AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har alltid reagert på sekundet og løpt inn i det jeg har hørt et klynk. Nå får jeg høre at jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste og at baby nå er avhengig av meg for å sove videre ved oppvåkninger (som er etter hver søvnsyklus). Og jeg tror jeg er enig. Hvor lenge lar dere baby lage lyd før dere går inn? Misforstå meg rett, noen som hels form for gråtekur er uaktuelt. Men ser fordelen av at baby kan klynke litt og sovne igjen, jeg vet bare ikke hvor lenge jeg må vente før jeg skjønner at det ikke er håp for videre soving! Anonymkode: 565a9...f81
Djækklåsst Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Hvorfor skal vi misforstå deg? Jeg går inn når det er skikkelig skriking, ikke om det bare er sutring. Men går da inn relativt fort, for her eskalerer det gjerne skikkelig hvis ikke. Roer seg ned ganske greit, er vel verre om det er snakk om mange ganger og hver natt.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Nå sov jeg sammen med mine to de var over året, men reagerte med en gang. Min erfaring er at det er å foretrekke fremfor at de kaver seg opp og våkner skikkelig. Anonymkode: ea3a3...f4a 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå sov jeg sammen med mine to de var over året, men reagerte med en gang. Min erfaring er at det er å foretrekke fremfor at de kaver seg opp og våkner skikkelig. Anonymkode: ea3a3...f4a Det er dette jeg har vært redd for, at baby skal kave seg opp og bli vanskeligere å roe. Men jeg vet jo egentlig ikke om baby egentlig klarer å roe seg Selv og sove videre, fordi jeg aldri har gitt henne sjansen Anonymkode: 565a9...f81
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 5 minutter siden, Djækklåsst skrev: Hvorfor skal vi misforstå deg? Jeg går inn når det er skikkelig skriking, ikke om det bare er sutring. Men går da inn relativt fort, for her eskalerer det gjerne skikkelig hvis ikke. Roer seg ned ganske greit, er vel verre om det er snakk om mange ganger og hver natt. Fordi i hvertfall jeg forbinder det å la baby som lager lyd ligge alene med gråtekur. 😬 Roer baby seg ofte selv når det bare er sutring? Kan jeg spørre hvor gammel baby er? Har aldri gitt min sjansen, så her vet jeg egentlig ikke! Anonymkode: 565a9...f81
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Jeg løp inn med en gang jeg hørte hun laget lyd. Nå er hun så trygg at hun kan være våken i sengen og leke litt om morgenen, for hun vet at jeg kommer snart Anonymkode: 8ff91...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Med nr en var jeg raskere opp av sengen, men lærte etterhvert å ikke storme inn ved hver minste lyd. Babyer, barn og forsåvidt voksne, kan lage lyd når man sover uten at det er noe. Med nr to var jeg flinkere til å høre det an litt før jeg løp. Noen små klynk og så stille reagerte jeg ikke på. Men hvis det ble mer gikk jeg inn. Ofte bare en smokk eller litt kald som var problemet. Nå fikser barnet det meste selv, men går inn når det blir mer lyd enn bare ett skrik eller klynk. Om morgenen kommer ungene enten inn til oss, roper på oss eller koser seg sammen. Anonymkode: 35992...0db
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Her sover baby (10 måneder) fortsatt på rommet vårt, da. Jeg venter og ser om det blir mer enn et enkelt klynk, hører raskt om hun er på vei til å kave seg opp og gråte eller ikke. Anonymkode: 40f90...ecc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg vet jo egentlig ikke om baby egentlig klarer å roe seg Selv og sove videre, fordi jeg aldri har gitt henne sjansen Hva hvis du prøver å vente littegrann neste gang, for å se? Enten klarer hun det selv, eller så eskalerer det. Hvis det da eskalerer, så er du raskt på plass for å roe henne ned. Det er ikke det samme som gråtekur. En gråtekur går ut på å legge barnet ned, og ikke "gi etter for" gråt i det hele tatt. (Annet enn å gå inn hvert femte minutt eller så for å sjekke at hun ikke lider annen nød enn å ikke få viljen sin.) Jeg reagerte også raskt, helt til det tydelig gjorde vondt verre. Etter noen ganger skjønte jeg da at hun bare klynket/laget lyd i søvne, og at jeg vekket henne ved å prøve å trøste. Etter det så jeg det an. Mer enn et par klynk eller enkelte skrik, så gikk jeg inn. Ved nattskrekk satt jeg der uansett, slik at jeg kunne tilby ro og eventuelt trøst når hun "kom til seg selv" igjen, selv om det ikke var noe (annet) jeg kunne gjøre mens det stod på. Anonymkode: e713d...169 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Går ikke inn ved klynking, men med en gang hvis det blir mer. Han klarer aldri sovne selv når han våkner, så det er bare å gå inn før det eskalerer. Noen babyer klarer det bare ikke. Vi har øvd fra to mnd alder, men det har aldri skjedd. Anonymkode: 73433...ae2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Går inn hvis hun gråter, men ikke hvis hun bare sutrer eller klager litt. Som regel så leter hun etter smokken sin og blir irritert hvis hun ikke finner den med engang. Derfor venter jeg alltid før jeg går inn. Er inne hos henne en til to ganger for smokkehjelp Anonymkode: 71aa5...275
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går inn hvis hun gråter, men ikke hvis hun bare sutrer eller klager litt. Som regel så leter hun etter smokken sin og blir irritert hvis hun ikke finner den med engang. Derfor venter jeg alltid før jeg går inn. Er inne hos henne en til to ganger for smokkehjelp Anonymkode: 71aa5...275 Hvor gammel er babyen din? Her hadde nok mye vært løst dersom hun klarte å finne smokken sin selv! Det er stort sett det jeg må inn og hjelpe henne med. Anonymkode: 565a9...f81
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 Baby her lager enormt med lyd i søvne, så hvis jeg skulle gjort noe hver gang hadde det aldri blitt god søvn. Hvis øynene er igjen, hn skjeler eller de tydelig beveger seg mye som i drømmesøvn, og det er smålyder som ikke er skrik eller klaging, ser jeg an. Hn er 5 uker. Hvis det blir skrik eller klaging, hardt sammenknepne øyne, åpne øyne og/eller "våkent" bevegelsesmønster så tar jeg opp, gir smokk eller annen trøst. Anonymkode: 00682...fa2
Djækklåsst Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi i hvertfall jeg forbinder det å la baby som lager lyd ligge alene med gråtekur. 😬 Roer baby seg ofte selv når det bare er sutring? Kan jeg spørre hvor gammel baby er? Har aldri gitt min sjansen, så her vet jeg egentlig ikke! Anonymkode: 565a9...f81 Nå har jeg for tiden en som akkurat er fylt to, samt tvillinger på litt under et halvår, som sover på samme rom som oss, men var toåringen jeg tenkte på. Så mulig det ikke er helt overførbart til din situasjon akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå