Sokkar Skrevet 3. juli 2020 #41 Del Skrevet 3. juli 2020 For oss er det normalt å sende meldinger iløpet av kvelden 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #42 Del Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Så fordi du er voksen sover du aldri hos andre? Hva er logikken i det da? Er det en øvre aldersgrense for overnatting? Anonymkode: 5bcd4...15a Nei, det handler om at livene til de fleste endres med tiden, samt om sosial forståelse. Når man har ektefelle og barn, så vil de aller fleste ha behov for å bruke tiden annerledes. Da blir det gjerne ikke de samme festene hvor det er ok at folk overnatter og bare blir værende. De fleste forstår jo etterhvert at a) de kan og må si nei til venner som stadig tar armen, når de blir tilbudt lillefingeren b) de selv må slutte å snylte på andre hvis de ønsker å beholde gode vennskap De som ikke fanger opp slike ting, har ofte ikke den samme kvaliteten på vennskapene eller kjæresteforholdene sine, som de som gjør det. Anonymkode: 3e155...3cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hasselnøtter Skrevet 3. juli 2020 #43 Del Skrevet 3. juli 2020 Vi har vanligvis kontakt. Ikke av pliktfølelse, men fordi vi liker å ha kontakt når vi ikke er sammen. Dersom det går lang tid mellom hver melding, tenker den som sitter hjemme at den som er ute har de veldig gøy og ikke sitter med telefonen. Det er jo bare hyggelig. Da kommer det kanskje bare en liten melding når man er på do eller noe sånn. Jeg er ganske introvert, så han oppfordrer meg alltid til å være ute og kose meg de få gangene jeg har lyst til å være med kolleger eller venninner ut på noe. Vi liker best å sove sammen, og kommer hjem så langt det er mulig. Har ikke opplevd at en av oss overnatter uten den andre her i området. Sammen hender det at vi overnatter hos venner, eller andre her, og det er veldig koselig. Det blir en annen stemning enn når noen skal dra utpå kvelden. Men vi er ikke i noe fyllamiljø, så overnattinger er planlagt på forhånd. Det er fint å slippe buss/taxi på kvelden, og heller ta bilen hjem neste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 3. juli 2020 #44 Del Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man drar jo hjem! Anonymkode: f9de2...5ac Ikke alltid en har mulighet til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #45 Del Skrevet 3. juli 2020 Finnes vel ingen standard på dette, men i mitt forhold er det ikke sånn at vi skriver til hverandre kvelden gjennom. Han sender gjerne snapper i hytt og vær, og jeg svarer gjerne på dem, mens jeg er mer stille og ikke gir så mye lyd. Vi bor ikke sammen, så vi pleier gjerne ringe hverandre når vi er på vei hjem for å slå av en prat da. Men har også hendt at vi avtaler å ringes på formiddagen dagen etter i stedet hvis det blir veldig sent på natta og den andre skal legge seg. Pleier som regel å gå helt fint:) Anonymkode: 2ec6c...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #46 Del Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dra hjem hvis det er mye mer praktisk å overnatte hos noen? Anonymkode: fbbc9...f4f Voksne folk drar hjem og sover Anonymkode: f9de2...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #47 Del Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Ikke alltid en har mulighet til det Fordi? Anonymkode: f9de2...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #48 Del Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dra hjem hvis det er mye mer praktisk å overnatte hos noen? Anonymkode: fbbc9...f4f Praktisk for DEG, ja. Ikke sikkert de du vil overnatte hos, synes det. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #49 Del Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har uansett hørt forklaringene og personkarakteristikkene før, så det går fint, du Anonymkode: 3e155...3cb ....og det ringer ingen bjeller? Høres veldig rart ut at overnatting hos en god venn = snylting. Jeg pleier å ha besøk av en god venninne og hennes barn i jula. De bor ikke lenger unna enn at de kan ta taxi hjem, men jeg ELSKER at de overnatter! Ikke fester og drikker vi med barn heller, men sitter lenge oppe og snakker, lager en lang lat frokost som glir over i kaffe. Av og til blir de over middag neste dag. Superkos Anonymkode: 70b3e...757 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #50 Del Skrevet 3. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Voksne har råd til å ta taxi. Anonymkode: 3e155...3cb Jeg er voksen og sløser ikke med penger fordi min partner har et problem med å sove alene en natt.. For oss hadde en taxi fra byen kostet over 1500 kr. Og hvis det hadde vært en etter jobb fest så hadde det vært i et annet fylke og hadde kostet MYE mer... Jeg hadde blitt sint på min mann hvis han hadde brukt flere tusen på en taxi hjem istedet for å ligge over hos en kollega. Anonymkode: 975e3...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #51 Del Skrevet 3. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Praktisk for DEG, ja. Ikke sikkert de du vil overnatte hos, synes det. Anonymkode: 3e155...3cb Da tilbyr de vel ikke det heller.. Anonymkode: 975e3...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #52 Del Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da tilbyr de vel ikke det heller.. Anonymkode: 975e3...ddc Er nok en del som tilbyr ting av ren høflighet helt til de en dag innser at de føler seg brukt og utnyttet. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #53 Del Skrevet 3. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....og det ringer ingen bjeller? Anonymkode: 70b3e...757 Ikke andre bjeller enn at jeg vet hvilke mennesker som ville ha sagt noe sånt, og hvilke som ikke ville ha gjort det. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #54 Del Skrevet 3. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er voksen og sløser ikke med penger fordi min partner har et problem med å sove alene en natt.. For oss hadde en taxi fra byen kostet over 1500 kr. Og hvis det hadde vært en etter jobb fest så hadde det vært i et annet fylke og hadde kostet MYE mer... Jeg hadde blitt sint på min mann hvis han hadde brukt flere tusen på en taxi hjem istedet for å ligge over hos en kollega. Anonymkode: 975e3...ddc Det er ikke partneren det er snakk om, det er «vennen». Det vil si; hotellgjesten som spanderer en god natts søvn, frokost, dull og dall, helt gratis. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #55 Del Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er nok en del som tilbyr ting av ren høflighet helt til de en dag innser at de føler seg brukt og utnyttet. Anonymkode: 3e155...3cb Ja, men da får de skylde seg selv. Når man er voksen så får man ta ansvar for seg å sette grenser forselv og ikke la seg bli utnytta eller som du mener at man tilbyr seg å bli utnytta. Merkelig at 1-2 ganger i året skal kalles å utnytte noen egentlig. Dra hjem etter fest, låne en seng og gjerne dra da man har stått opp. Er det vasking av sengetøy som er problemet her? Anonymkode: 975e3...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #56 Del Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke partneren det er snakk om, det er «vennen». Det vil si; hotellgjesten som spanderer en god natts søvn, frokost, dull og dall, helt gratis. Anonymkode: 3e155...3cb Som jeg skrev lenger ned så kan voksne mennesker sette grenser for seg selv og ikke tilby seg å bli utnytta. Og 1-2 ganger i året er veldig spesielt å si at man blir utnytta. Og her har det vært snakk om å låne en seng og reise da man har stått opp. Veldig sjeldent frokost hvis ikke det er snakk om å stikke til bakeren sammen før man kjører hjem. Dull og dall aner jeg ikke hva er en gang. Anonymkode: 975e3...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #57 Del Skrevet 3. juli 2020 Vi sender stort sett ikke meldinger ila. kvelden nei. Med mindre det er noe, eller man har lyst til å sjekke hvordan legging av barn gikk etc. Men vi kan gjerne sende mld å si fra når vi er på vei hjem, uten at det er noe must. Men på reise blir det litt anderledes. Da liker jeg å få en mld når flyet er landet, eller han har kommet til hotellet, bare for å vite at det gikk bra 🙂 Folk er forskjellig. For oss er det fint å kunne være ute og kose seg i ny og ne, uten å måtte tenke på de hjemme. Anonymkode: cf7d7...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #58 Del Skrevet 3. juli 2020 4 timer siden, Alterego666 skrev: Det er ikke alltid det er praktisk. Jeg har venner som bor et godt stykke unna. Jeg forlater ikke festen tidlig for å kunne komme hjem med kollektivtransport, da avtaler jeg å ligge over. Hva er egentlig Problemet med å ligge over hos venner? Hva er det som ikke gjør det voksent? Fordi de fleste voksne har forpliktelser og livssituasjoner, som ikke kan settes på pause for en hel "fyllehelg", slik de kunne i sine single dager. Når kona har vært hjemme alene hele dagen og natten med en 4-åring og en baby, så er det jammen for mye å forlange at jeg skal komme ruslende hjem utpå dagen, og kanskje i så dårlig form at jeg ikke kan gjøre min del av oppgavene i hjemmet. Det er i hvert fall derfor jeg ikke lengre overnatter hos andre - jeg vil hjem for å ta meg av familien min. Så får man heller planlegge lengre turer med overnatting, slik at partneren er klar for det. Anonymkode: 7bb24...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #59 Del Skrevet 3. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da får de skylde seg selv. Når man er voksen så får man ta ansvar for seg å sette grenser forselv og ikke la seg bli utnytta eller som du mener at man tilbyr seg å bli utnytta. Merkelig at 1-2 ganger i året skal kalles å utnytte noen egentlig. Dra hjem etter fest, låne en seng og gjerne dra da man har stått opp. Er det vasking av sengetøy som er problemet her? Anonymkode: 975e3...ddc Ja, det er jo nettopp derfor jeg mener at dette er sjeldnere kost blant voksne mennesker. Det er fordi voksne mennesker tør å si fra, og dermed kipper kjipe mennesker ut av livene sine i større grad når de er voksne. 1-2 ganger i året er mer enn nok dersom dette gjelder mange nok som vil overnatte. Om man i det minste hadde gjort opp for seg, men her i tråden går det jo tydelig frem at det er for å spare penger. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #60 Del Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de fleste voksne har forpliktelser og livssituasjoner, som ikke kan settes på pause for en hel "fyllehelg", slik de kunne i sine single dager. Når kona har vært hjemme alene hele dagen og natten med en 4-åring og en baby, så er det jammen for mye å forlange at jeg skal komme ruslende hjem utpå dagen, og kanskje i så dårlig form at jeg ikke kan gjøre min del av oppgavene i hjemmet. Det er i hvert fall derfor jeg ikke lengre overnatter hos andre - jeg vil hjem for å ta meg av familien min. Så får man heller planlegge lengre turer med overnatting, slik at partneren er klar for det. Anonymkode: 7bb24...348 Akkurat. Anonymkode: 3e155...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå