatten. Det finnes enorme ressurser i politiet som kan få ting gjort. Så det også er sagt. Endret 3. juli 2020 av MortenMinstelønn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Del Skrevet 3. juli 2020 42 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Det er veier i militæret som gir deg uante muligheter. Hvis du tilhører "spesialstyrkene," vet du dette allerede. Det finnes norske enheter som i samarbeid med andre, gjør utrolige ting uten at vi hører om det. Og du vil inn i politiet? De som satt fast i en gummibåt 22. juli når forsvaret hadde skarpskyttere klare? Mulig jeg misforstår fullstendig her, men dette er mine 10 cents til debatten. Det finnes enorme ressurser i politiet som kan få ting gjort. Så det også er sagt. Skarpskyttere er en del av styrken, alle har ulike oppgaver. Anonymkode: abc50...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 3. juli 2020 #9 Del Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skarpskyttere er en del av styrken, alle har ulike oppgaver. Det var ungdommer som løp forgjeves når vi hadde ressurser. Det i seg selv er så opprivende at det ikke er ord igjen. Jeg vet det er en annen diskusjon. Vi trenger at forsvaret er sterkt. Og TS bør vite at forsvaret trenger de som sier de er i "spesiale enheter." Det er min mening og den bøyer jeg meg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Del Skrevet 3. juli 2020 26 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Det var ungdommer som løp forgjeves når vi hadde ressurser. Det i seg selv er så opprivende at det ikke er ord igjen. Jeg vet det er en annen diskusjon. Vi trenger at forsvaret er sterkt. Og TS bør vite at forsvaret trenger de som sier de er i "spesiale enheter." Det er min mening og den bøyer jeg meg for. Det var Delta-troppen til politiet, ikke FSK. Har vært på oppdrag ekstremt mye tøffere, så litt merkelig at vi ikke blir benyttet mer, spesielt hvor godt trente og rusta vi er. Anonymkode: abc50...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Del Skrevet 3. juli 2020 Vil du jobbe som politimann i spesialstyrkene deres må du selvfølgelig ta politihøyskolen som alle andre. Det er mye du skal kunne som politi som du ikke lærer i forsvaret. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var Delta-troppen til politiet, ikke FSK. Har vært på oppdrag ekstremt mye tøffere, så litt merkelig at vi ikke blir benyttet mer, spesielt hvor godt trente og rusta vi er. Anonymkode: abc50...6b4 Du må lære deg forskjell på mandatet til politiet og til forsvaret, de har ulike oppgaver, hjemlet i ulikt lovversk. Siterer; Norges militære forsvar har ansvaret for å bekjempe trusler mot staten som kommer utenfra, mens politiet har ansvaret for å bekjempe kriminalitet og opprettholde den alminnelige orden i samfunnet. Statens rett til å bekjempe eksterne trusler med militære midler er hjemlet direkte i folkeretten, mens politiets virksomhet er hjemlet i norsk lov. Herfra https://www.regjeringen.no/globalassets/departementene/fd/dokumenter/rapporter-og-regelverk/roksundsrapporten.pdf Måten du snakker på i denne tråden er heller ikke den jeg kjenenr igjen fra de jeg kjenner som faktisk er spesialsoldater i forsvaret, du virker som en litt oppblåst ungdom som ser stort på hva du har vært med på uten å sette det i perspektiv. Anbefaler deg å moderere den tonen om du skal søke opptak på politihøyskolen. Anonymkode: 6a03f...0dc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Del Skrevet 3. juli 2020 Send dem en mail og spør om de gjør unntak for politiskolen for dere som har vært på spesialstyrkeoppdrag i utlandet. Kjenner selv en som er i Delta som slapp politiskolen. Han var en supersmart kjeltring og politiet så at om de fikk han i beredskapstroppen så ville de både få en som kunne tenke som en terrorist i tillegg til at han trolig ville slutte å begå forbrytelser. Anonymkode: 4d6ed...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 3. juli 2020 #13 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var Delta-troppen til politiet, ikke FSK. Har vært på oppdrag ekstremt mye tøffere, så litt merkelig at vi ikke blir benyttet mer, spesielt hvor godt trente og rusta vi er. Det er ikke bare merkelig, det er uvettig bruk. Det er viktig å skille mellom politi og et nasjonalt forsvar. Du gir uryddige opplysninger. Så beklager at jeg misforsto. Forøvrig kommer aldri Dovre til å falle. Det står for støtt. Endret 3. juli 2020 av MortenMinstelønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Del Skrevet 3. juli 2020 Hvorfor ikke klatre videre i Forsvaret? Du har jo såå mange muligheter! Og masse spennende utfordringer! Anonymkode: ecc90...21b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #15 Del Skrevet 4. juli 2020 På 3.7.2020 den 17.00, AnonymBruker skrev: Send dem en mail og spør om de gjør unntak for politiskolen for dere som har vært på spesialstyrkeoppdrag i utlandet. Kjenner selv en som er i Delta som slapp politiskolen. Han var en supersmart kjeltring og politiet så at om de fikk han i beredskapstroppen så ville de både få en som kunne tenke som en terrorist i tillegg til at han trolig ville slutte å begå forbrytelser. Anonymkode: 4d6ed...acc Bullshit. Anonymkode: 03686...0fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #16 Del Skrevet 4. juli 2020 Skal du inn i beredskapstroppen til politiet må du gjennom 3 årig bachelor utdanning. Deretter er det VELDIG ønskelig at man har jobbet noen år som politi og fått litt erfaring før du kommer deg gjennom et eventuelt opptak. Det finnes unntak og det er noen få som har kommet rett fra skolen og bestått opptak, men dette er så og si kun folk som har gjerne bakgrunn fra FSK eller lignende, folk med mye erfaring fra andre etater. Bare det å få plass på kurset er meget krevende, og hvis du er så heldig og får plass på kurset så er det rett og slett beintøft. Majoriteten ryker og det kan skje når som helst. Er flere folk som har vært tidligere FSK som har blitt kastet ut av kurset. Det er rett og slett et nåløye. Har selv flere jeg kjenner som har prøvd seg, dette er alle dyktige folk, kun en har kommet seg gjennom. Forøvrig er jeg enig med en annen her som sa at det hørtes lite troverdig ut i måten du skrev på at du er i en spesialstyrke. En sånn person hadde vel klart å finne ut av dette på andre måter enn å gå gjennom KG for å lage en tråd der.. Anonymkode: 03686...0fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #17 Del Skrevet 4. juli 2020 På 3.7.2020 den 15.48, AnonymBruker skrev: Det var Delta-troppen til politiet, ikke FSK. Har vært på oppdrag ekstremt mye tøffere, så litt merkelig at vi ikke blir benyttet mer, spesielt hvor godt trente og rusta vi er. Anonymkode: abc50...6b4 Tror helst du er bedre trent til KG😂 Anonymkode: f0f75...649 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #18 Del Skrevet 5. juli 2020 I denne tråden var det jammen mye løgn og fanteri. Lukter "skoleferie" lang vei. Går ut fra at de fleste som leser her er så oppegående at de skjønner at tullingene hverken har "kamerater i Delta som ikke har PHS", eller er fra "Spesialstyrkene". Og Forsvaret hadde ikke "skarpskyttere klare" ved Utøya 22. juli. Så mye idioti man skal lese. For andre som måtte være interessert, finnes mange artikler hos Politiforum, og det finnes tilgjengelig info på Politihøgskolen sin side. Norske og utenlandske spesialstyrker har for øvrig samarbeide/trening med Delta, og kan få førstehånds informasjon der. De trenger ikke opprette tråd på KG... Anonymkode: 0d4d9...d9c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Del Skrevet 5. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I denne tråden var det jammen mye løgn og fanteri. Lukter "skoleferie" lang vei. Går ut fra at de fleste som leser her er så oppegående at de skjønner at tullingene hverken har "kamerater i Delta som ikke har PHS", eller er fra "Spesialstyrkene". Og Forsvaret hadde ikke "skarpskyttere klare" ved Utøya 22. juli. Så mye idioti man skal lese. For andre som måtte være interessert, finnes mange artikler hos Politiforum, og det finnes tilgjengelig info på Politihøgskolen sin side. Norske og utenlandske spesialstyrker har for øvrig samarbeide/trening med Delta, og kan få førstehånds informasjon der. De trenger ikke opprette tråd på KG... Anonymkode: 0d4d9...d9c Enig. Han som hadde en kompis som var supersmart kjeltring men som ble headhuntet inn til Delta var jammen fin. Er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. Er du kjeltring vil du aldri kunne bli politi i Norge, og beredskapstroppen er det absolutt siste stedet du ville fått jobb. Anonymkode: 8700c...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #20 Del Skrevet 5. juli 2020 Skjønner ikke hvorfor dere skal så tvil om trådstarters motiver. Han har ingen grunn til å lyve. Når han ønsker å bli politi så er det helt naturlig å spørre om krav til utdanning og om man kan slippe deler av utdanningen pga realkompetanse. Anonymkode: 4d6ed...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå