Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan forklare litt hva som skjer på denne kontrollen? Hvis denne er på dag 9 etter termin kan man bli satt i gang samme dag eller må man tilbake dag 11? 

Anonymkode: 02235...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ultralyd for å se at foster har det bra hos overlegen. Lege spør sikkert hvordan du har det også. Evt. Gjøres også vaginal undersøkelse for å sjekke åpning, og man kan bli strippet. 

På sykehuset mitt har 10 dager over vært maks ved begge svangerskapene. 

Man kan bli satt igang samme dag dersom forholdene tilsier at det er nødvnedig. Hvis ikke får du time til igangsetting (så fremt du ikke føder før den tid).

Anonymkode: 9b04d...679

AnonymBruker
Skrevet

Glemte rutinekontroller de også utfører: sjekk av urin, blodtrykk og jordmødrene utfører ctg som legen sjekker etterpå

Anonymkode: 9b04d...679

Skrevet

Var først på rutinekontroll hos jordmor på føden, leverte urinprøve, tok blodtrykk og CTG. Deretter ultralyd hos lege, legen spurte om min form og om jeg hadde det greit som gravid (ikke var totalt utmattet, veldig plaget osv). Hos meg var både jeg og baby i fin form, så vi kom tilbake dag 11 for igangsetting. Hadde noe vært galt eller de hadde funnet ut at jeg burde settes i gang hadde de gjort det der og da. Men de setter jo ikke i gang uten årsak, det beste for alle er jo om det starter selv :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...