Gjest Hus Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Hva tror dere? Vil prisene synke, rentene stige? Hvorfor og hva tror dere?
Gjest Madeline Skrevet 6. juli 2005 #2 Skrevet 6. juli 2005 Dette er det ingen som kan svare sikkert på. Selv ekspertene har gang på gang tatt feil om slike ting. Personlig tror jeg at renten nok vil stige men det blir nok ikke noe stort hopp oppover de neste par årene. Boligprisene tror jeg vil stige ytterliggere i byene.
Gjest låntaker Skrevet 6. juli 2005 #3 Skrevet 6. juli 2005 Hva tror dere? Vil prisene synke' date=' rentene stige? Hvorfor og hva tror dere?[/quote'] Du må kenne på magefølelsen. Ingen bank vil kunne svare deg på de spørsmål du stiller her. At renten vil stige? Ja, det vet vi alle,men når? Det vet vi ikke. Nå steg det en kvart%. Dette betyr veldig lite for de aller fleste av oss. De som tror, sier det kommer en kvart % innen jul også, men ennå er renten lav i Norge. Historisk lav. Husprisene har steget, men vil de synke? Ikke vet jeg,men får vi historisk høy rente om noen år, som vi hadde på 80 tallet, så sier det seg selv at de synker. Så jeg vil bare si at jeg TROR det er lønnsomt å kjøpe nå.Kansje binde renten også,mens den er lav? jeg har is i magen og har ikke bindt den enda. Vil vente å se. Selv med litt stigning før jul, så betyr det lite på huslånet nå. Vi ble advart ved juletider. NÅ må vi binde renten sa ekspertene,men jeg gjorde det ikke. Det har jeg spart mye på.
Vibs Skrevet 6. juli 2005 #4 Skrevet 6. juli 2005 Kjøp nå og legg inn i budsjettet ditt et visst antall prosentpoeng stigning i lånerenten, slik at du klarer utgiftene til huslån. Da vet du også hvor mye lån du kan ta opp og fremdeles leve bra selv om renten går opp. Jeg tror ikke på å handle "smart" på forhånd; om tidspunktet er gunstig vil man først få vite i ettertid! Man kan bare gardere seg - til en viss grad - mot å gå på en lånesmell om man ikke har tatt opp for stort lån og har regnet med renteoppgang. Prisene vil gå opp før eller siden, forhåpentligvis vil du ha flaks når du selger igjen og tjene på kjøpet du eventuelt gjør nå. Det kommer an på prisutviklingen, renten og hvor lenge du venter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå