Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Testet positivt dagen etter IKM. Men en uke etterpå begynte jeg å blø samt få veldig smerter nederst i magen. Gikk ut i fra at dette var en SA, kontaktet lege da jeg er usikker på om man må ha legetime og ul etter tidlig abort? Noen som vet? Jeg føler meg i fin form nå, og blødningen har begynt å avta. Tok en ny test i går ettermiddag, dvs. 4 dager etter blødningen startet og den er allerede negativ. Noen erfaringer rundt dette, det å ikke reise på legetime ved SA? Legen sa det var opp til meg, og at jeg skulle ta kontakt om jeg ble syk (feber o.l)
veldig redd for infeksjon så tar alle forholdsregler.

Anonymkode: 240aa...3cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen ting legen får gjort, så det er ingen grunn for å dra til legen. 

Anonymkode: 13ccb...a78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du bør gjøre, men vil bare si at det var trist å lese :( Håper det går bra med deg 💕

Anonymkode: 4d0cf...4d5

Skrevet

Synd å høre at du mista! ❤️ La deg selv reagere på det dersom du har behov, det er helt normalt❤️
Jeg opplevde også SA i uke 5. Ringte lege da jeg hadde tatt blodprøver uka før, så hun visste hva som hadde skjedd. Skulle ikke inn til sjekk eller noe, så lenge alt forløp «normalt». Blødde i 3 dager, og spotta i to dager etter det. Jeg hadde ingen smerter. Fikk ikke EL før 28 dager etterpå, så syklusen ble litt forskjøvet. 

AnonymBruker
Skrevet

En så tidlig SA forløper mer eller mindre som en litt forsinket mens, altså stort sett ukomplisert. Om du ikke viser noen tegn på infeksjon er det ikke noe lege kan gjøre for deg. Det at graviditetstesten allerede blir negativ bekrefter at du har mistet (om du var i tvil kunne du målt hcg på blodprøve og bekreftet om det steg eller sank).

Trist å høre, da. Håper det går bra med deg ❤

Anonymkode: 04064...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg for en kort tid tilbake. Ble gravid rett etter SA i uke 5. Er nå i uke 8. Tror det går fint, jeg har hvertfall ikke vært hos legen i ettertid.  😊

Anonymkode: b0247...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar.

Veldig kjedelig situasjonen, men godt å høre at man kan bli gravid igjen kort tid etter en SA  :-) 

Anonymkode: 240aa...3cd

Skrevet

Mistet også i min første graviditet, er nå straks i mål med nummer 3😅 Det er overraskende mange kvinner som har opplevd en SA/MA en eller annen gang, og selv om det ikke er noe trøst akkurat nå så er det i helt normalt. Det betyr IKKE at det skjer neste gang, og det betyr heller ikke at du har gjort noe feil. Masse lykke til videre, og gråt en skvett hvis du føler behov for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...