AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Hei, min bror har to barn, begge under 5 år. Han er verdens stolteste pappa og det er fint. Han har egen story dedikert bare til snap av barna i tillegg, mens vi nærmeste i familien får snap i tillegg til story. Story er jo greit, da kan man bestemme selv om man orker å se eller ikke. Derimot synes jeg helt ærlig det er totalt uinteressant å se 20-30 snap fast per dag av hans barn. Det er alt fra frokost, til lek, til ingenting, til at de er ute osv. Ingen spesielle opplevelser som at de er i dyrepark eller eller. For alle del, ALT dokumenteres hver dag i livene deres, men poenget var å få frem at totalt uinteressante ting også dokumenteres 25/7. Kona hans, min svigersøster, er ikke like ille som han, men ikke langt unna. Så da står man her da, og får alt fra 30-70 snap totalt fra de to om dagen av disse barna. Som regel langt videosnutter. Jeg er skikkelig lei! Har forsøkt å ikke åpne, men da fylles jo bare snapen opp OG de etterspør ofte; så du snapen der Kari og Ola spiste is? Så står man der da, og har trykket seg gjennom i blinde uten å orke å se.. Et helt annet aspekt er jo at disse barna blir filmet 24/7. Det har pågått helt siden førstemann kom. Ble enda verre da nr to kom. Lurer på hvordan det er å vokse opp med foreldre som trykker mobilkameraet oppi ens tryne hele dagen! For jo dere - det er HELE dagen! Jeg har selv to barn og driver absolutt ikke slik! Tar jeg en snap i ny og ne? Ja! Filmer jeg at de kler på seg skoene sine og spiser frokost? Nei! Jeg er så MØKK lei! Jeg får aldri endret på deres vaner om å filme barna sine 24/7, det får være opp til dem, men har noen et godt forslag til hvordan jeg kan si ifra eller ta opp dette? Jeg er jo stygt redd de vil bli kjempefornærmet og lei seg. Anonymkode: 5e7ac...694 12
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Skulle selvsagt stå 24/7*^ Anonymkode: 5e7ac...694
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Kan du ikke bare si, «du altså, det er hyggelig å få snap av deg, men du trenger ikke sende personlig snap av alt som ligger i storyen. Det blir jo bare dobbelt opp» Anonymkode: 8aa3f...383 17
Gjest Tamsi Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Haha huff, dette er noe av det jeg gruer meg til når mine venner skal begynne med unger. Prøv å ta det opp som en spøk, eller nevn en eller annen artikkel som omtaler mobilbruk rundt barn. De pleier ikke være vanskelig å finne. Stakkars unger, de kan ikke få sett mye til ansiktet deres.
The Kitten Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Jeg har ikke Snapchat nettopp for å slippe å bli spammet med helt uinteressante ting. 4
Me for life Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Send tilbake. 100 Snap om dagen av interiør, blomster, hva du drikker og spiser, gjerne hver eneste gaffel på vei bort fra tallerkenen og solnedganger, må ikke glemme solnedganger. Med tekster som "nyter" "vakkert" "❤" osv. 28
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 TS her: Det var en gang han var på tlf med meg og ene ungen visstnok gjorde noe morsomt. Hvor på jeg hørte på han at han så gjerne ville filme, men jo var på tlf med meg. Jeg sa da som spøk: Får du helt panikk nå som du ikke får snappet det? Da lo han bare og sa: jeg legger på så får jeg snappet det! Og ringte meg opp etter snapen... ungen gikk med voksnes sko på beina! DØDSVIKTIG snap... Anonymkode: 5e7ac...694 14
Hasselnøtter Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Barna har absolutt ikke godt av å bli filmet hele tiden. Tenk å "bare" har kontakt med foreldrene gjennom mobilen! Det er hårreisende. Ekstremt mange snap er irriterende, men snakk med dem og vinkle det så du får dem til å forstå at dette ikke er bra for barna. 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, Me for life skrev: Send tilbake. 100 Snap om dagen av interiør, blomster, hva du drikker og spiser, gjerne hver eneste gaffel på vei bort fra tallerkenen og solnedganger, må ikke glemme solnedganger. Med tekster som "nyter" "vakkert" "❤" osv. Haha god ide, men jeg orker ikke være på snap så mye rett og slett! Men hadde vært moro 😜 Anonymkode: 5e7ac...694 1
Hasselnøtter Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her: Det var en gang han var på tlf med meg og ene ungen visstnok gjorde noe morsomt. Hvor på jeg hørte på han at han så gjerne ville filme, men jo var på tlf med meg. Jeg sa da som spøk: Får du helt panikk nå som du ikke får snappet det? Da lo han bare og sa: jeg legger på så får jeg snappet det! Og ringte meg opp etter snapen... ungen gikk med voksnes sko på beina! DØDSVIKTIG snap... Anonymkode: 5e7ac...694 Tenk så mye bedre de hadde hatt det selv også, om de heller kunne være tilstede sammen med barna.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, Hasselnøtter skrev: Tenk så mye bedre de hadde hatt det selv også, om de heller kunne være tilstede sammen med barna.. Greia er at de jo omtrent et sykelig opphengt i dem? Anonymkode: 5e7ac...694
Gjest theTitanic Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, min bror har to barn, begge under 5 år. Han er verdens stolteste pappa og det er fint. Han har egen story dedikert bare til snap av barna i tillegg, mens vi nærmeste i familien får snap i tillegg til story. Story er jo greit, da kan man bestemme selv om man orker å se eller ikke. Derimot synes jeg helt ærlig det er totalt uinteressant å se 20-30 snap fast per dag av hans barn. Det er alt fra frokost, til lek, til ingenting, til at de er ute osv. Ingen spesielle opplevelser som at de er i dyrepark eller eller. For alle del, ALT dokumenteres hver dag i livene deres, men poenget var å få frem at totalt uinteressante ting også dokumenteres 25/7. Kona hans, min svigersøster, er ikke like ille som han, men ikke langt unna. Så da står man her da, og får alt fra 30-70 snap totalt fra de to om dagen av disse barna. Som regel langt videosnutter. Jeg er skikkelig lei! Har forsøkt å ikke åpne, men da fylles jo bare snapen opp OG de etterspør ofte; så du snapen der Kari og Ola spiste is? Så står man der da, og har trykket seg gjennom i blinde uten å orke å se.. Et helt annet aspekt er jo at disse barna blir filmet 24/7. Det har pågått helt siden førstemann kom. Ble enda verre da nr to kom. Lurer på hvordan det er å vokse opp med foreldre som trykker mobilkameraet oppi ens tryne hele dagen! For jo dere - det er HELE dagen! Jeg har selv to barn og driver absolutt ikke slik! Tar jeg en snap i ny og ne? Ja! Filmer jeg at de kler på seg skoene sine og spiser frokost? Nei! Jeg er så MØKK lei! Jeg får aldri endret på deres vaner om å filme barna sine 24/7, det får være opp til dem, men har noen et godt forslag til hvordan jeg kan si ifra eller ta opp dette? Jeg er jo stygt redd de vil bli kjempefornærmet og lei seg. Anonymkode: 5e7ac...694 Jeg åpner nesten aldri snap. Kanskje en gang i uken fordi barna vil se om noen har sendt noe morsomt. Slitsom app og jeg vil ikke forplikte meg til den.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 Jeg har samme med en venninne, bare at det kun handler om kattene hennes. Skjønner ikke at folk har tid til å sende så mye snap! Anonymkode: c9047...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 Hva med å gi ham en «morsom» utfordring? De må legge telefonen fra seg en hel uke, får kun bruke SMS og ringe. Ingen sosiale medier på telefonen, kan til nøds bruke PC. Hvis de på død og liv må ta bilde av barna får de bruke vanlig kamera 😉 Anonymkode: 70466...24f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her: Det var en gang han var på tlf med meg og ene ungen visstnok gjorde noe morsomt. Hvor på jeg hørte på han at han så gjerne ville filme, men jo var på tlf med meg. Jeg sa da som spøk: Får du helt panikk nå som du ikke får snappet det? Da lo han bare og sa: jeg legger på så får jeg snappet det! Og ringte meg opp etter snapen... ungen gikk med voksnes sko på beina! DØDSVIKTIG snap... Anonymkode: 5e7ac...694 Jeg måtte blokkere ei fra familien min pga overdrevet snapping og eksponering på facebook. Det ble ramaskrik når det ble oppdaget og da forklarte jeg det at jeg er ikke interessert og få Facebook feeden min fylt opp av hennes bilder av de små eller bli bomba med snap av 100% uinteressant ting som de små tar seg til. Man skal være foreldre til sine barn og ikke personlig paparazzier. Etter det så ble det stilt og hun har så og si sluttet med å snapping å legge ut bilder av de små på Facebook. Når hun først legger ut noe så er snapping å bilder som er fine å flotte og se på. Blokkeringer er nå blitt opphevet og vi er på talefot igjen. Anonymkode: 37936...b77 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å gi ham en «morsom» utfordring? De må legge telefonen fra seg en hel uke, får kun bruke SMS og ringe. Ingen sosiale medier på telefonen, kan til nøds bruke PC. Hvis de på død og liv må ta bilde av barna får de bruke vanlig kamera 😉 Anonymkode: 70466...24f Helt enig med deg, men det er jo ikke han interessert i? Han snapper dem jo 24/7. Kommer til å si: hvorfor skal jeg det? Jeg får snap når de vekker dem fra dagens nap, HVER dag! Altså tlf er på og snapen går i det de går inn på soverommet for å enten vekke eller hente. Tenk så sykt slitsomt for barna:( Anonymkode: 5e7ac...694 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Kan du ikke bare slette han fra Snap? Anonymkode: f1d1a...f07 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg, men det er jo ikke han interessert i? Han snapper dem jo 24/7. Kommer til å si: hvorfor skal jeg det? Jeg får snap når de vekker dem fra dagens nap, HVER dag! Altså tlf er på og snapen går i det de går inn på soverommet for å enten vekke eller hente. Tenk så sykt slitsomt for barna:( Anonymkode: 5e7ac...694 Du kan ta å mute han på snap. Slike at du får ikke varsel på at han hat lagt ut på story eller send deg noe. Anonymkode: 37936...b77 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 Dette er så slitsomt. Har heldigvis inntrykk av at det ikke er normalen. Har bare en bekjent som driver sånn selv. Jeg har to barn selv, men kunne aldri tenke meg å spamme alle jeg kjenner med sånt. Det er jo totalt uinteressant. Skjønner heller ikke hvordan de har tid? Med to under fem så burde de jo ha hendene fulle av alt annet enn mobilen? Jeg syns det er innafor å si i fra at det blir for mye. Faren til mine barn kan ta litt av med filming innimellom, så da måtte jeg si i fra. Selv har jeg en chatgruppe med de som ønsker(!!) bilder og filmer av barna(stort sett besteforeldre og noen av tantene og onklene). Pleier å sende 15-20 i en sleng bilder kanskje en gang hver/hver andre måned ca. En liten oppsamling av de fineste/morsomste. Anonymkode: e483f...9bf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå