Hoppetaujenta Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har holdt på med litt forskjellige ting i vår og sommer, jeg gjør dette i mine vanlige behagelige romslige klær som er gode å ha på og lette å vaske/tørker fort, men jeg er alene om å gå i "vanlige klær". Alle de andre har en eller annen form for lik uniform på seg. Jeg forstår argumentet som om handler behagelig og bevegelighet, men det er det mye annet som er også. Man må da ikke ha tettsittende klær på seg alltid, men...er det slik at når flertallet har det, så kan man ikke skille seg ut i flokken? Er det virkelig så enkelt? Blir det slik at når det en gang blir introdusert romsligere tøy av modeller og artister, så følger resten etter, en etter en? Jeg fortsetter å skille meg ut på mitt vis og tar enkeltes blikk med et smil og bevegelsesglede. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Ja, det er klart at folk følger trender enten bevisst eller ubevisst. Når det er sagt er det etter min mening mer behagelig å trene med tettsittende og lite klær så fremt været tillater det, men jeg presser aldri kroppen min på andre. Personlig ser jeg ikke helt behovet for å understreke at man går imot strømmen, men det er nå meg. Anonymkode: 2c36c...ff8 6
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Tren i det du vil og ikke bry deg om andre.
Roci Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt, TS, men jeg foretrekker å bruke egne treningsklær til trening. De klærne jeg bruker til daglig (jobb osv). egner seg !av ulike årsaker ikke til det. Jeg har både ettersittende og mer løstsittende treningstøy, det varierer med treningsform og vær (når jeg trener ute) hva jeg bruker. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Så lenge du synes det er behagelig, så er det jo greit. For egen del; hjemmeklær er kjoler, bomullsplagg, lite som strammer. Egner seg veldig lite på trening på grunn av snitt, fordi det ikke holder ting på plass, og ikke minst fordi det er bomull - som er en håpløs kombinasjon med fukt. jobbklær er blazere, leggings, kjoler, skjørt. Altså ikke noe jeg går en tur, eller tar en treningstur, i. Samt at det er plagg jeg unngår hjemme, da mye av det må sendes på rens om det får flekker. treningsklær er syntetiske, trange, har skrikende farger, med mer. De er ikke behagelige å ha på hjemme. Og de egner seg veldig lite på jobb. Ser altså ikke hvordan jeg på noen som helst måte kan kombinere klær på tvers av dagens aktiviteter. Anonymkode: f6634...586 3
Gjest Tamsi Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Joggebukser og store t-skjorter funker sånn sett fint, men det blir fryktelig varmt. Tettere klær holder ikke på masse varm luft.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Jeg tror du må prøve å ta en skikkelig treningsøkt ts, så skjønner du fort at vide plagg/eller hverdagsklær ikke egner seg. Prøv å ta squats i jeans feks. Anonymkode: 3797c...ba6 5
Nokia Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Hvis du trener "skikkelig", så blir du svett, du vil ha klær som sitter riktig og feks bh som holder på plass. Jeg for min del vil ikke svette ut de klærne jeg bruker på jobb, kunne aldri trent skikkelig i jeans eller en vanlig bh. Men jeg skjønner kanskje LITT hva du mener: jeg har verdens søteste, eldre nabopar, som når de skal spasere sine daglige 4 kilometer på asfalt, kler seg opp i SOLIDE turklær. Vi snakker turbukser, allværsjakker, tursko og drikkebelter - alt i glade farger. Sånt er litt morsomt, da.... (men stilige, DET er de, altså!) 4
norw Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Feil tråd. Ikke mulig å fjerne emojis🤦♂️ Endret 2. juli 2020 av norw
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Kommer litt an på hvilken aktivitet man skal utføre. Når jeg trener styrke eller løper så er det mest praktisk med stramt tøy som holder pupper og rompe på plass, samt ikke hekter seg fast i ting og er i veien. De bør også være i et fukttransporterende materiale så man ikke føler seg kliss bløt. (personlig preferanse). Går jeg tur så kan jeg ha på hva som helst, både jeans, daffeklær eller treningstøy. Det er ikke snakk om uniform, det er hva man liker best. Der jeg trener er det en fyr som innimellom trener i haremsbukser og refleksvest. Det er klart han skiller seg litt ut, men hvis det funker for ham så spiller det ingen rolle Anonymkode: e05c1...979 2
skruf Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Jeg foretrekker egne treningsklær til trening pga bevegelighet og svette. Klærne må ikke være ettersittende for min del, jeg kan godt trene i shorts og tskjorte f.eks. Eller tights og en løs singlet eller tskjorte. Løse joggebukser derimot liker jeg ikke å trene i pga bevegelighet. Jeg foretrekker noe som sitter godt når jeg løper eller trener styrke. Sportsbh derimot må sitte godt, det funker ikke for min del å trene i vanlig bh, må ha noe som holder puppene på plass når jeg løper. Jeg svetter også mye når jeg trener, derfor er det greit med egne klær som er forbeholdt trening. Har ikke lyst å svette ut overdeler jeg bruker til hverdags, selv om jeg vasker klærne jeg trener i. Men; jeg kan godt gå tur med hunden i dongeribukse og en genser. Må ikke stille i fullt treningstøy eller turtøy da, det kommer an på intensiteten i aktivitetsnivået. Skal jeg på fjelltur med hunden så tar jeg på meg turklær. Skal jeg på tur i parken så bruker jeg vanlige klær 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 Man kan gå i akkurat hva man vil Jeg foretrekker treningstights (de stramme) fordi de veier ingenting, og de sitter. Jeg liker ikke å jogge med 1-2 kilo ekstra som kosebuksene mine veier. Jeg foretrekker også treningst-skjorter fordi de lufter svetten bedre ut, og igjen så veier de mindre. Det har litt å si om man skal gå/jogge langt på komforten for min del. Går gjerne lengre turer i dongeri og genser, det kommer an på dagen. Når jeg trener kampsport så må jeg følge uniformen, kan ikke møte opp på trening i vanlig treningsklær der Det har med beskyttelse å gjøre faktisk, drakten beskytter litt i seg selv, og så er det faktisk greit at alle går i like klær der. Anonymkode: 7e06a...629
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 Handler vel mye om trang til å vise frem det en har å rutte med. Verdien av treningstights er omdiskutert, men er iallefall ikke til hjelp i styrkesalen. Jenter/kvinner som kommer nysminket på trening ser jeg iallefall ikke på som seriøse. Anonymkode: 5de7b...693
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Handler vel mye om trang til å vise frem det en har å rutte med. Verdien av treningstights er omdiskutert, men er iallefall ikke til hjelp i styrkesalen. Jenter/kvinner som kommer nysminket på trening ser jeg iallefall ikke på som seriøse. Anonymkode: 5de7b...693 Så alle som går i tights vil vise seg frem. Og alle kvinner som trener styrke på senter kommer nysminket. Ok... Jeg er 40+, bryr meg nada om hvem som ser på meg, tights er behagelig. Og kommer jeg rett fra jobb gidder jeg ikke å bruke sminkefjerner før trening, da går jeg heller og hiver litt vann i ansiktet og tørker bort det verste når svetten begynner å sile. Anonymkode: f6634...586 4
maskinisten Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 22 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har holdt på med litt forskjellige ting i vår og sommer, jeg gjør dette i mine vanlige behagelige romslige klær som er gode å ha på og lette å vaske/tørker fort, men jeg er alene om å gå i "vanlige klær". Alle de andre har en eller annen form for lik uniform på seg. Jeg forstår argumentet som om handler behagelig og bevegelighet, men det er det mye annet som er også. Man må da ikke ha tettsittende klær på seg alltid, men...er det slik at når flertallet har det, så kan man ikke skille seg ut i flokken? Er det virkelig så enkelt? Blir det slik at når det en gang blir introdusert romsligere tøy av modeller og artister, så følger resten etter, en etter en? Jeg fortsetter å skille meg ut på mitt vis og tar enkeltes blikk med et smil og bevegelsesglede. Når jeg kjøper klær og velger antrekk for dagen tenker jeg hovedsaklig på to ting: funksjonalitet og estetikk. Begge to avgjøres av hva jeg skal gjøre. Om jeg skal på jobb settes ikke funksjonalitet høyt, da jeg har en kontorjobb. Da er det viktigere at jeg er kledd passelig mtp kolleger og klienter. Om jeg skal trene prioriterer jeg funksjonalitet. Klær som transporterer svette om det er inne eller varmt, klær som holder på varmen om jeg skal trene i kulde. Jeg er også opptatt av å ha på meg klær jeg synes er fine, også når jeg trener, men bryr meg her lite om andre synes de er «fine». På lange gåturer har jeg på dedikert turtøy. Jeg kunne gått med sneakers, jeans og skjorte, men det er jo ikke funksjonelt i skog og mark. Det finnes jo utstyr som gjør turen mye bedre og mer behagelig! Under dugnader, hagearbeid, maling etc så tar jeg ofte på litt slitte klær. Kjøper ikke dedikerte klær til slik.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 Jeg er HELT enig med deg Ts! Irriterer meg grenseløst at man ikke kan gå en jævla tur i skogen i vanlige klær! Herregud nordmenn har blitt en fisefin gjeng. Utstyr til ditt og datt. Kommer meg fint på tur med et par joggesko og en helt vanlig shorts og singlet. Trenger ikke treningsshorts med ekstra elastisitet og lommer og svettehull. Herregud. Viktigste er å bruke kroppen, ikke hva dere har på dere. Det er bare jålete. Anonymkode: 50b28...474 3
maskinisten Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er HELT enig med deg Ts! Irriterer meg grenseløst at man ikke kan gå en jævla tur i skogen i vanlige klær! Herregud nordmenn har blitt en fisefin gjeng. Utstyr til ditt og datt. Kommer meg fint på tur med et par joggesko og en helt vanlig shorts og singlet. Trenger ikke treningsshorts med ekstra elastisitet og lommer og svettehull. Herregud. Viktigste er å bruke kroppen, ikke hva dere har på dere. Det er bare jålete. Anonymkode: 50b28...474 Hvorfor skal du ha joggesko da? Hvorfor går du ikke barbeint? Og du trenger jo ikke shorts og singlet? Du kan jo bare finne deg et stykke tøy som du fester med et tau rundt livet. Jåleri! /s 4
Cata Skrevet 3. juli 2020 #18 Skrevet 3. juli 2020 Tenker som så at alle får i grunnen kle seg som de vil. For min egen del har jeg etterhvert funnet ut at egnet tøy for det jeg skal bedrive høyner komforten underveis. Trener jeg (lenge siden sist nå) så er det tights og T-skjorte som gjelder, samt gode sko. Joggesko med god demping må jeg ha pga. dårlige knær og side de ikke er innesko så har jeg et par til innendørs trening. Er jeg på tur så bruker jeg turbukse og allværsjakke (evt vindjakke). Kunne i og for seg gått i normal bukse, men gidder ikke slite på dongeribuksa ute på tur. Tursko med solid såle er dels fordi de er vanntette, og dels fordi de sitter bedre enn asfaltjoggeskoene. Merker det frister litt mer å røre meg når jeg har klær/sko som passer noenlunde til aktiviteten jeg skal bedrive. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 5 timer siden, maskinisten skrev: Hvorfor skal du ha joggesko da? Hvorfor går du ikke barbeint? Og du trenger jo ikke shorts og singlet? Du kan jo bare finne deg et stykke tøy som du fester med et tau rundt livet. Jåleri! /s Joggesko er jo greit når man skal traske i vei. Hvis jeg har andre sko som er behagelige, så kan jeg godt bruke dem. Tøystykke med tau, hadde vært litt upraktisk. Klær, vanlig shorts og singlet har jo alle. Folk bruker jo klær. Kan fint brukes både til hverdag og på tur. Du da? Løpesko til løping og joggejakke til jogging? Det ER jo tullete. Lurer på om folk bruker de fargesprakende, glatte plaggene mest fordi det er praktisk, eller mest fordi de syns det er stilig eller føler de «må» ha «riktig» utstyr til riktig aktivitet. Hva er antrekket for å huske på barnehusker? Hilsen ujåla Anonymkode: 50b28...474 2
maskinisten Skrevet 3. juli 2020 #20 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hilsen ujåla Du skrev feil. Det skulle stått: Hilsen frøken fasit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå