SoWhat? Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 (endret) Ble sittende å tenke, for her er det ro til det. Jeg har reist en god del, og uansett hvor jeg er, så hører en lite fra naboene. Bortsett fra i viss strøk, og selv der plager ikke folk hverandre( når en ser bort fra se ekstreme områdene hvor du risikerer å få ei kule gjennom vindu) Mens nordmenn tar liksom så lite hensyn til naboene. Det er training og hølylydt musikk og biler som kommer skrensende 02 på natten. Jeg er for at litt må man tåle, men jeg syns vi tar lite hensyn altså. Bråk på helligdager er det også. Hva tror dere er grunnen til denne oppførselen? Endret 3. juli 2020 av SoWhat?
Hr. Aktiv Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Først meg selv så meg selv og blir det igjen litt skal jeg ha det også. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Fordi (mange) nordmenn har endt opp med å bli de mest egoistiske som er. Du skal ikke fortelle ola nordmann hvordan han skal oppføre seg mot andre nei, ser det ganske tydelig når corona restriksjonene ble satt, folk tiltet fordi de SKULLE jo til syden! Anonymkode: 4eed3...aaf 5
SoWhat? Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2020 Men når ble man sånn? Jeg syns Funkygine er ei veldig ok jente(kvinne!), men det er bråk hos dem hele tiden. Men trening og whatever fra 0830 om morgen( eller kvelden) Hun er halvt italiener som meg, og sier vi er mer støyende enn andre. Det er sant, men jeg har aldri plaget naboer. Hun sier hun tar det igjen på å være hyggelig. Det er ingen tvil om at hun er det 🙂 men jeg hadde klikket om jeg var naboen deres. Men det fins de som er ti ganger verre. Jeg hadde blitt rar i hodet av sånt leven. Kan ikke disse menneskene flytte litt usivilisert til??
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Men når ble man sånn? Jeg syns Funkygine er ei veldig ok jente(kvinne!), men det er bråk hos dem hele tiden. Men trening og whatever fra 0830 om morgen( eller kvelden) Hun er halvt italiener som meg, og sier vi er mer støyende enn andre. Det er sant, men jeg har aldri plaget naboer. Hun sier hun tar det igjen på å være hyggelig. Det er ingen tvil om at hun er det 🙂 men jeg hadde klikket om jeg var naboen deres. Men det fins de som er ti ganger verre. Jeg hadde blitt rar i hodet av sånt leven. Kan ikke disse menneskene flytte litt usivilisert til?? Så tett på naboene som hun bor nå så er jo det veldig uhøflig i hvert fall, hvis hun faktisk bråker mye. Jeg bor ikke så voldsomt lang unna, men i vårt nabolag er det stille og rolig. Anonymkode: b5e30...92b 1
SoWhat? Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så tett på naboene som hun bor nå så er jo det veldig uhøflig i hvert fall, hvis hun faktisk bråker mye. Jeg bor ikke så voldsomt lang unna, men i vårt nabolag er det stille og rolig. Anonymkode: b5e30...92b Ja, det var sånn holdning " vi tar oss til rette fordi vi er halvt italienere" Det går ikke! Vi er ikke sånn hele gjengen. Forresten er det ikke bra for folk å leve i støy hele tiden. Husker jeg klikkahelt på en nabo som spilte musikk fra morgen til kveld. Jeg mistet besinnelsen 😕 men stille ble det. Folk vet jo at de har naboer!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 26 minutter siden, SoWhat? said: Ble sittende å tenke, for her er det ro til det. Jeg har reist en god del, og uansett hvor jeg er, så hører en lite fra naboene Jeg har opplevd det stikk motsatte. Nå er mitt nabolag på Sørlandet veldig stille, ja det kjører en trimmet moped forbi som vekker alle midt på natten innimellom, men utover det er alt ganske greit. Folk må tåle at en nabo har fest en fredag innimellom, eller at gressplenen blir klipt på søndagen (ofte eneste fridagen mange har tid til å gjøre sånt). Andre land jeg har vært i har det vært tuting i gatene 24/7, skriking, oppussing og arbeid til langt på natt osvosv. Synes Norge er et mye mer «stille» land enn de aller fleste jeg har besøkt. For ikke å snakke om alle de landa jeg har vært i hvor folka lar hundene sine sove ute hele natten mens de bjeffer og bjeffer og bjeffer. Tror ikke det hadde tatt seg ut i Norge akkurat... Så nei jeg er helt uenig med deg, men kanskje jeg bare har vært heldig med stedene jeg har bodd, naboene mine tør jo ikke engang å si hei til hverandre. Selvom jeg har bodd litt på Østlandet, Vestlandet, i nord og nå på Sørlandet og har lik erfaring med alle stedene. (Og reist til over 30 mer bråkete land) Anonymkode: 448d4...72e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 Har flyttet mye rundt, nær sentrum, i en av være storbyer. Syns folk stort sett tar hensyn jeg... Anonymkode: 1ba0e...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå