AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Har fått ikke bestått ved hjemmeeksamen. Det handler ikke om at jeg jukset, nei! Sensorene konkluderte at jeg ikke skrev tilfredstillende i EN oppgave som telte mange poeng, pluss lite tilfredstillende svar på en annen oppgave som telte 8 poeng, samt at jeg ikke svarte på de 2 siste spørsmålene som telte 5 poeng hver. Ellers hadde sensorene ikke noe mer negativt å si om besravelsen min. Jeg klaget selvfølgelig og venter nå på svar. Er det noen som har vært borti lignende før? I såfall hvor stor sjanse har man for å få medhold i klagen og dermed få "bestått med en D eller E karakter?" Anonymkode: c6c9b...8ae
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Hvis du ikke har besvart obligatoriske spørsmål kan du ikke få bestått.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 5 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvis du ikke har besvart obligatoriske spørsmål kan du ikke få bestått. Jeg svarte ikke på spørsmålene fordi tiden gikk ut og måtte levere eksamen. Anonymkode: c6c9b...8ae
Pandabjørnen Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Det betyr vel da at du har prioritert tiden din feil? Du får oppgaver og en gitt tid, også er det opp til deg å fullføre på best mulig måte 16
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte ikke på spørsmålene fordi tiden gikk ut og måtte levere eksamen. Anonymkode: c6c9b...8ae Det kan man som sensor ikke ta hensyn til. Tiden er lik for alle. Anonymkode: ce9ef...ade 30
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg svarte ikke på spørsmålene fordi tiden gikk ut og måtte levere eksamen. ts Anonymkode: c6c9b...8ae Ts her. Jeg har også ikke svart på 2 oppgaver ved vanlig eksamen ifjor (fysisk oppmøte ved eksamen) av samme grunn, men fikk bestått eksamen med D karakter Anonymkode: c6c9b...8ae
Wilma89 Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 En medstudent klagde på ikke bestått og fikk bestått etter klagen. Så det er mulig 1
Gjest YtreYtterst Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Ts her. Jeg har også ikke svart på 2 oppgaver ved vanlig eksamen ifjor (fysisk oppmøte ved eksamen) av samme grunn, men fikk bestått eksamen med D karakter Anonymkode: c6c9b...8ae Man må vel klare en viss andel av eksamen for å kunne bestå. Mulig du hadde bestått dersom du hadde svart veldig bra på de to første oppgavene, selv om du ikke rakk resten. Men slik det er nå har vel sensor regnet seg frem til at poengsummen blir for lav til at det kan bli bestått. Du taper ingenting på å klage da, jeg krysser fingrene for deg!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 Ts her. Jeg har også ikke svart på 2 oppgaver ved vanlig eksamen ifjor (fysisk oppmøte ved eksamen) av samme grunn, men fikk bestått eksamen med D karakter. Hvorfor fikk jeg ikke bestått eksamen nå og hvorfor ikke i fjor? Anonymkode: c6c9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Hvor lang tid hadde du på denne eksamen? Anonymkode: 1b3f7...8e7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Helt absurd at det går an å ta en eksamen så "rolig" at man ikke svarer på hele. Jeg får stort sett B eller bedre, og hadde hatt helt panikk for å stryke om jeg ikke svarte på deler av eksamen. Anonymkode: a9e7b...371 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 Hvis du ikke har svart på noen av oppgavene, må svarene på de oppgavene du har besvart være gode nok til å trekke opp poengene. Når du skriver dårlig på de andre oppgavene og mangler to besvarelser så er det ikke det minste rart at du ikke har stått. Du høres ikke ut som en veldig flink student i utgangspunktet, kanskje du skal lære litt bedre studieteknikk? Anonymkode: 2d531...42b 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg har også ikke svart på 2 oppgaver ved vanlig eksamen ifjor (fysisk oppmøte ved eksamen) av samme grunn, men fikk bestått eksamen med D karakter. Hvorfor fikk jeg ikke bestått eksamen nå og hvorfor ikke i fjor? Anonymkode: c6c9b...8ae Det du hadde besvart var vel tilfredsstillende da. Fordi besvarelsen ikke var god nok nå trekker det vel ned? Anonymkode: 87de0...00a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid hadde du på denne eksamen? Anonymkode: 1b3f7...8e7 Ts her. Like tid som ved eksamen i fjor 5 timer. Anonymkode: c6c9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 Hvor mange oppgaver var det? Og hvor mange poeng var de andre oppgavene på? Anonymkode: 32a65...2bd
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 Sensor vet ikke om du droppet å svare eller om du hadde dårlig tid. 5 timer bør holde, og en eksamenstid er beregnet slik at man iallfall skal kunne besvare alt, men noe kanskje litt mindre utfyllende om mangel på tid. Anonymkode: 87de0...00a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #17 Skrevet 2. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har svart på noen av oppgavene, må svarene på de oppgavene du har besvart være gode nok til å trekke opp poengene. Når du skriver dårlig på de andre oppgavene og mangler to besvarelser så er det ikke det minste rart at du ikke har stått. Du høres ikke ut som en veldig flink student i utgangspunktet, kanskje du skal lære litt bedre studieteknikk? Anonymkode: 2d531...42b Ja, jeg er ikke en veldig flink student og ønsker heller ikke å være en veldig flink student som du sier. Ønsker heller ikke å lære en bedre studieteknikk. Anonymkode: c6c9b...8ae
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #18 Skrevet 2. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som har vært borti lignende før? I såfall hvor stor sjanse har man for å få medhold i klagen og dermed få "bestått med en D eller E karakter?" Anonymkode: c6c9b...8ae Har dere fått en sensorveiledning? Der vil det typisk stå kravene for å få bestått. Anonymkode: a99d3...706
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #19 Skrevet 2. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er ikke en veldig flink student og ønsker heller ikke å være en veldig flink student som du sier. Ønsker heller ikke å lære en bedre studieteknikk. Anonymkode: c6c9b...8ae Og du studerer da fordi ? Hva er poenget med å studere når du er så elendig ? Det å ikke klare å stå på en eksamen skal veldig mye til. Snakk om å kaste bort livet sitt Anonymkode: fa166...81d 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #20 Skrevet 2. juli 2020 Hvis faget var med karakter i fjor. Og det andre faget bestått/ikke bestått i år, er det jo ganske logisk at du ikke har fått bestått. Ved vårt universitet måtte man ha minst så mange poeng som en C for å få bestått faget. Anonymkode: 4e4b3...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå