AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Hva syntes dere jeg bør gjøre? Barnefar vil ha 50/50 ansvar, han har ikke klart å ha lille en helg alene en gang, og han gjør det pga han slipper å betale så mye i barnebidrag.. ikke for å ha ungen mer..han sa også sist at han hadde så dårlig råd så han hadde egentlig ikke råd til mat.. prioriterte når ungen var der.. det er fordi han har lån på 2 biler og har 8 biler alene..og han slet med å hente i barnehagen sist og det ble krangling.. nå er det jo over 1 uke siden jeg gikk.. og han hakke prøvd å se lille eller hørt noe om lille.. han ble veldig sint når jeg gikk fordi han ble alene igjen.. han rydder ikke og vasker ikke, lager ikke mat, isåfall pasta og pizza og grillmat. Det så jeg når jeg gikk tilbake igjen var mye støv og søppel og klesvask.. han hadde ikke ryddet eller vasket noe sted.. Men nå er jeg rådvill.. er usikker på om jeg vil han skal ha samvær.. han kan klare annenhver helg, men jeg syntes han bør rydde og vaske mer... Har dere noen tips? Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Det er ex-mannen din som du valgte å ha barn med. Så hvis du bestemte før at han er god nok å pule på deg så er han god nok. Se litt gjennom fingrene a ..... Anonymkode: 69555...20b 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Samvær kan du ikke nekte men jeg ville aldri gått med på 50/50 slik du beskriver ham. Anonymkode: 543af...8f6 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Ta megling på familievernkontoret. Men du kan ikke bestemme hvor mye han skal vaske og rydde. Prøv å skille det som er viktig fra det som er uviktig, og kjemp for det viktige. Anonymkode: 3b02c...f72 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Du må velge dine kamper. Er det ikke helseskadelig skittent hjemme hos han så ville jeg sett igjennom fingrene. Men først, bestill time til mekling. Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 69b82...038 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må velge dine kamper. Er det ikke helseskadelig skittent hjemme hos han så ville jeg sett igjennom fingrene. Men først, bestill time til mekling. Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 69b82...038 Han har astma og støv får han til å tettne til, barnefar har sovnet fra ungen den ene dagen i uka han sto opp med lille.. ungen er 2.5 år Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samvær kan du ikke nekte men jeg ville aldri gått med på 50/50 slik du beskriver ham. Anonymkode: 543af...8f6 Jeg har foreldreansvar etter sist brudd.. familievernkontoret himla med øya sist vi var der, når han forklarte hva han mente var rett Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta megling på familievernkontoret. Men du kan ikke bestemme hvor mye han skal vaske og rydde. Prøv å skille det som er viktig fra det som er uviktig, og kjemp for det viktige. Anonymkode: 3b02c...f72 Skal på mekling neste fredag.. Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har foreldreansvar etter sist brudd.. familievernkontoret himla med øya sist vi var der, når han forklarte hva han mente var rett Anonymkode: 438d7...d30 Du har foreldreansvar alene? Da sier du bare nei til 50/50. Så må dere ha en avtale om samvær tilpasset barnets behov og fars evner. Den følger du, men ikke tilrettelegg for ham. Når han har barnet har han ansvaret. Anonymkode: 543af...8f6 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Du må gjøre valg som du mener er i barnets beste interesse. Det er viktig for barnet å ha en relasjon til sin far. Men hvis far er veldig dårlig på å ta seg av barnet, så går jo ikke 50/50. Da må du si til far at 50/50 kan vurderes på sikt, for nå må han øve seg opp på å klare enkeltdager på en god måte. Så ser du om far klarer dette bedre over tid. Hvor gammelt er barnet? At far vil ha barnet for å slippe selge biler, er irrelevant for deg. Ikke ta det med som et argument. Han får ordne privatøkonomien sin selv. Anonymkode: 6c053...428 4
Whistler Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva syntes dere jeg bør gjøre? Barnefar vil ha 50/50 ansvar, han har ikke klart å ha lille en helg alene en gang, og han gjør det pga han slipper å betale så mye i barnebidrag.. ikke for å ha ungen mer....... Anonymkode: 438d7...d30 Er din begrunnelse for å nekte far mer samvær økonomisk motivert? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 Jeg forstår ikke logikken noen menn bruker ved å ønske å ha barnet 50%, med grunnlag i at de slipper å betale barnebidrag. Det koster jo å ha et barn 50% av tiden også, og i tillegg kommer det jo med et mye større ansvar. Anonymkode: 64228...d8b 8
Whistler Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke logikken .......... Anonymkode: 64228...d8b Fra den andre siden av gjerdet kan jeg melde at det finnes damer som nekter 50/50 fordi de er avhengige av å få inn barnebidrag. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 9 minutter siden, Whistler skrev: Er din begrunnelse for å nekte far mer samvær økonomisk motivert? Nei jeg vil han skal se faren sin, men føler ikke bf er stabil nok til å ha guttungen over lengre perioder, han kan gjerne se guttungen hver dag hvis han vil men ikke på overnatting.. annenhver helg føler jeg er bra Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 50/50 på en 2,5 åring er da heller ikke anbefalt. Hvis du skal argumentere mot en slik ordning, må du hvert fall drite i å nevne de bilene til bf. De er helt irrelevant. Bruk tilknytningen og historikken. Hvis han ikke engang har hatt guttten alene i ett døgn, må jo dette bygges opp. Anonymkode: d909b...81f 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ex-mannen din som du valgte å ha barn med. Så hvis du bestemte før at han er god nok å pule på deg så er han god nok. Se litt gjennom fingrene a ..... Anonymkode: 69555...20b Var ikke planlagt, og vi var unge. Jeg har tatt ansvar for guttungen Anonymkode: 438d7...d30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Whistler skrev: Fra den andre siden av gjerdet kan jeg melde at det finnes damer som nekter 50/50 fordi de er avhengige av å få inn barnebidrag. Ja, skjer på begge sider. Og det kan da bare ha én grunn, nemlig at samværsfradraget er høyere enn det barnet koster under samværet. Ellers ville det jo ikke vært noe å tjene. Så hvorfor jobber ingen for å redusere det? Anonymkode: 543af...8f6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Har du mulighet til å ikke kreve bidrag med det første? Det gjorde jeg med faren til barnet, sa at det kunne vi se på senere da samarbeid med far var viktigere enn pengene. Han krevde også 50/50 og jeg mistenker at det var pga bidraget. Men da fikk han kommet seg litt på beina økonomisk og slapp å stresse med det på en stund samt at han slo seg til ro med at 50/50 ble for mye for et lite barn. Etterhvert tok han initiativet til å betale bidrag og betaler gledelig hver måned og vi har et utrolig bra samarbeid i dag. Anonymkode: b5c23...65f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 De som vil ha 50/50 for å slippe bidrag har vel ikke helst skjønt det. De må da stå for halvparten av alle utgifter inkludert barnehage istedenfor bidrag, og tror dermed at de tjener på det? Samme om noen nekter delt omsorg for å få mer bidrag Anonymkode: 99f93...abd 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som vil ha 50/50 for å slippe bidrag har vel ikke helst skjønt det. De må da stå for halvparten av alle utgifter inkludert barnehage istedenfor bidrag, og tror dermed at de tjener på det? Samme om noen nekter delt omsorg for å få mer bidrag Anonymkode: 99f93...abd Det er lettere å snike seg unna å betale for klær og utstyr enn å snike seg unna bidraget. Det er nok tråder her fra mødre som må holde far med alt selv ved 50/50. Anonymkode: 543af...8f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå