Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hennde
Skrevet

Hvilken shampoo, balsam og hårkur er best når jeg bruker rettetang jevnlig? Frisøren sier at håret ikke ser slitt ut, men jeg har en anelse om at det må være det i og med at jeg bruker rettetangen såpass ofte (gjort det i over 2 år). Eller?

Håret er fint og litt tynt, ikke farget, har langt hår med tjukke hårstå. Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Frisøren min sa senest i dag at selv om jeg ikke ser det, merker hun at jeg har brukt rettetang på det, og håret mitt er kort...

Hun sa også at beskytterprodukter beskytter litt, men ikke mot alle skadene fra varmestyling. Jeg vil anbefale serumet Smooth Down Heat Glide fra Redken, hvis ikke håret ditt er ekstremt tynt. Det får tangen til å gli gjennom håret og i tillegg blir det blankt.

Gjest Hennde
Skrevet

Takk for tips :) Er det et beskyttende eller forebyggende produkt? Bruker L'oreal Professionnel Tecni Art Hot Style Iron Finish før jeg retter håret, men er litt usikker på hvilken shampoo, balsam og hårkur jeg bør ta i bruk.

For fint og tynt (har ikke altfor tynt) hår er det jo sagt at det "bør" tas i bruk volumprodukter, men jeg retter jo håret, så da er jo det liten vits. Men kanskje det hadde vært en idè med repairprodukter? Selv om jeg ikke FØLER at håret er slitt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er et rent beskyttelsesprodukt. For å "reparere" (noe du egentlig ikke kan gjøre, men du kan hjelpe LITT) bruker jeg produktene i den grønne serien fra Kerastase som heter Resistance, og så tar jeg hårkur en gang pr uke.

Jeg har som sagt kort hår, og klipper det jevnlig.

En volumserie som jeg synes er god, og som gir litt pleie til håret, er Shaper Volume Boost shampo og balsam fra Sebastian. De lukter godt i tillegg. :)

Gjest Hennde
Skrevet

Okei :) Var inne å tittet litt på Lookfantastic, men fant ikke fram til produktene fra Sebastian du henviste til. Kan det stemme? Og lønner det seg å bestille shampoo o.l. fra Lookfantastic? Har oppdaget at det ikke gjør det når det gjelder Kerastase.

Gjest Gjesta
Skrevet

De har nok ikke den Sebastian-serien, nei...Produktene koster rundt 200 hos frisør, og varer lenge. Kerastase sparer du minimalt på, det er snakk om 30-40 kroner pr. produkt hvis du regner inn portoen. Og da går i hvertfall jeg like gjerne til frisøren i gata og kjøper der (man kan jo støtte lokalt også).

Du kan gjerne maile Lookfantastic og foreslå at de tar inn Shaper-serien. Produktene er fantastiske, blant annet har de verdens beste hårspray, og den koster 300 hos frisør her hjemme. Jeg har allerede mast. :wink:

Skrevet

hqhair.com har sebastian,hva slags hårspray var det som var god lilith? :)

Gjest Gjesta
Skrevet
hqhair.com har sebastian,hva slags hårspray var det som var god lilith? :)

Shaper :) Shaper Plus for de fleste hårtyper, Shaper Mega Hold hvis du trenger limete hold som motstår en storm (og det er seriøst ment). :) Og den lukter godt og gjør håret blankt i tillegg. Men regn ut hva du vil betale inkludert porto, kanskje du ikke sparer så mye?

Skrevet

ble ca 170 kr med porto.ser de innerholder hele 400 ml...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...