Gå til innhold

Ikke bagatelliser Corona hos unge mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å ikke glemme senskader som vil oppstå av korona. Det er ikke bare snakk om dødsfall her. Nok en grunn til å ta dette på alvor. 

Anonymkode: 644d0...ed6

Senskader kan man få av mange sykdommer. Influensa er ikke noe snillere for de som rammes hardt

Anonymkode: 5cc61...e8c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Senskader kan man få av mange sykdommer. Influensa er ikke noe snillere for de som rammes hardt

Hva er det med denne manien for å sammenligne med influensa? Hvordan påvirker det forekomsten av senskader etter covid19, at det også er andre sykdommer som gir senskader?! Det er finnes utallige sykdommer og ulykker som kan gi senskader, men det har da null relevans for det vi snakker om her. Slutt med whataboutism og si noe om det som faktisk er temaet: Senskader etter covid-19

Anonymkode: b2555...1fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med denne manien for å sammenligne med influensa? Hvordan påvirker det forekomsten av senskader etter covid19, at det også er andre sykdommer som gir senskader?! Det er finnes utallige sykdommer og ulykker som kan gi senskader, men det har da null relevans for det vi snakker om her. Slutt med whataboutism og si noe om det som faktisk er temaet: Senskader etter covid-19

Det er relevant fordi vi stenger ikke ned samfunnet fordi noen ytterst få kan risikere å få senskader av feks influensa. 

De som er aller mest redde for korona, har mistet fullstendig gangsynet for å se hvilke enorme konsekvenser det å stenge er samfunn har. Tap av inntekter, arbeidsledighet, psykiske problemer, nedstengt tilbud for andre sykdommer og plager osv osv. 

Håndteringen av koronaen har påvirket HELE den norske befolkningen. Da blir det helt uforståelig for meg at man forsvarer det med at noen ytterst få muligens vil få enkelte senskader. 

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relevant fordi vi stenger ikke ned samfunnet fordi noen ytterst få kan risikere å få senskader av feks influensa. 

De som er aller mest redde for korona, har mistet fullstendig gangsynet for å se hvilke enorme konsekvenser det å stenge er samfunn har. Tap av inntekter, arbeidsledighet, psykiske problemer, nedstengt tilbud for andre sykdommer og plager osv osv. 

Håndteringen av koronaen har påvirket HELE den norske befolkningen. Da blir det helt uforståelig for meg at man forsvarer det med at noen ytterst få muligens vil få enkelte senskader. 

Spent på hvordan befolkningen i dag hadde taklet aktiv krigføring i Norge...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stenge ned hele samfunnet for å unngå senskader. Nå overdriver du så mye at det blir stråmannsargumentasjon. Det er da virkelig ikke det vi sier. Jeg sier bare at viruset er uberegnelig og vi bør holde oss informert og ha litt respekt for at det kan være alvorlig. Det betyr vask hendene, hold avstand og vær hjemme hvis du er syk.

Den store nedstengingen vi hadde i vår var ikke for senskadene. Det var for å hindre at helsevesenet bryter sammen. Det vet du vel?

• Liker 2
Skrevet

I vinter døde 2 ungdommer av vanlig influensa.

https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa

Dersom de hadde dødd av Korona kan du være sikker på at det hadde vært krigsoverskriftet i landets aviser. Hadde antagelig blitt portforbud i ett år. Men det var jo influensa de døde av....pust ut ingen fare.....Det jeg lurer på er hvorfor korona dødsfall teller så mye mer enn andre dødsfall? News flash: I et samfunn så dør folk

For de som er bekymret for dødsfall:

Pga tiltakene så dør det færre enn vanlig i Norge pr.nå. Det medfører at begravelsesbyråene får Koronastøtte, som andre næringer som blir påvirket av koronatiltakene

https://e24.no/naeringsliv/i/6jL37e/begravelsesbyraaer-henter-coronastoette-alt-stoppet-opp-ogsaa-virusene

Men vi kan jo puste ut. For dere hysterikere: Det er stor sannsynlighet for at det blir et sesongvirus (pga det smitter mange og de fleste blir ikke spesielt syke)

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eff1fbc0b0a210011831d57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

I vinter døde 2 ungdommer av vanlig influensa.

Whaat? Det har jeg ikke fått med meg! (Ironi; det blir trukket fram i hver eneste tråd her inne)

4 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Pga tiltakene så dør det færre enn vanlig i Norge pr.nå.

Så bra! Død bør ikke være noe mål for noen.

5 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Det er stor sannsynlighet for at det blir et sesongvirus .

Det er en persons mening som du velger å fronte for å få fram et poeng.

Anonymkode: 38840...3ab

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Whaat? Det har jeg ikke fått med meg! (Ironi; det blir trukket fram i hver eneste tråd her inne)

Så bra! Død bør ikke være noe mål for noen.

Det er en persons mening som du velger å fronte for å få fram et poeng.

Anonymkode: 38840...3ab

En persons mening?

-   Det er forskjell på en random person på gata og:

-    Overlege Are Stuwits i FHI

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stenge ned hele samfunnet for å unngå senskader. Nå overdriver du så mye at det blir stråmannsargumentasjon. Det er da virkelig ikke det vi sier. Jeg sier bare at viruset er uberegnelig og vi bør holde oss informert og ha litt respekt for at det kan være alvorlig. Det betyr vask hendene, hold avstand og vær hjemme hvis du er syk.

Den store nedstengingen vi hadde i vår var ikke for senskadene. Det var for å hindre at helsevesenet bryter sammen. Det vet du vel?

Det stemmer at mange av tiltakene som ble satt i verk, først og fremst skulle avverge overbelastning på sykehusene. Vi ser imidlertid at svært mange smittede får alvorlige senskader, og nedstengningen burde derfor ha som mål å utrydde smitten. Dette vil kreve langt strengere og langvarige tiltak, gjerne et strengt portforbud i flere år. Selv om smitten er beskjeden nå, bør derfor omfattende nedstengning straks settes i verk.

Anonymkode: b5f82...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen forskning som tyder på at covid-19 gir senskader i noen særlig grad, utover det man vanligvis får av f.eks. respiratorbehandling.

Anonymkode: ac6df...712

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det finnes ingen forskning som tyder på at covid-19 gir senskader i noen særlig grad, utover det man vanligvis får av f.eks. respiratorbehandling.

Anonymkode: ac6df...712

Jo, det gjør det. Siden du ser ut til å mene at du har total oversikt over forskningen som gjøres regner jeg med at du lett finner den selv.

Anonymkode: e5e4d...c3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Verden herjes av en " livsfarlig " sykdom. Så farlig at folk først skjønner at de har sykdommen hvis de testes for den, og folk er hysterisk redd for den...

Anonymkode: fc645...c29

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verden herjes av en " livsfarlig " sykdom. Så farlig at folk først skjønner at de har sykdommen hvis de testes for den, og folk er hysterisk redd for den...

Nei, man merker det vel ikke om man er død.

Anonymkode: b5f82...7d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes sikkert du er en spesielt våken fritenker når du kommer med sånt? Problemet med å bruke hersketeknikker ( at «de andre» er hysterikere) bidrar imidlertid bare til å svekke ditt eget budskap. Er det alt du har si tenker jeg da - ikke noe med substans, bare dissing og nedlatende merkelapper på andre

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du synes sikkert du er en spesielt våken fritenker når du kommer med sånt? Problemet med å bruke hersketeknikker ( at «de andre» er hysterikere) bidrar imidlertid bare til å svekke ditt eget budskap. Er det alt du har si tenker jeg da - ikke noe med substans, bare dissing og nedlatende merkelapper på andre

Ja, jeg er både våken og smart som ikke følger saueflokken.

Myndighetenes reaksjon på viruset er kun for å prøve å omforme hele samfunnet. Ikke fordi viruset er spesielt farlig for folk flest.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er både våken og smart som ikke følger saueflokken.

Myndighetenes reaksjon på viruset er kun for å prøve å omforme hele samfunnet. Ikke fordi viruset er spesielt farlig for folk flest.

Legg deg ned på et mørkt rom og slapp av. Helt ærlig.

Anonymkode: 62b0c...025

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent, om ikke så lenge kommer det mer info om "The Great Reset" som mange av verdens rikeste og inflytelsesrike mennesker og selskaper støtter opp om. Disse har også forgreninger til FN.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare vent, om ikke så lenge kommer det mer info om "The Great Reset" som mange av verdens rikeste og inflytelsesrike mennesker og selskaper støtter opp om. Disse har også forgreninger til FN.

IMF (International Monetary Fund) er også med på planen "The Great Reset".

• Liker 1
Skrevet
På 3.7.2020 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Skrev det ikke for å skremme, kun faktaopplysninger. 

Ts

Anonymkode: 3a4b6...b32

Så du tror ikke folk har fått det med seg via nyhetene eller avisa? 

• Opprett ny...