AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 En i regjeringen trosser altså regjeringens råd. Er ikke det litt spesielt da? https://www.vg.no/nyheter/i/LAJBlp/krf-nestleder-paa-sverige-ferie-faar-kritikk Anonymkode: 507be...55a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Ser ikke helt problemet så lenge hun tar karantenetid i egen ferie og det sier hun at hun skal. Å reise til svigermor som er enke er lite å lage støy for Anonymkode: 490d6...1b1 13
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt problemet så lenge hun tar karantenetid i egen ferie og det sier hun at hun skal. Å reise til svigermor som er enke er lite å lage støy for Anonymkode: 490d6...1b1 Problemet er vel at mange andre ikke tør å reise? Anonymkode: 507be...55a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Absolutt ikke greit. jeg er politiker så jeg bestemmer hva du kan gjøre eller ikke gjøre. Men de reglene gjelder ikke for meg, for jeg er jo politiker. Anonymkode: e90a1...ea1 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Flaut, og føyer seg bare inn i rekken av dårlig dømmekraft vist av regjeringen i denne krisen. Anonymkode: c8219...196 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Hun følger jo sin egen regjerings råd. Man får reise til Sverige om man er 10 dager i karantene etterpå. Disse dagene skal hun ta fra sin egen ferie, står det i artikkelen. Nå. Må. Folk. Roe. Ned. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 2c115...ad1 16
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å reise til svigermor som er enke er lite å lage støy for Anonymkode: 490d6...1b1 Det blir helt feil dette. Hvorfor skal hennes besøk til svigermor (som er enke til og med) vare viktigere en noen andes grunn å reise til Sverige ? Anonymkode: d28bd...99e 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er vel at mange andre ikke tør å reise? Anonymkode: 507be...55a De trenger ikke reise, heller. Hun har svensk ektemann og besøker svigermor som er alene. Kan ikke akkurat sammenlignes med harryhandel i Strømstad. Merkelig og unødvendig av mediene. Anonymkode: b9034...694 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun følger jo sin egen regjerings råd. Man får reise til Sverige om man er 10 dager i karantene etterpå. Disse dagene skal hun ta fra sin egen ferie, står det i artikkelen. Nå. Må. Folk. Roe. Ned. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 2c115...ad1 Regjeringens råd er likevel at man ikke skal dra om det ikke er strengt nødvendig (selv om du går i karantene etterpå). Da er det forkastelig at regjeringsmedlemmer drar til Sverige for å besøke svigermor, det er på ingen måte strengt nødvendig (med mindre hun er alvorlig syk ell). Jeg synes hele reiseforbudet er noe stort tull, og det gjør det bare enda verre at regjeringsmedlemmer hever seg over sine egne råd. Anonymkode: c8219...196 4
Mhairi Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke greit. jeg er politiker så jeg bestemmer hva du kan gjøre eller ikke gjøre. Men de reglene gjelder ikke for meg, for jeg er jo politiker. Anonymkode: e90a1...ea1 Men det er jo ikke forbudt å reise til Sverige? Det er ikke et reiseforbud, men et råd. Så lenge hun tar karantenetiden av egen ferie ser jeg virkelig ikke problemet. Verden er faktisk ikke i svart-hvitt selv om det er corona. Hun følger nok reglene om smittevern selv om hun ikke følger rådet om å feriere i Norge. 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun følger jo sin egen regjerings råd. Man får reise til Sverige om man er 10 dager i karantene etterpå. Disse dagene skal hun ta fra sin egen ferie, står det i artikkelen. Nå. Må. Folk. Roe. Ned. 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 2c115...ad1 Enig. 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regjeringens råd er likevel at man ikke skal dra om det ikke er strengt nødvendig (selv om du går i karantene etterpå). Da er det forkastelig at regjeringsmedlemmer drar til Sverige for å besøke svigermor, det er på ingen måte strengt nødvendig (med mindre hun er alvorlig syk ell). Anonymkode: c8219...196 Tja. Det vet vi jo ingenting om. Anonymkode: b7711...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir helt feil dette. Hvorfor skal hennes besøk til svigermor (som er enke til og med) vare viktigere en noen andes grunn å reise til Sverige ? Anonymkode: d28bd...99e Men det er da ingen som nekter noen å dra til Sverige?? Imidlertid, siden det er frarådet pga smittesituasjonen må man i karantene ved hjemkomst. Det gjelder for denne politikeren, og det gjelder for alle andre. Anonymkode: 1e8d2...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 1 hour ago, Mhairi said: Men det er jo ikke forbudt å reise til Sverige? Det er ikke et reiseforbud, men et råd. Så lenge hun tar karantenetiden av egen ferie ser jeg virkelig ikke problemet. Verden er faktisk ikke i svart-hvitt selv om det er corona. Hun følger nok reglene om smittevern selv om hun ikke følger rådet om å feriere i Norge. Hun gjør med andre ord det motsatte av det hennes regjering råder folk til å gjøre. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Når ikke svensker som jobber som helsepersonell i Norge klarer å unngå å bli smittet er det ingen grunn til å tro at alle nordmennene som reiser dit gjør det. Det er også en kjent sak at mange nordmenn som har vært i Sverige tar lett på karantenen. Anonymkode: 2870c...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt problemet så lenge hun tar karantenetid i egen ferie og det sier hun at hun skal. Å reise til svigermor som er enke er lite å lage støy for Anonymkode: 490d6...1b1 Enig. De skal besøke familie, er ikke snakk om å ta seg en harrytur for morro skyld. Anonymkode: ccf80...766 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun gjør med andre ord det motsatte av det hennes regjering råder folk til å gjøre. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Når ikke svensker som jobber som helsepersonell i Norge klarer å unngå å bli smittet er det ingen grunn til å tro at alle nordmennene som reiser dit gjør det. Det er også en kjent sak at mange nordmenn som har vært i Sverige tar lett på karantenen. Anonymkode: 2870c...bcf Nei, men hvem har da sagt at alle nordmenn vil klare å unngå smitte? For det første har det aldri vært en realistisk målsetning å unngå alle nye smittetilfeller i landet, og for det andre for å minske risikoen skal folk fra områder med mye smitte i karantene for å unngå å spre evt smitte de har pådratt seg. Og det er en smule drøyt at folk til stadighet skal beskylde andre for karantenebrudd før de i det hele tatt har reist ut av landet. Anonymkode: 1e8d2...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men hvem har da sagt at alle nordmenn vil klare å unngå smitte? For det første har det aldri vært en realistisk målsetning å unngå alle nye smittetilfeller i landet, og for det andre for å minske risikoen skal folk fra områder med mye smitte i karantene for å unngå å spre evt smitte de har pådratt seg. Anonymkode: 1e8d2...c6d Det er like logisk som å si at noen kommer til å dø i trafikken uansett, så vi kan like godt kjøre uten bilbelte. Anonymkode: 2870c...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er like logisk som å si at noen kommer til å dø i trafikken uansett, så vi kan like godt kjøre uten bilbelte. Anonymkode: 2870c...bcf Nei, jeg ser faktisk ikke den sammenligneingen. Du blir bøtelagt hvis du blir tatt i bil uten bilbelte. Det er ingen her som gjør noe de vil bli bøtelagt for unntatt det angivelige karantenebruddet som ikke har skjedd ennå og kanskje aldri vil skje. Og man kan ogaå bli smittet om man beveger seg ute blant folk i Norge. Risikoen avhenger av hvor du oppholder deg, men den er ikke null. Mener du da at alle skal mure seg inne og unngå all kontakt med omverdenen de neste årene? Anonymkode: 1e8d2...c6d 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Er vel litt klassisk KrF/FrP dette. De vet best selv 😀 Anonymkode: 61c64...988 2
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: En i regjeringen trosser altså regjeringens råd. Er ikke det litt spesielt da? https://www.vg.no/nyheter/i/LAJBlp/krf-nestleder-paa-sverige-ferie-faar-kritikk Anonymkode: 507be...55a Jeg synes det er veldig bra hun drar til Sverige. Det var også bra med hun som deltok i BLM-demonstrasjonen. Jo flere samfunnstopper som trosser myndighetenes råd jo raskere vil folk skjønne at restriksjonene stort sett bare er tull. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: En i regjeringen trosser altså regjeringens råd. Er ikke det litt spesielt da? https://www.vg.no/nyheter/i/LAJBlp/krf-nestleder-paa-sverige-ferie-faar-kritikk Anonymkode: 507be...55a 14 hours ago, AnonymBruker said: Flaut, og føyer seg bare inn i rekken av dårlig dømmekraft vist av regjeringen i denne krisen. Anonymkode: c8219...196 12 hours ago, AnonymBruker said: Regjeringens råd er likevel at man ikke skal dra om det ikke er strengt nødvendig (selv om du går i karantene etterpå). Da er det forkastelig at regjeringsmedlemmer drar til Sverige for å besøke svigermor, det er på ingen måte strengt nødvendig (med mindre hun er alvorlig syk ell). Jeg synes hele reiseforbudet er noe stort tull, og det gjør det bare enda verre at regjeringsmedlemmer hever seg over sine egne råd. Anonymkode: c8219...196 Ingelin Noresjø? Hvilken ministerpost har hun, da dere? Vi snakker om andre nestleder i krf, og statssekretær i samferdselsdepartementet. Her har media virkelig gravd dypt for å finne noe å skrive om, og i tillegg sitert en Frp-politiker på at hun sitter i regjeringen. Og folk hiver seg ukritisk på hylekoret. Tipper de fleste her ikke hadde hørt om dama en gang. Anonymkode: 7230a...178 7
Anbefalte innlegg