AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Er det normalt å snakke om andre, som ikke er til stede, og bruke begrep som feit? Og ikke i den form av at man er bekymret for en annens helse på grunn av vekt(-oppgang), men regelrett definere noen som feit. Anonymkode: a75cd...f66
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Må jo få lov til å kalle en spade for en spade. Anonymkode: 27b05...e8e 10
Lorton Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Nei, det er ikke normalt. Syntes det kan vise at sånne mennesker ikke ser hele mennesket. 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må jo få lov til å kalle en spade for en spade. Anonymkode: 27b05...e8e Hvis jeg spør om du syns jeg er feit, så greit, kall en spade for en spade. Men hvorfor snakke om andres utseende og vekt, når vedkommende ikke er til stede? På hvilken måte er det nyttig for noen? Anonymkode: a75cd...f66 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 48 minutter siden, Lorton skrev: Nei, det er ikke normalt. Syntes det kan vise at sånne mennesker ikke ser hele mennesket. Der sier du noe. Jeg syns det er trist at vi er så korte i dag at andres utseende er det mest interessante vi kan prate om. Anonymkode: a75cd...f66 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Ikke normalt i min krets.. vi snakker hemmer om mennesket enn om vekten. Ser vi en feit person så ser jeg en feit person.. ingen grunn til å si at hun er feit da begge ser hun er feit liksom.. Anonymkode: 1ed70...5f2
Fuglemor Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Tror ikke det er normalt. Man ser jo om en person er stor eller ikke, men det er ikke nødvendig å påpeke det med mindre man er bekymret for helsen til personen, og det gjelder jo både overvektige og undervektige. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Jeg kan bruke det i beskrivende ordelag. Vi har mange nyansatte på jobb om dagen, og da kan jeg fort ende opp med å si "Du vet hun blonde, hun som smiler hele tiden, veldig rund", men jeg sier ikke feit med mindre jeg mener det på en nedsettende måte. Anonymkode: be6e6...051 1
Zienna Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 Nei, det er ikke normalt. Dersom jeg skal beskrive en person til andre kan jeg si "hun litt runde" eller "hun litt kraftige". Jeg synes "feit" er unødvendig hardt å bruke. Bruker aldri selv ordet, og lærer de omkring meg det samme. 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Jeg ligger under definisjonen av feit selv. Jeg kaller ikke alle overvektige for feite når jeg omtaler dem, men det hender jeg sier det om noen som åpenbart veier mye mer enn de bør (når vi snakker om minst 30++ kg overvekt). Å omtale fete som "litt" runde/kraftige blir en skjønnmaling som er så sterkt feil at det nærmest kan virke harselerende. Hvis man ikke liker å bruke ordet feit er det bedre å si at "Han er jo veldig stor/svært tykk/veldig overvektig." Anonymkode: 870eb...71b 1
Gjest Alkoholist Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Jeg synes ikke det. Lukker bare ørene når noen begynner å baksnakke.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 Folk her på forumet har ikke særlig høy terskel for å insinuere at andre er feite iallefall Anonymkode: c82cc...fe2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt å snakke om andre, som ikke er til stede, og bruke begrep som feit? Og ikke i den form av at man er bekymret for en annens helse på grunn av vekt(-oppgang), men regelrett definere noen som feit. Anonymkode: a75cd...f66 Nei, men hører ofte folk snakke stygt til de som er slanke og snakke stygt bak ryggen deres. Anonymkode: a1c19...e40
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #14 Skrevet 2. juli 2020 Ikke feit, hører sjelden det ordet bli brukt generelt, men jeg hører en del kunder referere til andre kunder som tjukke når de skal beskrive hvem de mener. Som «hun tjukke fra xxx», eller «hun tjukke med det rødt hår» og sånt. Vet ikke om jeg vil kalle det baksnakking egentlig, for meg virker det mest som om de bruker det som en del av en beskrivelse. Som man ville brukt «hun korte» eller «hun som er gift med Anders» eller noe sånt. Anonymkode: 6a0f2...cc8 4
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 (endret) Nei. Jeg synes det er stygt å snakke om andres vekt når de ikke er tilstede. Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel
tøydokka Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 Nei, det er unødvendig å påpeke noe som er så åpenlyst. Det er ikke snilt, det er dårlig stil. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 5 timer siden, Zienna skrev: Nei, det er ikke normalt. Dersom jeg skal beskrive en person til andre kan jeg si "hun litt runde" eller "hun litt kraftige". Jeg synes "feit" er unødvendig hardt å bruke. Bruker aldri selv ordet, og lærer de omkring meg det samme. Å være litt rund/ litt kraftig er noe helt annet enn å være feit i min verden..... Anonymkode: 249fd...d49 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Nei, det er ikke normalt. Det vitner om mangel på empati, takt og tone. Anonymkode: 3eb9a...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 Har vi ikke sett noen på lenge, kan vi godt si "oi hun var blitt feit" til hverandre etter møtet. Litt for å adressere elefanten i rommet. Men så blir det ikke snakket mer om, eller tenkt mer på, utover dette. Alt mer enn dette er baksnakking og ugreit etter vår mening. Er du feit, eller har blitt feit. Uansett grunn. Så er du selv klar over dette. Det er ingen hemmelighet som blir avdekket. Men om det blir nevnt noe mer utover en bisetning så må du gå litt inn i deg selv, og spør deg selv hvorfor dette angår deg? Anonymkode: 6dc69...331 1
Frøyamor Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 Ja. Er du feit så er du feit. Og da vil du bli omtalt som hun/han feite. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå