Gå til innhold

Synes det er tortur å være gravid og vet ikke om jeg orker mer. Oppkast.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 11 uker på vei og har hyperemesis. Jeg kaster opp nesten alt jeg spiser og sliter med å drikke nok vann. Jeg har blitt lagt inn på sykehus for å få væske intravenøst og har fått piller og hjelp. Mannen derimot er lite støttende. Han ble sur på meg i stad for at jeg tok meg en dusj slik at han ikke fikk trent for 4 gang denne uken, da han måtte legge sønnen før ettermiddagshvilen.

Jeg er kvalm fra morgenen til kveld og dette har vart i 816 timer, og jeg vet helt ærlig om jeg ikke orker mer. Hadde jeg fått støtte fra mannen så hadde det vært en ting, men jeg føler meg veldig alene om det. Det hender mannen har gode dager og sier hyggelige ting, men det er mye av det motsatte. 

Har noen noe gode råd eller tips til en som har hatt det tøft veldig lenge?

Anonymkode: 52e63...927

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du klart å få ett barn med denne mannen? OG har et barn til på vei? 

Anonymkode: ce95a...c9d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt abort og gått fra denne drittsekken av en mann. eller truet med det. Har han alltid vært så lite støttende?

Anonymkode: 88af2...15c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å denne mannen tenker du er en flott person å få barn med? Mulig barnet er veldig ønsket, men er det verdt å kjøre deg i grøfta fordi mannen din er en komplett idiot? Han trenger en skikkelig wake up call, tvert! 

Anonymkode: 67197...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke dra bort ei helg? Dra til foreldrene dine eller noe for å slappe av. 

Det er mye hormoner i sving, jeg kjefter og smeller for mye av det samboeren min gjør. Jeg kunne sittet å skrevet mye av det her på kvinneguiden og det vil alltid dukke opp kommentarer om at "denne mannen får du barn med/er sammen med?". Ingen er perfekte, jeg hadde nok greid å lage en krangel ut av det om det ikke var noe galt med samboeren min også. Jeg er heller ikke perfekt, heller ikke du. 

Ingen av oss hadde vel fått barn med en mann vi vet ikke kunne tatt vare på barna våre?

Jeg har flere ganger vurdert å sjekke inn på et spahotell alene, bare for å være meg og slappe av. Litt vanskelig når man er så dårlig som du er, man kanskje det rett og slett er hvile og avlastning du trenger for å kunne fungere? 

Mannfolk er vanskelig å prate med, men gi det et forsøk. Prøv å få fram hva du har behov for. Han kunne vært med på en samtale med lege/jordmor, men vet ikke helt hvordan de er på det nå som det fortsatt er strenge restriksjoner. 

Ønsker deg lykke til, om det ikke blir bedre snart så vit at det blir bedre når barnet er ute ❤️

Anonymkode: 4904d...27a

Skrevet

Først og fremst synes jeg veldig synd på deg, og er veldig kvalm selv, så forstår deg. Jeg kan ikke annet enn å si god bedring, og det går over. 

Hvilke tabletter har du fått? Det finnes flere forskjellige, så ta kontakt med legen igjen. Jeg fikk to forskjellige som skulle brukes sammen. 

• Liker 1
Skrevet

Meld deg inn i hypermesis norge facebook gruppa. Der er det mye støtte å få. Admin kan også poste innlegg for deg anonymt. 

Har selv HG og er i uke 16 nå. Dette er tungt psykisk å fysisk. Om mannen ikke stiller opp håper jeg du har noen som kan komme å bistå deg. All belastning forverrer kvalmen. Eventuelt ta han med til jordmor og få henne til å forklare, forutsetter at jordmor forstår. Du må bruke menneskene rundt deg og om du har energi, bruk den på å gjøre ting som løfter deg opp. Jeg klarer svært lite, men av det lille jeg klarer gjør jeg ting som gir litt påfyll. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg. Hold ut, det går over. Jeg bare eksisterte i min forrige graviditet. Lå inne på soverommet i mørket. Spydde og spydde i ukesvis. Det finnes en gruppe på Facebook hvor du kan prate med likesinnede. For min del ble slike grupper «triggere» så jeg måtte holde meg unna. Ta med mannen din til legen eller helsestasjonen så en tredjepart kan få han til å innse alvoret i hvor syk du er.

Anonymkode: 0a10d...51e

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt abort og gått fra denne drittsekken av en mann. eller truet med det. Har han alltid vært så lite støttende?

Jeg også. At man ikke klarer å være litt støttende en gang mot sin gravide partner som sliter veldig og som man liksom skal elske høyere enn alt, ja da er man ikke mye til partner. 

Anonymkode: b16be...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/2/2020 at 4:14 PM, AnonymBruker said:

Kan du ikke dra bort ei helg? Dra til foreldrene dine eller noe for å slappe av. 

Det er mye hormoner i sving, jeg kjefter og smeller for mye av det samboeren min gjør. Jeg kunne sittet å skrevet mye av det her på kvinneguiden og det vil alltid dukke opp kommentarer om at "denne mannen får du barn med/er sammen med?". Ingen er perfekte, jeg hadde nok greid å lage en krangel ut av det om det ikke var noe galt med samboeren min også. Jeg er heller ikke perfekt, heller ikke du. 

Ingen av oss hadde vel fått barn med en mann vi vet ikke kunne tatt vare på barna våre?

Jeg har flere ganger vurdert å sjekke inn på et spahotell alene, bare for å være meg og slappe av. Litt vanskelig når man er så dårlig som du er, man kanskje det rett og slett er hvile og avlastning du trenger for å kunne fungere? 

Mannfolk er vanskelig å prate med, men gi det et forsøk. Prøv å få fram hva du har behov for. Han kunne vært med på en samtale med lege/jordmor, men vet ikke helt hvordan de er på det nå som det fortsatt er strenge restriksjoner. 

Ønsker deg lykke til, om det ikke blir bedre snart så vit at det blir bedre når barnet er ute ❤️

Anonymkode: 4904d...27a

TS her.

Takk for et reflektert svar ❤️ Du har nok rett på mange punkter her.

Viste seg at mannen bare var sliten etter å ha vært alenefar med en aktig ettåring i flere måneder mens mamman bare har liggi ved doen og kastet opp. Jeg har mye hormoner også som gjør situasjonen tyngre.

Nå ligger jeg på sykehus og får væske intravenøst og kvalmestillende medisiner. Håper livet blir litt bedre nå.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Viste seg at mannen bare var sliten etter å ha vært alenefar med en aktig ettåring i flere måneder mens mamman bare har liggi ved doen og kastet opp. 

En alenefar er en enslig mann med barn. At mannen din ikke takler en unge i 2 måneder + er vel ikke akkurat noe positivt - ser man fremover. Så får du en unge til... 

Anonymkode: 68fd9...37c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

En alenefar er en enslig mann med barn. At mannen din ikke takler en unge i 2 måneder + er vel ikke akkurat noe positivt - ser man fremover. Så får du en unge til... 

Anonymkode: 68fd9...37c

Takk for støtten... Dette var jo til god hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for et reflektert svar ❤️ Du har nok rett på mange punkter her.

Viste seg at mannen bare var sliten etter å ha vært alenefar med en aktig ettåring i flere måneder mens mamman bare har liggi ved doen og kastet opp. Jeg har mye hormoner også som gjør situasjonen tyngre.

Nå ligger jeg på sykehus og får væske intravenøst og kvalmestillende medisiner. Håper livet blir litt bedre nå.

Er kanskje ikke så lurt å prioritere seg selv og trening når den gravide dama hans er så syk at hun er innlagt. 

Håper han støtter deg mer framover!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...