Gjest Warrior Skrevet 3. juli 2020 #21 Skrevet 3. juli 2020 Kommer det som et sjokk da? Alle vet hvordan folk er etter alt åpner. Alt for mange driter i reglene, og tydeligvis håndvask og hygiene. Hvorfor liker de å være skitten?! Da øker andre virus også for fullt. Folk tror korona er dødd ut. Så har vi de som prøver å få en stor andre bølge med korona pga de synes det er spennende😡Det var «gøy» og spennende at samfunnet ble stengt ned.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #22 Skrevet 3. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så når man er på «syden-ferie» og får sår hals og snufsete nese, så kommer ikke det av for kald luft i aircondition på rommet? Eller kan man få det av den årsak, men at da er det ikke forkjølelse? Jeg spør dumt, men det er fordi jeg ikke vet 😅 Anonymkode: f914a...4fc Ting som nedkjøling, uttørking og søvnmangel gjør en mer mottakelig for forkjølelse, dvs reduserer kroppens evne til å bekjempe viruset før det fører til sykdom, men man blir ikke forkjølet uten at det er virus til stede. Men under normale forhold er det jo tilsynelatende nesten alltid forkjølelsesvirus til stede.... Så man må utsettes for virus for å bli forkjølet, men man blir ikke alltid forkjølet selv om man utsettes for virus. Anonymkode: 38ebd...428 10
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #23 Skrevet 3. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud jeg blir så lei. For det første så er smittetallene i en vanlig influensa vesentlig høyere enn for covid19, så du kan ikke sammenligne dem på den måten du gjør. Det har allerede, mens covid19 er i startgropen, dødd 130 000 i USA mot mellom 34’ og 100’ i hele 68-pandemien. I 1968 gjorde de ingenting for å stoppe pandemien, og da døde mellom 1 og 4 millioner. Som du selv korrekt påpeker har det blitt iverksatt kraftige tiltak mot covid19, og likevel er 500 000 mennesker døde, mens vi fortsatt bare er i startgropen. Du trekker konsekvent feil konklusjon når du sammenligner 1968 med 2020. Tallene forteller ikke at influensa er verre - de forteller det motsatte. Hongkongsyken er ingenting mit covid19. Anonymkode: 0afcb...723 Synd for deg at du er lei. Jeg bryr jeg bare om døde. Alt annet er bare støy. Kom tilbake når snittalder for Covid-19-døde går et stykke under normal levealder. Det er først da det er fare på ferde. Ikke før. Hva er egentlig problemet? At folk dør når de har oppnådd forventet levealder? Det er jo helt normalt... 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #24 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Synd for deg at du er lei. Jeg bryr jeg bare om døde. Alt annet er bare støy. Kom tilbake når snittalder for Covid-19-døde går et stykke under normal levealder. Det er først da det er fare på ferde. Ikke før. Hva er egentlig problemet? At folk dør når de har oppnådd forventet levealder? Det er jo helt normalt... 🙂 Du begynner å snakke om noe annet hver gang du får motstand, du. I tillegg pleier du å fordufte fra tråden der du får motstand, for å dukke opp i en annen tråd og ri de samme kjepphestene der. Det kan bare tolkes på en måte: Du kan ikke svare. Her er den voksne måten å ta det på: Ta standpunktet ditt opp til ny vurdering. Du trenger ikke å innrømme at du tok feil, men du må slutte å spre feilinformasjon. Takk. Anonymkode: 0afcb...723 7
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #25 Skrevet 3. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du begynner å snakke om noe annet hver gang du får motstand, du. I tillegg pleier du å fordufte fra tråden der du får motstand, for å dukke opp i en annen tråd og ri de samme kjepphestene der. Det kan bare tolkes på en måte: Du kan ikke svare. Her er den voksne måten å ta det på: Ta standpunktet ditt opp til ny vurdering. Du trenger ikke å innrømme at du tok feil, men du må slutte å spre feilinformasjon. Takk. Anonymkode: 0afcb...723 Det er ikke noe feil med tallene for døde av influensa. Hverken i 1968, for et par år siden eller siste 10 år. Snittalder for koronadøde og normal levealder er det heller ikke noe feil med. Så jeg tar ikke feil 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #26 Skrevet 3. juli 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er ikke noe feil med tallene for døde av influensa. Hverken i 1968, for et par år siden eller siste 10 år. Snittalder for koronadøde og normal levealder er det heller ikke noe feil med. Så jeg tar ikke feil 🙂 Jeg har ikke bestridt tallene. Konklusjonen du trekker, om at influensa er verre en covid19, er feil Anonymkode: 0afcb...723 6
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #27 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke bestridt tallene. Konklusjonen du trekker, om at influensa er verre en covid19, er feil Anonymkode: 0afcb...723 Hittil viser både totalt antall døde og det at det stort sett er eldre og syke som dør at Covid-19 ikke er værre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #28 Skrevet 3. juli 2020 13 minutter siden, Krantz95 skrev: Hittil viser både totalt antall døde og det at det stort sett er eldre og syke som dør at Covid-19 ikke er værre. Du avsporer og vrir deg unna igjen. Jeg snakker ikke om eldre og syke, og det gjorde ikke du heller i innlegget jeg svarte på. Vi snakker om totale dødstall. Anonymkode: 0afcb...723 7
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #29 Skrevet 3. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du avsporer og vrir deg unna igjen. Jeg snakker ikke om eldre og syke, og det gjorde ikke du heller i innlegget jeg svarte på. Vi snakker om totale dødstall. Anonymkode: 0afcb...723 Ok, men for samfunnet (og politikerne) vil det viktigste være om yngre dør. Hvis de som dør med SARS-CoV-2-viruset i kroppen stort sett oppnår normal levealder, så vil man etter hvert ikke bry seg så mye om dette viruset... 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #30 Skrevet 3. juli 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Ok, men for samfunnet (og politikerne) vil det viktigste være om yngre dør. Hvis de som dør med SARS-CoV-2-viruset i kroppen stort sett oppnår normal levealder, så vil man etter hvert ikke bry seg så mye om dette viruset... fortsatt en avsporing Anonymkode: 0afcb...723 3
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #31 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: fortsatt en avsporing Anonymkode: 0afcb...723 Jeg skriver hva jeg vil og ikke hva du liker 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #32 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Jeg skriver hva jeg vil og ikke hva du liker 🙂 Ja det er greitt. Men du avslører jo at du ikke kan svare. For du ville jo svart på en påstand om at du tar feil, hvis du kunne. Anonymkode: 0afcb...723 4
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #33 Skrevet 3. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er greitt. Men du avslører jo at du ikke kan svare. For du ville jo svart på en påstand om at du tar feil, hvis du kunne. Anonymkode: 0afcb...723 Det er dødstallene som avgjør hvem som har rett eller feil. Ikke du eller jeg. Endret 3. juli 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #34 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Det er dødstallene som avgjør hvem som har rett eller feil. Ikke du eller jeg. Tull. Jeg kan enkelt slå fast at du tar feil når du bruker tallene fra en pandemi som er over og ikke hadde tiltak, til å vise noe om en pandemi i startfasen, med dramatiske tiltak. Det er DU som bruker 68-pandemien til å bagatellisere covid19 i x antall tråder. Du trekker konklusjoner som tallene og omstendighetene rundt ikke gir grunnlag for. Så jo - du tar feil idag. Anonymkode: 0afcb...723 6
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #35 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull. Jeg kan enkelt slå fast at du tar feil når du bruker tallene fra en pandemi som er over og ikke hadde tiltak, til å vise noe om en pandemi i startfasen, med dramatiske tiltak. Det er DU som bruker 68-pandemien til å bagatellisere covid19 i x antall tråder. Du trekker konklusjoner som tallene og omstendighetene rundt ikke gir grunnlag for. Så jo - du tar feil idag. Anonymkode: 0afcb...723 Inntil Covid-19 har tatt flere liv enn influensaen i 1968 forbeholder jeg meg retten til å si at Covid-19 er mindre farlig. Covid-19 må også drepe minst 10 millioner mennesker de neste 21 årene for at Covid-19 skal være farligere enn den årlige influensaen. Det blir spennende å se om Covid-19 klarer å drepe så mange 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #36 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Inntil Covid-19 har tatt flere liv enn influensaen i 1968 forbeholder jeg meg retten til å si at Covid-19 er mindre farlig. Covid-19 må også drepe minst 10 millioner mennesker de neste 21 årene for at Covid-19 skal være farligere enn den årlige influensaen. Det blir spennende å se om Covid-19 klarer å drepe så mange 🙂 Du evner ikke å tenke tanker helt ut. På grunn av tiltak i de fleste land mot Covid-19, og en kommende vaksine, så vil aldri tallene være sammenlignbare. Hvor mange Covid-19 hadde tatt livet av uten tiltakene blir jo bare ren spekulasjon. Anonymkode: c51e2...c41 6
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #37 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På grunn av tiltak i de fleste land mot Covid-19, og en kommende vaksine, så vil aldri tallene være sammenlignbare. Hvor mange Covid-19 hadde tatt livet av uten tiltakene blir jo bare ren spekulasjon. Anonymkode: c51e2...c41 Koronaviruser pleier å mutere til å bli veldig smittsomme, men ganske ufarlige. FHI sa i dag at det er stor sannsynlighet for at SARS-CoV-2 blir et sesongvirus. Fordi viruset smitter lett og de fleste blir ikke spesielt syke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #38 Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Koronaviruser pleier å mutere til å bli veldig smittsomme, men ganske ufarlige. FHI sa i dag at det er stor sannsynlighet for at SARS-CoV-2 blir et sesongvirus. Fordi viruset smitter lett og de fleste blir ikke spesielt syke. Dette er en avsporing, beklager, men jeg bare lurer. Hvor står du i vaksinedebatten? F.eks, det var ikke mange som døde av meslinger de siste årene før vaksinen kom. For eller mot vaksine? Hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 275a8...cbf 5
Krantz95 Skrevet 3. juli 2020 #39 Skrevet 3. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en avsporing, beklager, men jeg bare lurer. Hvor står du i vaksinedebatten? F.eks, det var ikke mange som døde av meslinger de siste årene før vaksinen kom. For eller mot vaksine? Hvorfor / hvorfor ikke? Anonymkode: 275a8...cbf Jeg er for vaksinering mot meslinger. Fordi det bare i 2018 døde 140.000 av meslinger. De fleste under 5 år. Hadde vi ikke vaksinert mot meslinger ville det sikkert blitt noen millioner døde barn.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #40 Skrevet 3. juli 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Inntil Covid-19 har tatt flere liv enn influensaen i 1968 forbeholder jeg meg retten til å si at Covid-19 er mindre farlig. Covid-19 må også drepe minst 10 millioner mennesker de neste 21 årene for at Covid-19 skal være farligere enn den årlige influensaen. Det blir spennende å se om Covid-19 klarer å drepe så mange 🙂 Klipp og lim fra en annen tråd, ser jeg. Du sammenligner to størrelser som ikke kan sammenlignes. Det forsøpler debatten og alle blir dummere. Finn en annen hobby! Anonymkode: 0afcb...723 3
Anbefalte innlegg