Gå til innhold

Bursdagsfeiring, 50-årsdag, begrensning pga korona, hvordan informere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er fire dager mellom jubilantene, som feirer sammen «100-årsdag». Men grunnet begrensninger i antall gjester pga. Korona så blir det ikke så mange som man kunne tenkt seg.

Personer, venner eller slekt, hvor ikke man kjenner begge veldig godt inviteres uten følge. F.eks søskenbarn, da inviteres kun søskenbarnet og ikke kona/mannen, som hovedregel.

Men i invitasjonen, så mener den ene at det holder å kun skrive noe sånt som «pga. begrensninger inviteres du uten følge». Mens andre mener det bør spesifiseres at det er «pga. korona-situasjonen« eller «i disse korona-tider», for det kan jo tenkes at enkelte ikke vil skjønne hvorfor de ikke ble invitert når det står så vagt og uten at Korona er nevnt.

Tanker om dette?

Anonymkode: d79b8...de3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere et type arrangement hvor det er tillatt med maks 20 eller maks 200? Hvis det er maks 20, forstår jeg begrensningen, samtidig som jeg syns det er sært å måtte skrive det i det hele tatt (er invitasjonen til begge, står begges navn på, evnt x +1). Hvis dere tenker arrangement med inntil 200, tenker jeg dere bør invitere færre. 

Anonymkode: 341cd...8a3

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere et type arrangement hvor det er tillatt med maks 20 eller maks 200? Hvis det er maks 20, forstår jeg begrensningen, samtidig som jeg syns det er sært å måtte skrive det i det hele tatt (er invitasjonen til begge, står begges navn på, evnt x +1). Hvis dere tenker arrangement med inntil 200, tenker jeg dere bør invitere færre. 

Anonymkode: 341cd...8a3

Det blir 50.

AnonymBruker
Skrevet

Lokalet skaper denne begrensningen, så er jo ikke korona, men er f.eks noen gjester i 80- og 90-årene i familien som er skeptisk til for stort antall.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lokalet skaper denne begrensningen, så er jo ikke korona, men er f.eks noen gjester i 80- og 90-årene i familien som er skeptisk til for stort antall.

Så at dere ikke skal be med følge skyldes egentlig ikke korona, men pga lokalene? Hvorfor da skrive noe om korona i innbydelsen?

Anonymkode: ef965...c36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så at dere ikke skal be med følge skyldes egentlig ikke korona, men pga lokalene? Hvorfor da skrive noe om korona i innbydelsen?

Anonymkode: ef965...c36

Fordi mange eldre ikke tenker på corona smitte og tar ikke spesielle forhåndsregler.

Anonymkode: 9b39a...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Som en følge av Korona-situasjonen er det begrensninger på antall gjester og derfor inviteres du uten følge.

Anonymkode: 90997...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...