AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 På grunn av hundre oppvåkninger per natt på grunn av mistet smokk så ønsker vi å slutte med smokk. Baby er 7 mnd og det er flere mnd siden han sovnet uten smokk. Er det noen som har tips? Erfaringer? Har vurdert å la henne bli døsig med smokk men ta den ut rett før hun sovner - og etterhvert ta den ut tidligere og tidligere. Noen som har prøvd dette? Evt andre ting? Anonymkode: d31bc...3af
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På grunn av hundre oppvåkninger per natt på grunn av mistet smokk så ønsker vi å slutte med smokk. Baby er 7 mnd og det er flere mnd siden han sovnet uten smokk. Er det noen som har tips? Erfaringer? Har vurdert å la henne bli døsig med smokk men ta den ut rett før hun sovner - og etterhvert ta den ut tidligere og tidligere. Noen som har prøvd dette? Evt andre ting? Anonymkode: d31bc...3af Har ikke prøvd selv, da min endelig har lært seg å plukke opp smokken litt selv også (9mnd😅) men vet om andre som har gjort det. Prøvde først ganske tidlig (rundt 7-8mnd), og da gikk det sånn halvveis. De endte med å gi den en stund til. Men fikk den kun ved soving da. Også begynte de med bamse/kos i stedet og kuttet ut smokken. Var vel da rett rundt året kanskje. Litt under.. har barnet en bamse/ kos evt da? Anonymkode: f85e8...f7c
iansak Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Føler denne da jeg ønsker det samme. Tenker samme taktikk
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 10 minutter siden, iansak skrev: Føler denne da jeg ønsker det samme. Tenker samme taktikk Jeg prøvde i dag, og det fungerte dårlig😬 Prøvde først å legge henne uten smokk. Gikk ikke (jeg tåler ikke gråt da, så prøvde ikke særlig lenge). Forsøkte å ta den ut når hun så og si hadde sovnet - men da begynte hun å sutre og kvikne til. Prøvde igjen å ta den ut da hun hadde sovnet helt - våknet og begynte å sutre igjen. Jeg aner faktisk ikke hvordan vi evt skal gå frem for å få dette til. Følte det var så håpløst i dag at jeg vet ikke om det er verdt å prøve flere kvelder. tror jeg skal forsøke litt til å legge henne uten, kanskje hun plutselig sovner slik en dag, men jeg kryper til korset med en gang det blir grining. Hun sovner innen 1 min i det jeg tar i smokken, og tror hun har gode assosiasjoner til legging. Ønsker ikke å ødelegge dette og ja, som nevnt så fikser jeg ikke gråting. Neste steg på vår tiltaksplan er sprinkelbeskytter og selvlysende smokker... samt å flytte henne inn til oss igjen helt til hun klarer å finne smokk og sette de inn selv. Synes dette er helt umulig og finner så lite info eller erfaringsutveksling om det... derfor opprettet jeg denne tråden i håååp om at andre har vært innom liknende🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Anonymkode: d31bc...3af 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Hver gang vi har sluttet med noe, så har vi gjort noe nytt eller sovet et annet sted. Sluttet f.eks med flaske da vi kom hjem etter å ha vært borte i to uker. Men da var vår litt større.. Vi har alltid hatt selvlysende smokk for å unngå det der i så stor grad. Litt har det jo vært uansett. Anonymkode: 6f0e1...863 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver gang vi har sluttet med noe, så har vi gjort noe nytt eller sovet et annet sted. Sluttet f.eks med flaske da vi kom hjem etter å ha vært borte i to uker. Men da var vår litt større.. Vi har alltid hatt selvlysende smokk for å unngå det der i så stor grad. Litt har det jo vært uansett. Anonymkode: 6f0e1...863 Hvor gammel var baby da hun/han klarte å få tak i smokk selv da? Er han/hun avhengig av å sovne med smokk? Helt forberedt på at jeg ikke får eliminert alle oppvåkninger som krever smokk, men i natt var jeg oppe 10 ganger. Hvis jeg kan få det ned til 5 er jeg stråååålende fornøyd Anonymkode: d31bc...3af
mammahjarte Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 Her tok eg den bare vekk når ho var 10 månader. La alle i ei skål, inn i skapet. Her gjekk det kjempefint. Litt praktisk at det var tenner på vei, ho likte gnage på biteleiker men ikkje sove med smokk (trykk på ømme områder). Ho sover bedre utan smokk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Oi, dette var litt festlig å lese, fordi jeg har hele to venninner som endelig fikk barna sine til å TA smokk ved hhv 8 og 10 mnd 😆 Anonymkode: 35464...21b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, mammahjarte skrev: Her tok eg den bare vekk når ho var 10 månader. La alle i ei skål, inn i skapet. Her gjekk det kjempefint. Litt praktisk at det var tenner på vei, ho likte gnage på biteleiker men ikkje sove med smokk (trykk på ømme områder). Ho sover bedre utan smokk. Var hun tidligere avhengig av å sovne med smokk, før tenner og sånt? 😬 Haha for en nøtt dette skulle være for oss, vi jobbet sååå hardt for at hun skulle ta smokken in the first place Anonymkode: d31bc...3af
mammahjarte Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Var hun tidligere avhengig av å sovne med smokk, før tenner og sånt? 😬 Haha for en nøtt dette skulle være for oss, vi jobbet sååå hardt for at hun skulle ta smokken in the first place Anonymkode: d31bc...3af Ja ho tok smokk når ho ble 4m. Våkna konstant når den datt ut om natta. Men ho sovna med ein gong ho fekk den tilbake. Vi kunne nok brukt smokk lengre menn eg kjenner ein tannlege som har skremt meg xD (det går sikkert heilt fint).
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, mammahjarte skrev: Ja ho tok smokk når ho ble 4m. Våkna konstant når den datt ut om natta. Men ho sovna med ein gong ho fekk den tilbake. Vi kunne nok brukt smokk lengre menn eg kjenner ein tannlege som har skremt meg xD (det går sikkert heilt fint). .. og likevel var det null protester da den plutselig forsvant?? Wow! Prøvde som så vidt nevnt tidligere å legge uten smokk her, men det fungerte dårlig😅 Kanskje hun er for liten, jeg vet ikke... Anonymkode: d31bc...3af
mammahjarte Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: .. og likevel var det null protester da den plutselig forsvant?? Wow! Prøvde som så vidt nevnt tidligere å legge uten smokk her, men det fungerte dårlig😅 Kanskje hun er for liten, jeg vet ikke... Anonymkode: d31bc...3af Litt småklaging i starten, men gjekk over på tredje dagen. Trur kampen er verre når barna er 2 + (veldig individuelt da).
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 Jeg hadde beholdt smokken og holdt ut til hun kan sette den inn igjen selv. Det er så mange perioder fremover hvor smokk er gull verdt. Og når hun sovner så raskt med smokken, why change a winning team. Min sluttet med smokk ved 2,5 år. Kunne da forklare tydelig hvorfor og hva. Gikk strålende. Spurte etter den første kvelden og da forklarte vi hvor den var. Leverte den i smokkeskogen. Så det kan gå helt fint å avvenne store barn og Anonymkode: a4f27...531
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde beholdt smokken og holdt ut til hun kan sette den inn igjen selv. Det er så mange perioder fremover hvor smokk er gull verdt. Og når hun sovner så raskt med smokken, why change a winning team. Min sluttet med smokk ved 2,5 år. Kunne da forklare tydelig hvorfor og hva. Gikk strålende. Spurte etter den første kvelden og da forklarte vi hvor den var. Leverte den i smokkeskogen. Så det kan gå helt fint å avvenne store barn og Anonymkode: a4f27...531 Når klarte din å sette i smokken selv da?😃 Ser absolutt ikke mørkt på den eventuelle kampen som kommer senere, hvis vi beholder smokken (som vi helt sikkert kommer til å gjøre siden jeg ikke takler en eventuell avvenning hehe). Det er bare disse hyppige oppvåkningene som er litt slitsomme for øyeblikket. Men som med alt: det er jo barE en fase...😬😬😬 Anonymkode: d31bc...3af
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #15 Skrevet 4. juli 2020 På 3.7.2020 den 21.49, AnonymBruker skrev: Når klarte din å sette i smokken selv da?😃 Ser absolutt ikke mørkt på den eventuelle kampen som kommer senere, hvis vi beholder smokken (som vi helt sikkert kommer til å gjøre siden jeg ikke takler en eventuell avvenning hehe). Det er bare disse hyppige oppvåkningene som er litt slitsomme for øyeblikket. Men som med alt: det er jo barE en fase...😬😬😬 Anonymkode: d31bc...3af Ikke meg du spør, men min er 9mnd nå og han tar smokken inn selv i 90% av tilfellene nå. Han har gjort det i 1-2 mnd allerede. Og natt-smokker som er lette å se, er gull verdt. Jeg har løpt opp for å gi smokk (da jeg ser på babycall når den er borte...) også har han den i kjeften når jeg kommer opp 😂 Anonymkode: f85e8...f7c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #16 Skrevet 5. juli 2020 On 7/3/2020 at 9:49 PM, AnonymBruker said: Når klarte din å sette i smokken selv da?😃 Ser absolutt ikke mørkt på den eventuelle kampen som kommer senere, hvis vi beholder smokken (som vi helt sikkert kommer til å gjøre siden jeg ikke takler en eventuell avvenning hehe). Det er bare disse hyppige oppvåkningene som er litt slitsomme for øyeblikket. Men som med alt: det er jo barE en fase...😬😬😬 Anonymkode: d31bc...3af Husker dessverre ikke, da det er flere år siden . Skulle ønske min sovnet med å bare gi smokk på natta, men frem til 1 år måtte jeg amme i søvn igjen. Og når vi sluttet med nattamming var det litt verre å få han til å sove 😅 Anonymkode: a4f27...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå