Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som kritiserer absolutt alle hun ser. Sitter vi ute og og det går en overvektig dame forbi, kommenterer hun at overvektige folk er ekle og mangler selvkontroll. Ser hun noen hun ikke liker klærne eller håret til kan hun finne på å si at personen har jævlig stygge klær eller  "tenk så flaut det er å være henne". Hun kan også finne på å si "jeg kunne aldri vist meg i noe sånt, hun der burde virkelig sett seg i speilet før hun gikk ut døra" og "se på hun der, hun tror hun er så spesiell". Likevel tåler hun kritikk veldig dårlig selv og er redd for hva andre tenker om henne.. Og ja, jeg er klar over at alle har fordommer og av og til dømmer andre, bare så det er sagt. Men jeg tenker faktisk ikke slik om tilfeldige folk på gata, det synes jeg er veldig spesielt. Jeg forstår ikke behovet?

Anonymkode: cfa3f...ccc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Alkoholist
Skrevet

Det høres ut som at hun har dårlig selvbilde. 

Skrevet

Ikke alle enkle ting er lett å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så konfliktsky, si det til henne at hun snakker stygt om folk.

Anonymkode: bfacc...64a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig spesielt om hun ikke er sånn rundt 15 år da og hormonelt misfornøyd med livet.

Anonymkode: 90710...dc2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær så konfliktsky, si det til henne at hun snakker stygt om folk.

Anonymkode: bfacc...64a

Jeg har gjort det. Da sa hun bare at hun er tøff som tør å si det alle tenker. Ble veldig fornærmet da.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd så skremt dømmende mennesker, men det har nok med sitt eget dårlige selvbilde å gjøre. Om jeg hadde orket å hørt på henne er en annen sak. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det. Da sa hun bare at hun er tøff som tør å si det alle tenker. Ble veldig fornærmet da.

Akkurat som en fra Frp. De påstår alltid de sier det alle mener og tenker men ikke tør å si eller stå for. Spesielt Listhaug. Du jobber vel tilfeldigvis ikke på Stortinget?🤣

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som en fra Frp. De påstår alltid de sier det alle mener og tenker men ikke tør å si eller stå for. Spesielt Listhaug. Du jobber vel tilfeldigvis ikke på Stortinget?🤣

Der vant du premien for kveldens mest fordomsfulle innlegg, gitt! Gratulerer! 

Og nei, har aldri stemt FrP. 

Anonymkode: 41cad...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der vant du premien for kveldens mest fordomsfulle innlegg, gitt! Gratulerer! 

Og nei, har aldri stemt FrP. 

Anonymkode: 41cad...ef6

For å ha fordommer mot frp? Tuuuuuusen takk!😁

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror jeg ville forsøkt (om jeg turte) å si noe, jeg, om at det er frekt å kommentere andre mennesker på denne måten og at hun bør slutte med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Grøss, en venninne av en venninne er sånn. Skikkelig ufyselig menneske. Skal snakke om og sladre om andre mennesker i negativ retning konstant. Jeg hadde ikke orket det. 

Anonymkode: 1345e...c29

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hun kaller seg selv for tøff, så tyder det på at hun er totalt blotta for sosiale antenner.

Regner også med at hun mangler følelser og empati. De er det faktsik veldig mange av. 

Gjest Horrorfreak
Skrevet

Sånne møter man alltid på en eller annen gang i livet, dessverre. De har det nok ikke godt med seg selv.

Skrevet
1 minutt siden, whookanova skrev:

Når hun kaller seg selv for tøff, så tyder det på at hun er totalt blotta for sosiale antenner.

Regner også med at hun mangler følelser og empati. De er det faktsik veldig mange av. 

Har en på jobben min som er sånn. Hørte hun snakka dritt om meg, og jeg kunne ikke fatte og begripe hva det var jeg hørte.. Hu der ser jo helt forskjellig ut fra dag til dag, hva er det som feiler hu? Jeg har betennelse i ledda så jeg hovner opp. Ikkenoe jeg kan noe for. Fyfader, jeg var pissed. Men er konfliktsky, så bare holder det inne.

Denne damen er også veldig overvektig, så regner med hun har det helt jævlig selv og veldig dårlig selvbilde.

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvtillit bare.. ikke verre enn det. 
vær glad du reagerer på denne oppførselen, for det sier mye om dine verdier, at du ikke ønsker å være slik. 

Anonymkode: f60ed...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Virker på meg som at omtrent alle er dømmende. Det er nok typisk norsk. Men hun veninna de er nok et ekstremt eksempel, ja.

Prøv å skriv noe om et litt anderledes forhold  (f.x. alders-/etnisitet-/religionsforskjeller) her på KG og se hvor mye støtte kontra dømming du mottar.

Anonymkode: 2b999...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...