Gå til innhold

Netthandel - toll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lyst å kjøpe en veske fra Gucci på nett, men blir litt usikker på prisen. Det står på nettsiden at det er free shipping og VAT included. Men jeg må betale Tollavgift i tillegg? Vet at hvis jeg kjøper fra f.eks Farfetch så er dette inkludert, men de hadde dessverre ikke den vesken jeg ville ha. 

Anonymkode: 19d31...d9c

Skrevet

Om VAT er inkludert så slipper du å betale mer så lenge varen koster under 3000,-.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Om VAT er inkludert så slipper du å betale mer så lenge varen koster under 3000,-.

Det spørs jo om det er moms til Norge eller selgerlandet som er inkludert. 

Anonymkode: 62429...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Den koster mer enn 3000kr

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Slipper å betale selv om varen koster mer en 3000,- også. Er Vat inkludert betaler man ingenting ekstra.

Anonymkode: 545ca...286

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo om det er moms til Norge eller selgerlandet som er inkludert. 

Anonymkode: 62429...d8b

Selvsagt.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slipper å betale selv om varen koster mer en 3000,- også. Er Vat inkludert betaler man ingenting ekstra.

Hvor står dette?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Hvor står dette?

Er vanlig prosedyre hos de fleste store merkene når man handler i nettbutikken deres. Handler jevnlig hos Hermes, Bottega Veneta osv. slipper å betale noe mer en prisen som oppgis i kassen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte en forespørsel til Gucci, men jeg vet ikke helt om jeg tolket svaret riktig, men de skrev hvert fall at «no dutys are applied for Gucci products in Norway».

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vanlig prosedyre hos de fleste store merkene når man handler i nettbutikken deres. Handler jevnlig hos Hermes, Bottega Veneta osv. slipper å betale noe mer en prisen som oppgis i kassen.

Det vil jo i såfall ikke si at man ikke må betale tollavgift, men at den kreves inn da i stedet for senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det vil jo i såfall ikke si at man ikke må betale tollavgift, men at den kreves inn da i stedet for senere.

Det var det jeg lurte på, om det var inkludert eller om det kommer avgift på toppen. Greit å vite, for å vurdere om varen er verdt den prisen som står på nettsiden + 2-3000kr ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Spør du om toll eller spør du om mva? Det er to forskjellige ting

Anonymkode: 46e3a...47f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...