Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 13 år. Som mange andre i den alderen gamer han om kvelden sammen med kompiser (over nett). Når det er skole legger han seg 21.30. Står da opp kl 07. 

Nå har han fått lov å game til 23.30 siden det er ferie. Han sover da til 10.30 neste dag. Så han får søvnen sin. 

Problemet er at kompisene legger seg myye senere type 02-05. De har ingen leggegrenser. Jeg er den kjipe moren føler jeg. 

Når legger deres 13 åring seg?

Anonymkode: 305d4...cb2

Videoannonse
Annonse
Gjest Kirsebæra
Skrevet (endret)

.

Endret av Kirsebæra
Slettet
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hytten full av 13-åringer, sønn pluss fire kompiser. Her får de være ute til 23.30, så er de på rommet. De må opp i 10-tiden hver dag. Gidder ikke være streng i ferien, de andre foreldrene syntes det er greit. De får ikke bare spille, må være fysisk aktiv på dagen. Greie gutter. 

Anonymkode: 39cef...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Så tenker jeg at utetid til 23.30 ville vært utelukket for meg, jeg ser ingen god grunn til at en 8.klassing/9.klassing skal henge ute (for når det står ute så antar jeg det er ute-ute) til det er natt. 

I hagen, jaok. 

Hos naboen, ok. 

Reke gatelangs bare fordi? Nei. 

Ved overnatting styrer den foreldren han er hos, da kan de gjerne være oppe til midnatt, men da vet han at det er noe de får lov til der og ikke hjemme, og det godtas. Ved overnatting her strekker jeg meg til 23, for den andre ungens skyld. 

Anonymkode: cc1d3...ff0

Skrevet

Her i huset er det jeg som bestemmer. Når jeg legger meg så skal det være stille. Dvs. barna skal også være i seng. 

Får høre at jeg har kvikke, friske og opplagte barn av naboene. Så noe må jeg ha gjort riktig. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hytten full av 13-åringer, sønn pluss fire kompiser. Her får de være ute til 23.30, så er de på rommet. De må opp i 10-tiden hver dag. Gidder ikke være streng i ferien, de andre foreldrene syntes det er greit. De får ikke bare spille, må være fysisk aktiv på dagen. Greie gutter. 

Må opp i 10-tiden? Da jeg var  13 sov jeg til 11-12.

Endret av mordi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Her i huset er det jeg som bestemmer. Når jeg legger meg så skal det være stille. Dvs. barna skal også være i seng. 

Får høre at jeg har kvikke, friske og opplagte barn av naboene. Så noe må jeg ha gjort riktig. 

Gratulerer! Årets mor.

Anonymkode: e4c30...635

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg 24-1

Anonymkode: 0f98f...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Hytte på et øde sted, henger ikke i gaten. På daher er det vannsport og båtkjøring, på kvelden mer typ fotball på plenen, aktivitetsløype i skogen og ulike typer spill/leker. Syntes det er fantastisk når de fremdeles finner glede i å leke og å være aktiv. Så lenge de er stille på rommet så lar jeg de styre på, tror de er trøtt og slukner rimelig kjapt. De våkner til frokost blide og fornøyde.

Hadde nok vært andre regler om vi ikke hadde vært på hytten.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Årets mor.

Jeg har utovertiss. Hadde ihvertfall det ennda etter kveldens dusj. Dvs. jeg må da være far. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg har utovertiss. Hadde ihvertfall det ennda etter kveldens dusj. Dvs. jeg må da være far. 

Årets far da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...