Neutral90 Skrevet 2. juli 2020 #1 Del Skrevet 2. juli 2020 Hei, 13 dpo var hcg 85 18 dpo/4+4 var hcg 1400 Alt alt for rask stigning. Vet noen om hva det kan bety? Annet enn tvillinger, men første måling er kanskje litt lav for at det kan være tvillinger. Er det et dårlig tegn? "perfekt" 48 t stigning skulle vært hcg 480. Måler hcg pga en historie med svangerskap utenfor livmoren, så dette var et ufattelig sjokk. Vi er vant til å uroe oss fordi målingen er for lav/dårlig stigning, så denne problemstillingen er helt ny for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Del Skrevet 2. juli 2020 Men det er jo mer enn 48 timers stigning? Det er jo fem dager, så den stigningen er vel bra? Anonymkode: 535fe...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 2. juli 2020 #3 Del Skrevet 2. juli 2020 Hei. Jeg har ikke hatt måling av hcg stigning, men målte hcg som var litt høyere enn forventet. Dette var et planlagt, og vi er derfor sikre på tidsrommet spiren har blitt unnfanget i. Skal på ny kontroll neste uke, så får vi se hva de sier da. Ultralyd viste bare en spire. Følger med her videre da jeg også lurer på hva høy hcg kan bety. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #4 Del Skrevet 2. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo mer enn 48 timers stigning? Det er jo fem dager, så den stigningen er vel bra? Anonymkode: 535fe...84e Ja, det er som jeg skriver for rask stigning. Det skal dobles hver 48 timer, med meg er det dobling pr 27 timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 2. juli 2020 7 minutter siden, Gåsemor skrev: Hei. Jeg har ikke hatt måling av hcg stigning, men målte hcg som var litt høyere enn forventet. Dette var et planlagt, og vi er derfor sikre på tidsrommet spiren har blitt unnfanget i. Skal på ny kontroll neste uke, så får vi se hva de sier da. Ultralyd viste bare en spire. Følger med her videre da jeg også lurer på hva høy hcg kan bety. Ok, gjerne hold meg oppdatert. Hvor langt er du på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Del Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Ja, det er som jeg skriver for rask stigning. Det skal dobles hver 48 timer, med meg er det dobling pr 27 timer Slik ja, misforstod det første innlegget ditt. Men jeg tror vel ikke det er noe negativt, altså, kan jo tyde på tvillinger så klart, men det kan være så enkelt som at du produserer godt med HCG. Regner med legen din ville sagt noe hvis han syntes stigningen var for høy. Anonymkode: 535fe...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik ja, misforstod det første innlegget ditt. Men jeg tror vel ikke det er noe negativt, altså, kan jo tyde på tvillinger så klart, men det kan være så enkelt som at du produserer godt med HCG. Regner med legen din ville sagt noe hvis han syntes stigningen var for høy. Anonymkode: 535fe...84e Absolutt 🤞 vi håper og krysser alt som er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Del Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Ok, gjerne hold meg oppdatert. Hvor langt er du på vei? Skal oppdatere på tirsdag! Når har du neste legetime/kontroll? Jeg er 8+3 nå. Antar du er litt kortere basert på lavere hcg tall 😅 Anonymkode: d2e57...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 2. juli 2020 #9 Del Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal oppdatere på tirsdag! Når har du neste legetime/kontroll? Jeg er 8+3 nå. Antar du er litt kortere basert på lavere hcg tall 😅 Anonymkode: d2e57...3ca Det var meg, kom bare borti anynom knappen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal oppdatere på tirsdag! Når har du neste legetime/kontroll? Jeg er 8+3 nå. Antar du er litt kortere basert på lavere hcg tall 😅 Anonymkode: d2e57...3ca Ja er bare 4+5,så det er fortsatt to uker ca til jeg evnt får sett liv skal på ferie nordpå der det er umulig å finne privat gyn, så må bare smøre meg med tålmodighet 😅 lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2020 #11 Del Skrevet 2. juli 2020 Er ikke så veldig unormal stigning: http://www.betabase.info/chart/doubling/single Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 3. juli 2020 11 timer siden, Albbas skrev: Er ikke så veldig unormal stigning: http://www.betabase.info/chart/doubling/single Ahh flott! Dette beroliget meg takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 7. juli 2020 #13 Del Skrevet 7. juli 2020 På 2.7.2020 den 17.28, Neutral90 skrev: Ok, gjerne hold meg oppdatert. Hvor langt er du på vei? Da har jeg vært på kontroll, og det var 2 fostersekker, men den ene er tom. Det kan forklare litt i høyeste laget av hcg. Alt så fint ut, og ingen ny kontroll nødvendig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Del Skrevet 7. juli 2020 Så lenge det er stigning så er det bra, uavhengig av hvor stor stigningen er. Anonymkode: 589e1...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, Gåsemor skrev: Da har jeg vært på kontroll, og det var 2 fostersekker, men den ene er tom. Det kan forklare litt i høyeste laget av hcg. Alt så fint ut, og ingen ny kontroll nødvendig 😊 Så flott 😀😀 leit med den ene, men du har en 💓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Del Skrevet 7. juli 2020 Ville kanskje tatt ein tredje måling også? Ellers er oftest tvillinger det mest vanlige. Evnt. blighted ovum men hører veldig ofte sammen med ekstreme svangerskapssymptomer. Anonymkode: 2b79e...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 7. juli 2020 #17 Del Skrevet 7. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kanskje tatt ein tredje måling også? Ellers er oftest tvillinger det mest vanlige. Evnt. blighted ovum men hører veldig ofte sammen med ekstreme svangerskapssymptomer. Anonymkode: 2b79e...6a7 Vet ikke om det er meg du mener eller @Neutral90? Neutral90 har skrevet at hun skal på kontroll. For min del fikk jeg se et bankende hjerte og spiren hadde vokst riktig antall millimeter ihht antall dager siden forrige innvendige ultralyd, så legene var fornøyd, og ville ikke ha noe ny kontroll/måling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Del Skrevet 7. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det er stigning så er det bra, uavhengig av hvor stor stigningen er. Anonymkode: 589e1...af2 Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 3030c...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #19 Del Skrevet 7. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 3030c...c5e Nei, det er ikke det. Men jeg har ingen ekstreme symptomer heller, spesielt ikke mye kvalm, så tror neppe det er en blæremola 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #20 Del Skrevet 7. juli 2020 46 minutter siden, Neutral90 skrev: Nei, det er ikke det. Men jeg har ingen ekstreme symptomer heller, spesielt ikke mye kvalm, så tror neppe det er en blæremola 😏 Var ikke ment som noe negativt mot ditt innlegg 🙂 Selv med MA vil jo hcg stige, men svakt. Samme med svangerskap utenfor livmor. Så var bare en kommentar på at selv om hcg stiger, så betyr ikke det at alt er bra. BO er jo veldig sjeldent og da snakker vi vel ganske så høye verdier. Forhåpentligvis er alt helt fint hos deg. Gratulerer så mye med graviditet, krysser fingrene for at dette går hele veien 😊🤞 Anonymkode: 3030c...c5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå