AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Del Skrevet 2. juli 2020 Jeg vil ta obligatorisk pakke uten kjøretimer da jeg kun betaler 13 000 for det. dermed med kjøretimer må jeg betale 17 000 moren min mener jeg bør ta med kjøretimer for å bli kjent med bilen som brukes, hva mener dere? hun bryr seg ikke om penger, men det gjør jeg. For er jeg som jobber ræva hardt For de pengene Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Del Skrevet 2. juli 2020 Sjekket nettop, det er 3000 kroners forksjell. den ene er med 6 kjøretimer. Den andre er uten. Hva tenker dere? Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Del Skrevet 2. juli 2020 Er du helt sikker på at du ikke kommer til å trenge kjøretimer utenom det obligatoriske? Anonymkode: 5f5fd...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Del Skrevet 2. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt sikker på at du ikke kommer til å trenge kjøretimer utenom det obligatoriske? Anonymkode: 5f5fd...960 Har lært å kjøre hjemme fra faren min. Som har lært mange å kjøre.... hmm Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Del Skrevet 2. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lært å kjøre hjemme fra faren min. Som har lært mange å kjøre.... hmm Anonymkode: 73edf...a19 Jeg ville ihvertfall tatt én kjøretime og høre hva kjørelærer synes, før jeg hadde bestemt meg. Jeg er veldig glad for at jeg tok med kjøretimer i pakken min, men hvis du føler du ikke trenger det så er det jo bare å la vær Anonymkode: 5f5fd...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Del Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ihvertfall tatt én kjøretime og høre hva kjørelærer synes, før jeg hadde bestemt meg. Jeg er veldig glad for at jeg tok med kjøretimer i pakken min, men hvis du føler du ikke trenger det så er det jo bare å la vær Anonymkode: 5f5fd...960 Hmmmm. Det var lurt! Kanskje jeg bare tar 6 kjøretimer i tilegg. man tar jo førekort en gang så men høres smart ut å ta en kjøretime for å teste hvor jeg ligger ann Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #7 Del Skrevet 2. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmmmm. Det var lurt! Kanskje jeg bare tar 6 kjøretimer i tilegg. man tar jo førekort en gang så men høres smart ut å ta en kjøretime for å teste hvor jeg ligger ann Anonymkode: 73edf...a19 Husk å få skriftlig hva det inkluderer. Spørsmål du må ha svar på er: Inkluderer det leie av bil til føreprøve? Oppvarmingstime før føreprøve? Er prisen på sikkerhetskurs på bane inkludert gebyr til NAF og eventuell kjøring til og fra banen? Kan jeg møte til sikkerhetskurs på bane på selve banen? Får jeg ta trinnvurdering 2 og trinnvurdering 3 uten medfølgende kjøretime (dvs kun 45 minutter)? Hva er reglene for refundering? Hvor ofte tilbyr dere 4.1.1 og 4.1.4? Er det noen andre kostnader som må påregnes? Er det noen utløpsdato på timene? Kan dere legge opp hele løpet med en gang og kan dere garantere gjennomføring innen et visst tidspunkt? Hvis du skal klare det med kun obligatrisk må den første kjøretimen være kun 45 minutter og være trinnvurdering for trinn to. Eller 90 minutter og være trinnvudering for trinn to og tre. I tillegg ville jeg ALDRI betalt en trafikkskole på forskudd. Bedriftsøkonomi er et fremmedord for trafikklærere. Kanskje hvis de hadde god rabatt og jeg kunne betale med kredittkort (da får du pengene tilbake fra banken når de ikke leverer). Problemet med forhåndsbetalte pakker er at de da prioriterer andre elever, og du må vente lenge. Mest lønnsomt å kjøre pakkeelevene i døtid. I tillegg kan de tilby ugunstige tidspunkt for deg. De fleste elevene som kommer til meg fra andre skoler er misfornøyd med frekvensen de får lov til å kjøre på den andre skolen. Sørg for å få svaret skriftlig, mange useriøse i bransjen. Det er type en til to prosent av mine elever som ikke trenger timer utover det obligatoriske. Tre dobbelttimer er ikke mye. Krev at du får hjemmelekser til neste time og be om at de sender deg opplæringskortet etter hver time (så vet du at de fyller det ut). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #8 Del Skrevet 2. juli 2020 13 000 kroner for 19 timer (trinnvurdering 2, trinnvudering 3, 4 timer på bane, 13 timer på trinn fire) er 684 kroner per time. Ikke spesielt billig. Husk at de fire timene på klasserom på trinn 4 ofte koster mindre enn vanlige kjøretimer. Hvis det inkluderer banegebyr er det jo litt bedre. Men det virker som en veldig liten rabatt. 3000 ekstra for 6 timer er et mye bedre tilbud, da får du bare 500 kroner per time. Med sånne priser ville de jo ikke hatt noe igjen etter å ha betalt meg lønn xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Del Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, ajarRun skrev: Husk å få skriftlig hva det inkluderer. Spørsmål du må ha svar på er: Inkluderer det leie av bil til føreprøve? Oppvarmingstime før føreprøve? Er prisen på sikkerhetskurs på bane inkludert gebyr til NAF og eventuell kjøring til og fra banen? Kan jeg møte til sikkerhetskurs på bane på selve banen? Får jeg ta trinnvurdering 2 og trinnvurdering 3 uten medfølgende kjøretime (dvs kun 45 minutter)? Hva er reglene for refundering? Hvor ofte tilbyr dere 4.1.1 og 4.1.4? Er det noen andre kostnader som må påregnes? Er det noen utløpsdato på timene? Kan dere legge opp hele løpet med en gang og kan dere garantere gjennomføring innen et visst tidspunkt? Hvis du skal klare det med kun obligatrisk må den første kjøretimen være kun 45 minutter og være trinnvurdering for trinn to. Eller 90 minutter og være trinnvudering for trinn to og tre. I tillegg ville jeg ALDRI betalt en trafikkskole på forskudd. Bedriftsøkonomi er et fremmedord for trafikklærere. Kanskje hvis de hadde god rabatt og jeg kunne betale med kredittkort (da får du pengene tilbake fra banken når de ikke leverer). Problemet med forhåndsbetalte pakker er at de da prioriterer andre elever, og du må vente lenge. Mest lønnsomt å kjøre pakkeelevene i døtid. I tillegg kan de tilby ugunstige tidspunkt for deg. De fleste elevene som kommer til meg fra andre skoler er misfornøyd med frekvensen de får lov til å kjøre på den andre skolen. Sørg for å få svaret skriftlig, mange useriøse i bransjen. Det er type en til to prosent av mine elever som ikke trenger timer utover det obligatoriske. Tre dobbelttimer er ikke mye. Krev at du får hjemmelekser til neste time og be om at de sender deg opplæringskortet etter hver time (så vet du at de fyller det ut). Faren min har advart meg mot akkuratt dette med å betale dem litt og litt, og ikke alt med engang! Takk igjen! Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #10 Del Skrevet 2. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min har advart meg mot akkuratt dette med å betale dem litt og litt, og ikke alt med engang! Takk igjen! Anonymkode: 73edf...a19 Husk at det å ha en connection med trafikklæreren din er det viktigste. Alle trafikklærere får en gjennomsnittlig elev gjennom opplæringen. Men, hvis du har en lærer som du ikke har riktig vibe med, blir det dyrt, og frustrerende. Tenk på det som å montere en bokhylle. Du har intelligente, hyggelige, og kompetente venner, som du ikke vil montere møbler med for dere ikke klarer å sammarbeide. Hvis det er vanskelig å forstå hva du skal gjøre, eller stemningen blir mutt, bytt lærer. Samtidig må du være obs på at en trafikklærer er en sparringspartner, hvis du ikke får noe motstand gjør de ikke jobben sin. Å betale 1050 kroner timen for å kjøre tur er absurd. I tillegg er det relativt billig å teste ut en annen lærer, man kan alltid ombestemme seg om forrige var bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Del Skrevet 3. juli 2020 15 timer siden, ajarRun skrev: Husk å få skriftlig hva det inkluderer. Spørsmål du må ha svar på er: Inkluderer det leie av bil til føreprøve? Oppvarmingstime før føreprøve? Er prisen på sikkerhetskurs på bane inkludert gebyr til NAF og eventuell kjøring til og fra banen? Kan jeg møte til sikkerhetskurs på bane på selve banen? Får jeg ta trinnvurdering 2 og trinnvurdering 3 uten medfølgende kjøretime (dvs kun 45 minutter)? Hva er reglene for refundering? Hvor ofte tilbyr dere 4.1.1 og 4.1.4? Er det noen andre kostnader som må påregnes? Er det noen utløpsdato på timene? Kan dere legge opp hele løpet med en gang og kan dere garantere gjennomføring innen et visst tidspunkt? Hvis du skal klare det med kun obligatrisk må den første kjøretimen være kun 45 minutter og være trinnvurdering for trinn to. Eller 90 minutter og være trinnvudering for trinn to og tre. I tillegg ville jeg ALDRI betalt en trafikkskole på forskudd. Bedriftsøkonomi er et fremmedord for trafikklærere. Kanskje hvis de hadde god rabatt og jeg kunne betale med kredittkort (da får du pengene tilbake fra banken når de ikke leverer). Problemet med forhåndsbetalte pakker er at de da prioriterer andre elever, og du må vente lenge. Mest lønnsomt å kjøre pakkeelevene i døtid. I tillegg kan de tilby ugunstige tidspunkt for deg. De fleste elevene som kommer til meg fra andre skoler er misfornøyd med frekvensen de får lov til å kjøre på den andre skolen. Sørg for å få svaret skriftlig, mange useriøse i bransjen. Det er type en til to prosent av mine elever som ikke trenger timer utover det obligatoriske. Tre dobbelttimer er ikke mye. Krev at du får hjemmelekser til neste time og be om at de sender deg opplæringskortet etter hver time (så vet du at de fyller det ut). Hva er gebyrer til nav? Og hva skjer dersom disse ikke er inkludert? Anonymkode: 73edf...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 3. juli 2020 #12 Del Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er gebyrer til nav? Og hva skjer dersom disse ikke er inkludert? Anonymkode: 73edf...a19 NAF, ikke NAV. Da må du betale det i tillegg. Noen skoler sender faktura på det i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå