Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk i dag svar på inntak på VGS og jeg kom inn på mitt 5.valg. Har takket ja til plassen, samtidig som jeg har takket ja til venteliste på de fire skolene ovenfor. En av studiene jeg har veldig lyst til å komme inn på, står jeg per nå som nr 41 på venteliste. Er det noen som har erfaring fra venteliste på VGS og om det er noe håp om å komme inn? Er uansett motivert for å gjøre mitt beste selv om jeg kom inn på yrkesfag istedenfor studie, da jeg kan ta påbygg siste år og få studiekompetanse. Målet er utdanning på universitet. Et skoleår med mye innleggelser på sykehus pluss Corona har gjort at karakterene i år ikke ble som de skulle...

Anonymkode: acedb...557

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så rart...trodde bare man hadde tre valg på vigo, og at svar kom i midten av juli? Hvor bor du?

Anonymkode: 84816...e24

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart...trodde bare man hadde tre valg på vigo, og at svar kom i midten av juli? Hvor bor du?

Anonymkode: 84816...e24

Ja, vi har tre valg, men på de tre valgene kan man velge tre skoler. Altså til sammen 9 skoler. Jeg valgte studie, helse og oppvekst og idrett. Bor på Vestlandet 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Etter 2.inntaket er jeg nå på 10.plass på venteliste på den skolen jeg ønsker mest. Når kan man begynne å ringe skolen for å «mase»?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 2.inntaket er jeg nå på 10.plass på venteliste på den skolen jeg ønsker mest. Når kan man begynne å ringe skolen for å «mase»?

Du får vel beskjed uansett, og plassene tildeles vel etter rekkefølge? Så hvordan vil det hjelpe med "masing"? 

Anonymkode: ed7fb...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ringer de som som på venteliste i riktig rekkefølge etterhvert som det blir ledig. Kan fort gå noen uker inn i skoleåret før sistemann blir tilbudt plass. Er ikke vits i å ringe dem, de har en liste å følge. Kan godt hende at du som nr. 10 på listen blir ringt til etter skolen har begynt da det alltid er noen som ikke møter opp eller har fått plass et annet sted

Anonymkode: 01ab7...5e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.7.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev:

De ringer de som som på venteliste i riktig rekkefølge etterhvert som det blir ledig. Kan fort gå noen uker inn i skoleåret før sistemann blir tilbudt plass. Er ikke vits i å ringe dem, de har en liste å følge. Kan godt hende at du som nr. 10 på listen blir ringt til etter skolen har begynt da det alltid er noen som ikke møter opp eller har fått plass et annet sted

Ok, det var sånn jeg tenkte. Var mest for å tilfredsstille iveren til å komme inn der jeg ønsker. Da er det bare å vente og se om jeg får ønsket oppfylt. Hadde håpet det var noen som hadde erfaring med venteliste i min gate som hadde positive erfaringer :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har ventelista blitt oppdatert. Gikk fra 4. til 3. plass

Anonymkode: ea8cb...608

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har ventelista blitt oppdatert. Gikk fra 4. til 3. plass

Beklager, skrev på feil...

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å være ivrig, om dem hadde fikset deg høyere opp på listene så hadde systemet vært korrupt! Det er systemer på slikt og man må vente.

Anonymkode: ab941...c02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på 34 plass på venteliste, kom inn en uke etter skolestart. Dette var påbygg da..

Anonymkode: 5b512...ef4

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det var sånn jeg tenkte. Var mest for å tilfredsstille iveren til å komme inn der jeg ønsker. Da er det bare å vente og se om jeg får ønsket oppfylt. Hadde håpet det var noen som hadde erfaring med venteliste i min gate som hadde positive erfaringer :)

Hvis det er en stor klasse så vil jeg si det er stor sjanse for å komme inn. Som sagt dropper mange ut/møter ikke opp den første uka og dermed mister plassen sin. Siste året mitt på vgs hvor jeg gikk påbygg kom jeg inn på andrevalget og var nr. 15 på lista til førstevalget. Ble ringt etter av førstevalget mitt 3 dager inn i skoleåret, men takket nei da jeg allerede trivdes så godt på den nye skolen så det er absolutt håp for deg. Du kan eventuelt ringe 2 uker inn i skoleåret å høre dersom du ennå ikke har blitt tilbudt plass for da er det på grensen til at de slutter å prøve å fylle opp. Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Intensjonen min var altså ikke å snike i noe kø, men før å sjekke om jeg rykker frem i køen eller om det står bom stille. Tror det er 2-3 klasser på studie der jeg skal gå, men hvor mange det er i klassen vet jeg ikke. Kan ikke annet enn å håpe så hardt jeg kan. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er så spent. Første skoledag på mandag og det er fra tirsdag ettersom jeg forstår at de begynner å etterfylle dersom det blir ledig. 10.plass på venteliste er så utrolig langt unna. 😩

Skrevet

Noen som har kommet inn etter skolestart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...