Gå til innhold

Hvor mye tid bruker dere på husarbeid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye tid bruker dere på husarbeid? Hva blir gjort hvor ofte? 

Aner ikke hva som er normalt, men har en hund som røyter en del pluss et relativt stort hus så føler jeg bruker mer tid enn normalt til tross for at jeg kun får gjort det nødvendige i hverdagen (fjerne hundehår fra gulv (har robotstøvsuger som hjelper en del), vaske etter matlaging, oppvaskmaskin og klessvask/bretting..)går fort en time og to hver dag, uten at det blir gjort noe "ekstra"..

Anonymkode: 8e383...696

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor alene I lite hus. 20 minutter hver dag. Vasker hele huset og vasker klær på søndager, så på ukedagene er det bare småting som oppvasken og legge på plass ting etter jeg har brukt dem. 

Anonymkode: c22b0...94f

AnonymBruker
Skrevet

Robotstøvsugeren går annenhver dag. Prøver å tørke litt støv mens den holder på, fra lister og steder den ikke kommer til. 

Badet vaskes en gang i uka, men burde nok vært tatt hver 5. dag. Bruker ca 20 min på det hvis jeg ikke vasker gulvet.

Kjøkkenoverflatene vaskes hver dag, stort sett om morgenen og etter middag. Bruker nok 15-20 min på å rydde kjøkkenet hver dag, utenom oppvaskmaskinen (den går annenhver dag). 

Smårydder også litt hver dag, kanskje 10-15 min. 

Klesvask er 1 gang i uka, med 2-3 maskiner. Tørketromler sengetøy og håndklær + undertøy. Bruker vel 1,5 time totalt på dette.

Anonymkode: 9c59b...a3c

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Har svært hus og gjør alt selv, to voksne og to tenåringer annenhver uke. 

Tja, kanskje en halvtime pr dag. Blir noen skippertak innimellom, men jeg har definitivt ikke støv på hjernen. Prioriterer rent kjøkken og liker å få unna skittentøy. 

Gulvvask og støvtørking tar jeg ikke så veldig nøye. Bad er også greit å ta skikkelig, men jeg finnes ikke hysterisk på noe, bortsett fra rene kjøkkenbenker. 

Skrevet (endret)

En time om dagen er nok et minimalt estimat. Sikkert nærmere to timer på de fleste dager. Da ligger mye av arbeidet i å få kjøkkenet på stell etter måltider, rydde leker etter barna, vaske/brette klær, vaske toalettet osv. Bruker også mye tid på ting som matpakker, pakke sekker osv. Føler jeg går rundt som en arbeidsmaur og holder på med noe hele tiden. Gulv støvsuger vi 1-2 ganger i uka, og vasker dem altfor sjeldent. Støv tørker jeg et par ganger i måneden, eller når vi får besøk. Det viktigste for meg er å ha et rent og ryddig kjøkken, da vi tilbringer mye tid der. 

Endret av Huset
AnonymBruker
Skrevet

Har katt som røyter mye, så robotstøvsugeren går 2-3 ganger i uka i stua. Det gjør at støvet generelt i huset blir mindre. Støvsuger resten av huset annenhver uke. Vasker gulvene en gang i kvartalet (vi er bare to voksne).

Toalettet vasker jeg grundig hver uke, og vasker over kjøkkenbenk og servanter nesten daglig. Klær vasker vi en gang i uka. 

Vi rydder etter oss hver kveld før vi legger oss, så det alltid er ryddig på morgenen. Bruker kanskje 10-15 min daglig på vasking og rydding, og 1-2 timer når vi tar hele huset fra topp til bunn. 

Anonymkode: 71295...b7b

Skrevet

+/- en halvtime på det som gjøres daglig. Vi er to personer og en langhåret hund i et hus på rundt 180 kvadrat.

Skrevet

Det er alltid ryddig, men føler ikke det er noe jeg bruker tid på (utenom etter matlaging). Vasker klær en dag i helgen 3-6 maskiner, og støvsuger hele huset (inkl støvtørking og vask av bad) en dag i helgen. Husrengjøringen tar nok 3 timer, og da gjør jeg ikke mer enn det som er absolutt nødvendig. 

Vindusvask og vask av utvendig tak er kanskje en gang i kvartalet. Og hagen er et evigvarende prosjekt fra april - september. Men det er jo ikke direkte husarbeid;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene og har liten lettstelt leilighet. Bruker neppe mer enn 15-20 minutter daglig (kaste søppel,sette inn i oppvaskmaskin, tørke over kjøkkenbenk/ bord, toalett og håndvask). En gang i uka bruker jeg vel kanskje halvannen time på støvtørk/ støvsuging, moppe over gulv, ta ut av oppvaskmaskin, og klesvask. Vinduer vasker jeg to ganger i året (bor høyt til værs så de blir ikke så møkkete).  Jeg har ikke så mye ting og tang og alt legges bestandig der det skal være, så jeg har det aldri rotete 😊 (jeg brukte mye mer tid når jeg hadde hjemmeboende barn og samboer, spesielt på smårydding)  

Anonymkode: b6acb...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Vil tippe 1,5 time om dagen i snitt, ikke medberegnet matlaging. Fordelt mellom to voksne, det er også to barnehagebarn i husholdningen som involveres så mye som mulig. 

Anonymkode: 7c443...6da

Skrevet

En halvtime i uka hver.

Skrevet

Opp mot 2 timer hver dag, liker å ha det rent og ryddig. Har 3 små barn og en ikke fult så ryddig mann

Skrevet

Vi har stort hus over tre etasjer, nesten 200 m2, to katter, ett barn og to voksne. Jeg bruker ca 30 min daglig på å holde det rent og ryddig (lett støvsuging i hovedetasje og vasking på kjøkkenet) fra dag til dag, og så har jeg grundig vask av hele huset hver tirsdag og fredag. Vasker klær i helgene. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Holder på konstant. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro ca 1 time hver dag i snitt, fordelt likt på min mann og meg selv. To voksne og to barnehagebarn, 120 kvadratmeter. Har robotstøvsuger som går en eller to ganger hver dag, men vi må jo rydde opp litt før den kan kjøres. 

Anonymkode: 678ad...a25

AnonymBruker
Skrevet

Har stort hus, vi er to voksne som bor her, samt en hund og to katter. Bruker vel en time eller to hver dag, med litt ekstra innimellom. Har ikke faste vaskedager pga turnusjobbing. Så blir litt skippertak innimellom når det passer seg. 

Anonymkode: ea67b...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn på 3 og 4 år. Det går mye tid på kjøkkenet, vasking, matpakkelaging og istandgjøring av mat. Vask av klær gjøres nesten daglig og da også bretting, henge opp, legge på plass, mye møkkette klær fra barnehagen. Mye tid til rydding av leker her og der. Støvsuger ofte, kanskje ett par ganger om dagen. Når det er fint vær er det ekstreme mengder med sand som blir dratt inn. Enda jeg kler av barna med en gang de kommer innenfor dørterskelen og de blir dusja. Ellers blir det møkkette på stuebord, vinduer barna når opp til. De vaskes sikkert flere ganger i uka også. 

Det går sikkert en times tid hver dag. 

Anonymkode: 337c5...607

AnonymBruker
Skrevet

Rydder, vasker klær, tømmer oppvaskmaskin og støvsuger daglig - annenhver dag. 
En gang i uken tar jeg husvasken; vasker bad, bytter sengetøy, tørker støv, vasker gulv. Bruker vel ca to timer.

Tre etasjers rekkehus :) 

Anonymkode: 1d6ac...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...