Gå til innhold

Sint og gråtende snart 4-åring.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun blir 4 i starten av okt. 

Er så mye rasende for tiden og gråter av alt. Virker ofte som hun bare gråter fordi hun er rasende. Vil som oftest ikke si hva problemet er.... sier" ikke snakk til meg" eller "jeg vil være alene " ofte. Får oftest utav henne etterpå hva problemet var, veldig små ting som kan utløse det, feks klarer ikke å ta på sokkene. Sier ofte at hun ikke får til ting, og kan nekte å ta på jakken fordi hun ikke får det til.

Men skifter over til sitt vanlige jeg på 3 sek! Men går fort noen timer av dagen til å være rasende....

Ingen nye ting eller personer i livet hennes.

Er dette vanlig for alderen? 

Anonymkode: 1ae69...f62

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja 😌 Helt vanlig. Har min egen kruttønne av en fireåring og en tidligere krøttønne på åtte. Datteren din vil få til ting selv, men disse tingene er vanskelige å mestre og det er frustrerende å ikke alltid få det til. Og hun er i en alder hvor hun begynner å se framover, ha forventninger og forestillinger om hvordan hun ser for seg at ting skal være. Og om virkeligheten ikke matcher det - bæng! Husk at i hennes verden er «de små tingene» store ting: Feil farge på tallerkenen! Vanskelige sko. Ikke riktig melk... Alt du kan gjøre er å støtte henne og «være med henne»: trøste/anerkjenne når hun har det ugreit, og sette grenser såklart og si at nei, mamma kjører ikke på butikken nå for å kjøpe ny melk før barnehagen og å glede deg sammen med henne når hun mestrer noe 😄

Anonymkode: f1096...569

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig kjent ut! Har ingen tips, prøver å være rolig og tålmodig men noen ganger renner det over for mor også🤷🏻‍♀️ Tror dette er veldig normalt i denne aldersgruppen. 

Anonymkode: 75da6...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...