AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Holder du deg unna de med mistenkt covid-19, cellegift, utagerende pasienter..? La meg høre😄 Anonymkode: fe5a9...9c8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Holder meg unna mistenkt covid, utagerende pasienter, diverse smittepasienter, noen pasientgrupper og sykdommer. Jobber heller ikke nattevakter nå. Anonymkode: 0b77d...1bc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Fødte for et par måneder siden. Da jeg var i arbeid holdt jeg meg unna utagerende pasienter, det tenker jeg er en selvfølge selvom noen av mine kollegaer ikke var helt enige. Men jeg nektet, tok ikke sjansen på og utsette fosteret for noe slikt. Hadde heldigvis full støtte fra leder. Ellers fikk jeg "fritak" fra smittepasienter. Vet ikke om det er lovfestet at man skal det, men gravide har jo nedsatt imunnforsvar og kan gjerne ikke ta alle medisiner ved eventuell sykdom. Anonymkode: 8453e...e29
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Jobber i en psykiatrisk bolig, og holdt meg unna pasienter i dårlig humør 😅 Altså vi kjenner pasientene våre godt for de har bodd der lenge, og jeg slapp å ha ansvar for dem vi visste kunne utagere på den vakta pga dårlig humør eller triggerfaktorer som hadde skjedd. Anonymkode: 82f2a...d9c
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Hadde jeg jobbet i somatikk hadde jeg holdt meg unna cellegift, er ikke det standard prosedyre? Husker da jeg i praksis skulle blande cellegift, da tok kontakten min meg inn på et annet rom først og spurte om jeg var gravid - for da kunne jeg ikke være med 🤷🏽♀️ Kanskje hun bare var veldig forsiktig, men jeg fikk inntrykk av at det var standard der. Iflg NSF har også gravide sykepleiere rett til å slippe unna covid19 pas, siden man ikke vet senvirkningene en evt smitte kan ha på fosteret. Anonymkode: 82f2a...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå